Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Övriga räkningar är
El 1700 kr
Fritidsplats 425 kr
SL kort till ena barnet 420 kr
Parkering 550 kr
Medicin 200 kr månad
Bank 120 kr
Hyresgästföreningen 150 kr
Sålde bilen maj och löste alla lån och införskaffa en Volvo v70n 01a för 25000 kr
Nöjen.räknar jag med utemat 2-3 ggr / månad
1700.- El, är det till företaget? För du kan omöjligt betala så mycket i månaden för en lägenhet även om den är stor och ni är många i familjen. Har du pratat med el-leverantören och ändrat till rörligt nu under sommaren? Sen så lönar det sig att redan nu avtala in vintern med fast avtal. Du får bättre avtal om du gör det nu, framför om du gör det när det börjar bli kallt.
Övriga räkningar finns det ju inte så mycket att göra något åt, men du får fundera på om ni ska ha någon bil alls. Du betalar ju 2550.- enbart i parkering & bensin -sedan tillkommer ju försäkring och skatt.
Det är ju så att när ekonomin krånglar så måste man sluta äta ute och liknande, samt göra upp en snål budget för mat. Dock tycker jag det låter väldigt konstigt med enbart 2500.- på mat för 4 personer, det måste väl vara något du har missat där. Det är ju ungefär vad en ensamstående människa har i matbudget...
Det är lätt att underskatta sina matinköp, det gör jag oftast. Vi ligger långt över vad jag normalt tror vi spenderar.