Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Är man extremt förnuftig har du naturligtvis rätt (och de passagerare som från avgång bosatt sig i Titanics livbåtar hade också överlevt). Dock gissar jag att du inte seglat mycket i Stockholms skärgård i allmänhet eller till Sandhamn i synnerhet? Sandhamn har väldigt lite med sjövett att göra men väldigt mycket med party, party, party. Själv har jag skytt det som pesten utom då det råkat utgöra närmsta ställer för handelsbod eller en tröstande middag då vädret varit skit för länge.
Visst kan man vandra runt i automatiska flytvästar eller klä sig i innerslangar från gamla bildäck men då är man liksom inte särskilt "rätt" i Sandhamn... jag har seglat i skärgården i 40 år och aldrig trattat i vattnet. Shit happens.
Åker du runt utan säkerhetsbälte för att du aldrig har krockat? Har du ingen hemförsäkring för ditt hus har ju aldrig brunnit eller fått inbrott?
Kör du mc utan hjälm för att din frisyr blir ju förstörd och du har ju ändå aldrig klotat?
Något som definitivt inte är "rätt" i Sandhamn är att ha legat i vattnet i två dagar medans krabborna tuggat lite på en. Det är inte så hög raggningsfaktor på att vara död.
Jag pratar inte om att man ska klä sig i innerslangar eller div bildäck, utan ska man hålla på och hoppa i och ur båten, speciellt på fyllan så gör sig en flytväst väldigt bra.
Att du har seglat i 40 år betyder ju inte att alla andra klarar sig när/om de trillar i vattnet, eller hur?
Världen består av mer segelyta än den som finns runt Tokholm.