Citat:
Ursprungligen postat av
Krick1
*inte?
Jag vill ha något mer, jag vill ha en förklaring, jag vill försöka förstå det vansinne som pågår.
Blir säkert svårt att nå fram till annat än brist på impulskontroll - känslor tar över, rationaliteten har förlorat....
Ja, journalisten ger inga namn på det utfarande laget, men hon ger dock plats för hur detta lags beteende upplevdes av Skoftebyens IF: s anhängare. En Raija Karlsson citeras:
Hon säger att den dåliga stämningen började redan tidigt i matchen.
– De buade väldigt mycket, varje gång vi applåderade buade de. Jag tyckte de betedde sig väldigt illa. Men vi brydde oss inte om det, säger hon och fortsätter:
– När matchen var slut applåderade vi och var glada. Så får vi syn på hur domarna springer rätt över plan och blir jagade av vuxna människor.
Hon beskriver att det var en stor skara människor som gav sig ut på planen. Samtidigt berättar hon att spelarna i motståndarlaget betedde sig lugnt. De satt kvar på planen och var ledsna över resultatet, men ingen gjorde någonting våldsamt eller hotfullt.
Raija Karlsson är upprörd över torsdagskvällens händelser.
– Det ska vara fest, man ska träffa nya människor och ha kul. Så beter de sig så. De skulle helt klart bojkottas sådana här lag. Det är helt vansinnigt, säger hon och fortsätter:
– Vi hade småbarn med oss, vi ville bara komma därifrån innan det hände för mycket, vi ville bara bort.
Så nog ger man ändå en bild av situationen. Får nog komma ihåg att journalisten kanske är tvungen att utelämna namnet enligt order från en nivå över henne.....
Konstigt f ö att Raija säger 'en stor skara människor som gav sig ut på planen' , men presschefen, Peter Kymmer säger
'inte så dramatiskt....domarna blev jagade av två personer över planen'