• 1
  • 2
2005-08-29, 00:43
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Om du har, så käka nån typ av antihistaminer.
Tex Kestine.
Två sådana receptfria tabletter tar effektivt bort all klåda och all svullnad inom en halvtimme.
Funkar suveränt på mig som är överkänslig och får stora, ömma bölder av vissa mygg.

Åfan. Kan bli att köpa hem.
Citera
2005-08-29, 00:46
Bannlyst
äh, vill man slippa klåda får man lida pin
Citera
2005-08-29, 00:49
Medlem
Agent Coopers avatar
Om jag provar med att kryssa betten för att sedan salta o peppra med tandkräm o salubrin. Till detta sköljer jag även ner några Kestine. Fyller sedan upp badkaret med filmjölk o kryper i.
Citera
2005-08-29, 12:23
Medlem
Spunkbumbis avatar
annas kan du fixa svavelsyra och droppa på myggbetten... då försvinner klådan Garanterat. (ev biverkningar kan vara smärta dock)
Citera
2012-06-23, 22:11
Medlem
femmas avatar
Som tidigare har nämnt så funkar Salubirn, men som med allt är det olika från person till person. Annars brukar jag kleta på lite hydrokortison, gör susen! Brukar även skölja av armarna (eller vart man nu har fått mygbetten) i iskallt vatten.
Citera
2012-06-24, 23:05
Medlem
Lång historia kort; jag runkade naken i en skogsdunge och nu har jag fått myggbett överallt. Bland annat på pungen och upp i anus. Det kliar något enormt. Snälla, hjälp mig. Hur lindrar jag myggbetten effektivt?

Edit: Jag tänker speciellt på myggbetten på pungen och anus. Det börjar bli olidligt.
Senast redigerad av LilleGustav 2012-06-24 kl. 23:12.
Citera
2012-06-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleGustav
Lång historia kort; jag runkade naken i en skogsdunge och nu har jag fått myggbett överallt. Bland annat på pungen och upp i anus. Det kliar något enormt. Snälla, hjälp mig. Hur lindrar jag myggbetten effektivt?

Edit: Jag tänker speciellt på myggbetten på pungen och anus. Det börjar bli olidligt.

Att ta en antihistamintablett lindrar klådan.

Bäst funkar kortisonsalvor som man smörjer på det drabbade området. Vet ej i vilken utsträckning dessa är receptfria. (Mildison, Locoid, Betoid mfl.)
Citera
2012-06-25, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av povidon
Att ta en antihistamintablett lindrar klådan.

Bäst funkar kortisonsalvor som man smörjer på det drabbade området. Vet ej i vilken utsträckning dessa är receptfria. (Mildison, Locoid, Betoid mfl.)

Tack för tipset!

Jag slängde mig i sjön. Det var svinkallt, men det hjälpte. Lesson learned
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här