Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-20, 08:35
Medlem
Hyperexiums avatar
Har stött på ett märkligt problem i Windows 7 rörande systemskydd!

När jag skapar en återställningspunkt via systemskyddet på enhet C så raderas den vid omstart utav datorn. Den raderas även när Windows själv skapar en återställningspunkt (som den gör varje vecka)! Dock raderas INTE återställningspunkten på enheten/partitionen D (jag har en SSD som alltså är uppdelad i två partitioner).

Har ni några konkreta lösningar till detta mystiska problem för det funkade utmärkt bara för ca en månad sedan! Har kört fullständig scandisk m m... inga fel och datorn går suveränt för övrigt!

EDIT: Hoppsan - tror att denna post hamnade i lite fel kategori - någon moderator kan ju korrigera det ifall det är nödvändigt!
Citera
2014-07-20, 08:42
Moderator
vhes avatar
Programvara - Övriga operativsystem --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-07-20, 14:59
Medlem
Windows är designat att göra så vid för litet diskutrymme. Ju mera utrymme du har ju fler återställningspunkter blir tillgängliga.
Citera
2014-07-20, 15:30
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Windows är designat att göra så vid för litet diskutrymme. Ju mera utrymme du har ju fler återställningspunkter blir tillgängliga.

Ja, det känner jag till faktiskt.. har dock för mej att jag haft lite diskutrymme förut och det har ändå funkat MEN jag ska faktiskt dubbelkolla alla siffrorna strax här och se ifall det faktiskt är för lite diskutrymme och att det är därför som återställningspunkten raderas! Återkommer!
Citera
2014-07-20, 15:45
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life

Tusen tack för hjälpen för nu är det fixat! Jag höjde helt enkelt minnet till återställningspunkten med ca 1 GB eftersom det var några GB kvar på C-partitionen (som tur var)!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in