2014-07-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drak999

Vad tror ni om detta? Är det över gränsen eller är det lite liknande situationer man får räkna med som inneboende/andrahandskontrakt i Stockholms rådande bostadssituation?

Är du helt jävla dum i huvudet?

Om du vill hyra ut för 7000 kr så lägg ut en annons med det priset men tror inte många är så sugna att betala så mycket, för en student som lever på bidrag och lån endast så är det omöjligt. Dessutom skriver man kontrakt när någon flyttar in vilket du inte kan ändra i efterhand.
Citera
2014-07-17, 21:39
Medlem
drak999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Är du helt jävla dum i huvudet?

Om du vill hyra ut för 7000 kr så lägg ut en annons med det priset men tror inte många är så sugna att betala så mycket. Dessutom skriver man kontrakt när någon flyttar in vilket du inte kan ändra i efterhand.

Man kan ju säga 5000 kronor i telefon och på blocket och dryga ut lite på själva signeringen av kontraktet? Borde väl funka eller tror du folk är vana vid det här laget och vill skriver under redan före inflytt?
Citera
2014-07-17, 21:44
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Man kan ju säga 5000 kronor i telefon och på blocket och dryga ut lite på själva signeringen av kontraktet? Borde väl funka eller tror du folk är vana vid det här laget och vill skriver under redan före inflytt?

2000 är inte att "dryga ut lite".

2000 är 4/5 av vad jag betalar i hyra för min egna lägenhet i Stockholm.

2000 är en månads mat.

2000 är inte lite i det sammanhanget.

Flytta till något mindre du har råd med pajas.

Klart man skriver kontrakt först. Annars är det för mig rent bedrägeri du sysslar med. För det är ju vad din tråd handlar om. Bedrägeri. Dessutom har de flesta hört skräckhistorierna från 2a hands marknaden.
Citera
2014-07-17, 21:59
Medlem
Varför tar du inte bara 7000 från början. Det är säkert någon stackare som betalar det.

Hade någon höjt min hyra när jag precis flyttat in så hade jag flyttat så fort jag kunde och gärna snott med mig lite grejer.
Citera
2014-07-17, 22:10
Medlem
drak999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henley
Varför tar du inte bara 7000 från början. Det är säkert någon stackare som betalar det.

Hade någon höjt min hyra när jag precis flyttat in så hade jag flyttat så fort jag kunde och gärna snott med mig lite grejer.

Om det är så skulle jag kunna ta 7000 först för att sedan höja till 9000. Hade inte vart helt fel, men låter lite väl mycket för ett rum tror jag.
Har inte så mycket av värde hemma så det är lugnt, tackar för varningen ska gömma de lilla jag har!
Citera
2014-07-17, 22:12
Medlem
Citat:
Hej,
Jag har för lite mindre än ett par månader sen köpt en 3a i Stockholms innerstad. Precis pluggat färdigt och fick väl lite ekonomihybris när det kom till val av lägenhet så nu har jag en för dyr hyra och ett onödigt rum som ej används. Jag tänker därför hyra ut det.
Kollat runt lite på blocket och hört runt med vänner och iom. bostadsbristen som råder verkar det gå att tjäna en hel del på detta. 5000 kronor för ett rum i en fräsch lägenhet i innerstan verkar fullt rimligt, och detta skulle då täcka mer än den fasta avgiften plus ett par tusenlappar på räntan.

Jag har nu kommit på en strategi som jag tänkte kolla med er först vad ni tror.
Planen är att lägga ut lägenheten på blocket för ca 5000 kr. Detta är ett bra pris och antagligen kommer jag få napp ganska direkt, speciellt med tanke på alla nya studenter som ska flytta hit. Några dagar efter att personen flyttat in, alltså flyttat med alla sina grejer och installerat sig, tänkte jag säga att pga lite olika omständigheter måste jag höja hyran med 2000 kr. 7000 kronor totalt alltså, skylla på att hyran höjts/köpt lite fler kanaler etc.
Jag tänker att om jag väljer någon som bor långt bort och får ett ganska stort projekt framför sig när de väl ska flyttas med frakt av kläder, säng osv. kanske de inte har några andra alternativ än att gå med på 7000 kronor.

Vad tror ni om detta? Är det över gränsen eller är det lite liknande situationer man får räkna med som inneboende/andrahandskontrakt i Stockholms rådande bostadssituation?

Kan du inte sälja din kropp till gamla gubbar istället? Det är vad ditt värde är så det borde väll vara ok?
Citera
2014-07-17, 22:46
Medlem
Om jag har förstått saken rätt så ska du alltså dela lägenhet med personen du planerar att blåsa?.
Citera
2014-07-17, 22:49
Medlem
Amarths avatar
Tänk på att studenter oftast bara får ca 9000 kr i månaden.
Citera
2014-07-17, 22:54
Medlem
DividendChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynorsk
Om jag har förstått saken rätt så ska du alltså dela lägenhet med personen du planerar att blåsa?.

Genialt, eller hur :P
Citera
2014-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Hej,
Jag har för lite mindre än ett par månader sen köpt en 3a i Stockholms innerstad. Precis pluggat färdigt och fick väl lite ekonomihybris när det kom till val av lägenhet så nu har jag en för dyr hyra och ett onödigt rum som ej används. Jag tänker därför hyra ut det.
Kollat runt lite på blocket och hört runt med vänner och iom. bostadsbristen som råder verkar det gå att tjäna en hel del på detta. 5000 kronor för ett rum i en fräsch lägenhet i innerstan verkar fullt rimligt, och detta skulle då täcka mer än den fasta avgiften plus ett par tusenlappar på räntan.

Jag tror du tramsar. Alternativt så ung att du inte vet vad ett kontrakt är, Eller att hyresnämnden finns.
Citera
2014-07-17, 22:57
Bannlyst
haha vilken horunge du är

men jag antar att du gör detta enbart för att kunna finanisera din kollegas 40-års dag där du måste stoppa in 1500:- i bössan?
Citera
2014-07-17, 23:00
Medlem
Stjaertsmoers avatar
"Är detta över gränsen?" Är du någon sorts psykopat eller vad fan är det frågan om? Att blåsa någon stackare som förmodligen ser fram emot att äntligen få flytta till storstaden och plugga, någon som förmodligen inte har ett öre kvar efter att ha köpt studiemedel och käk för månaden.

Är du seriös så hoppas jag att ditt anus växer till sig ett par smaklökar, din jävla idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in