2014-07-18, 13:16
Medlem
http://www.expressen.se/gt/gothia-kaos-nar-vuxna-stormade-fotbollsplan/

Händelsen i sig är knappast oväntad. Det ligger i linje med det ociviliserade beteendet vi sett tidigare när vissa lag förlorar i Gothia Cup. Mer intressant är dock att det i artikeln bara ges namnet på ett utav lagen (Skoftebyns IF). Motståndarlagets namn - med de skyldiga föräldrarna - nämns inte. I artikeln är man dessutom noga med att poängtera att pojkarna i motståndarlaget minsann inte reagerade som ett gäng grobianer (som om det låg ett nyhetsvärde i det).

Går man in på Skoftebyns IF hemsida kan man se att de på torsdagen spelade mot ett lag med namnet "Al Shebab" på just Överåsvallen. Förvånande.

Varför känner sig GT-medarbetaren Linnea Borgert sig nödgad att utelämna motståndarlagets namn? Ger detta inte ytterligare vatten på censurkvarnen? Tror hon att vi är dumma i huvudet?
Citera
2014-07-18, 13:21
Medlem
Man utelämnar namnet eftersom man är rasist.
Citera
2014-07-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Man utelämnar namnet eftersom man är rasist.

*inte?

Jag vill ha något mer, jag vill ha en förklaring, jag vill försöka förstå det vansinne som pågår.
Citera
2014-07-18, 13:42
Medlem
Det blir ju självklart att motståndarlaget är "utrikes födda" när GT utelämnar namnet.

Det är så övertydligt att man nästan tror att journalisten Linnéa Borgert gjort det avsiktligt för att inte dra på sig sina kollegor hat men att ändå göra det tydligt för läsaren.

Men det är förmodligen en önskedröm.
Citera
2014-07-18, 13:44
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krick1
http://www.expressen.se/gt/gothia-kaos-nar-vuxna-stormade-fotbollsplan/

Händelsen i sig är knappast oväntad. Det ligger i linje med det ociviliserade beteendet vi sett tidigare när vissa lag förlorar i Gothia Cup. Mer intressant är dock att det i artikeln bara ges namnet på ett utav lagen (Skoftebyns IF). Motståndarlagets namn - med de skyldiga föräldrarna - nämns inte. I artikeln är man dessutom noga med att poängtera att pojkarna i motståndarlaget minsann inte reagerade som ett gäng grobianer (som om det låg ett nyhetsvärde i det).

Går man in på Skoftebyns IF hemsida kan man se att de på torsdagen spelade mot ett lag med namnet "Al Shebab" på just Överåsvallen. Förvånande.

Varför känner sig GT-medarbetaren Linnea Borgert sig nödgad att utelämna motståndarlagets namn? Ger detta inte ytterligare vatten på censurkvarnen? Tror hon att vi är dumma i huvudet?

Fantastiskt!
Självklart så censurerar maktens kreatur "journalisterna" bort allt som är MENA eller Subsahariskt ofördelaktigt.
Principerna som tillskrivs "Lilla Saltsjöbadsavtalet" har snart verkat för FULLT i 30 djävla år för att mörka allt skit för "dumsvensken" så han lojalt forstätter att betala och hålla käften.

Fantastiskt fina fotbollssupportrar vi också har importerat.
Som idioten Ullentott säger, det nya Sverige är spännande!
Citera
2014-07-18, 13:46
Medlem
http://results.gothiacup.se/2014,sv/team/3019732

Skoftebyns IF - Alshebab SC 5 - 3 P 17:30 Överåsvallen B14 Play off A 1/8 Final 17001109
Citera
2014-07-18, 13:51
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
*inte?

Jag vill ha något mer, jag vill ha en förklaring, jag vill försöka förstå det vansinne som pågår.

Blir säkert svårt att nå fram till annat än brist på impulskontroll - känslor tar över, rationaliteten har förlorat....

Ja, journalisten ger inga namn på det utfarande laget, men hon ger dock plats för hur detta lags beteende upplevdes av Skoftebyens IF: s anhängare. En Raija Karlsson citeras:

Hon säger att den dåliga stämningen började redan tidigt i matchen.

