Citat:
Ursprungligen postat av
Adikatpw
Det är väl ingen nyhet att Flashback kör med ovanliga reklamer. Det är ingen som tvingar er att klicka på den och var glad att flashback ens existerar eller vill ni sponsra med eran egen plånbok?
Det är just precis det Flashback INTE gör. Ser du några irriterande popups t.ex? Flashback må ha reklam från tvivelaktiga branscher, men sättet man väljer att visa reklamen på visar på respekt gentemot oss användare. Därför ser jag det som en skyldighet, som tacksam användare, att varna när jag känner att viss reklam börjar att tänja på den respekten.
Läs den här tråden först:
(FB) Annonsblockeringen skadar Flashback - Admin förklarar
Sedan så kommer du förstå att jag med tre knapptryckningar, kan avstå från att låta Flashback få några reklamintäkter från mig, till skillnad Från Aftonbladet och andra samvetslösa skit-sidor, som får reklampengar oavsett om reklamen syns eller ej.
Därför ser jag det som en skyldighet, som tacksam användare, att varna när jag känner att viss reklam börjar att bli påfrestande. Det är möjligt att andra användare redan tagit bort Flashback som undantag i Adblock, vilket i längden skadar Flashback ekonomiskt mer än det gör att välja bort en rutten reklam. Och, ja, jag lägger gärna pengar ur egen ficka för den sakens skull. Är reklamen borta inom en vecka så donerar jag 50kr ur egen ficka! Hade jag inte varit så råfattig som jag är just nu, så hade jag dubblat summan.