– De buade väldigt mycket, varje gång vi applåderade buade de. Jag tyckte de betedde sig väldigt illa. Men vi brydde oss inte om det, säger hon och fortsätter:

– När matchen var slut applåderade vi och var glada. Så får vi syn på hur domarna springer rätt över plan och blir jagade av vuxna människor.

Hon beskriver att det var en stor skara människor som gav sig ut på planen. Samtidigt berättar hon att spelarna i motståndarlaget betedde sig lugnt. De satt kvar på planen och var ledsna över resultatet, men ingen gjorde någonting våldsamt eller hotfullt.

Raija Karlsson är upprörd över torsdagskvällens händelser.

– Det ska vara fest, man ska träffa nya människor och ha kul. Så beter de sig så. De skulle helt klart bojkottas sådana här lag. Det är helt vansinnigt, säger hon och fortsätter:

– Vi hade småbarn med oss, vi ville bara komma därifrån innan det hände för mycket, vi ville bara bort.

Så nog ger man ändå en bild av situationen. Får nog komma ihåg att journalisten kanske är tvungen att utelämna namnet enligt order från en nivå över henne.....

Konstigt f ö att Raija säger 'en stor skara människor som gav sig ut på planen' , men presschefen, Peter Kymmer säger 'inte så dramatiskt....domarna blev jagade av två personer över planen'
Citera
2014-07-18, 13:53
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Fantastiskt!
Självklart så censurerar maktens kreatur "journalisterna" bort allt som är MENA eller Subsahariskt ofördelaktigt.
Principerna som tillskrivs "Lilla Saltsjöbadsavtalet" har snart verkat för FULLT i 30 djävla år för att mörka allt skit för "dumsvensken" så han lojalt forstätter att betala och hålla käften.

Fantastiskt fina fotbollssupportrar vi också har importerat.
Som idioten Ullentott säger, det nya Sverige är spännande!

Nu har "vi" inte "importerat" något alls, det här laget kommer alltså från Irak och åker efter turneringen hem till Irak igen.
Citera
2014-07-18, 14:00
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
*inte?

Som jag lärde mig av en annan användare som man bör tänka på är att det inte är journalisterna som lägger grunden, bestämmer. Som vi normala har journalisten regler att gå efter. Om hon skulle skriva en ärlig artikel kommer den inte gå igenom. Hon måste vinkla efter riktlinjerna. Även fast hon själv förstår sanningen får hon inte skriva ner det logiskt i artikeln. Vem är det som skapat denna galna journalism? Lilla Saltsjöbadavtalet låter realistiskt.
Citera
2014-07-18, 14:14
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Nu har "vi" inte "importerat" något alls, det här laget kommer alltså från Irak och åker efter turneringen hem till Irak igen.

Är du säker på det och är du säker på det? Gothia Cup om "Alshebab SC":

Citat:
Alshebab SC är den enda klubben från Iraq som har lag som spelar i Gothia Cup 2014. De deltar med ett lag i Boys 14. Alshebab kommer från Topasgatan 82 som ligger ungefär 3600 km från Göteborg, där Gothia Cup spelas.

En visumkonstruktion iscensatt i Sverige för ensamkommande irakiska fotbollsspelare eller vad är det frågan om
Citera
2014-07-18, 14:43
Medlem
PiusXIIIs avatar
Skickade ett mejl till journalisten om varför hon inte nämnde motståndarlaget. Får se om det blir något svar.
Citera
2014-07-18, 15:04
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Varför känner sig GT-medarbetaren Linnea Borgert sig nödgad att utelämna motståndarlagets namn?

... jag vill ha en förklaring, jag vill försöka förstå det vansinne som pågår.

Förklaring:

Svenska s.k. journalister har som överordnat mål, att deras rapportering ska skapa en positiv attityd hos väljarna till svenska politikers världsunika invandringspolitik.
Senast redigerad av Meiji 2014-07-18 kl. 15:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in