Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 07:50
  #7105
Medlem
Haha va fan. Jag kollade NiP vs fnatic i efterhand. Och på något jävla sätt lyckas jag hoppa över infan så jag tror ju att NiP blir besegrade med 2-0. Fortfarande surt men ändå godkänd insats tycker jag.
Citera
2018-04-22, 10:47
  #7106
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag menade i själva arenan? Det låter som eko från desket när dom pratar engelska. Men det kanske pratas franska där.

Tror att det är långt ifrån bara fransmänn i arenan. För stora event som dessa så är det inte ovanligt att folk ifrån hela världen flyger in. Dessutom så tror jag att dom flesta franska fansen som är där ändå är van med att höra engelska casters.

Om du gick på Dreamhack Masters Stockholm i globen i september, skulle du verkligen vilja ha en svensk caster i arenan eller skulle du vilja ha typ HenryG och Sadokist eller Jeams och dan?

För mig är det svaret enkelt.
Citera
2018-04-22, 10:52
  #7107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Tror att det är långt ifrån bara fransmänn i arenan. För stora event som dessa så är det inte ovanligt att folk ifrån hela världen flyger in. Dessutom så tror jag att dom flesta franska fansen som är där ändå är van med att höra engelska casters.

Om du gick på Dreamhack Masters Stockholm i globen i september, skulle du verkligen vilja ha en svensk caster i arenan eller skulle du vilja ha typ HenryG och Sadokist eller Jeams och dan?

För mig är det svaret enkelt.

Nej absolut. Men en stor del är nog fortfarande franska. Dessutom är bildningen inom engelska helt olika mellan Sverige och Frankrike. Många kan i princip noll om du jämför med Sverige.

Jag tyckte mest det var roligt att fransmännen blir spottade i ansiktet eftersom dom vägrar engelska. 😋
Citera
2018-04-22, 11:04
  #7108
Medlem
Forever Winters avatar
De har både engelsk och fransk host i arenan.

EDIT: För övrigt är S!mple världens bästa spelare just nu. Överlägset!
__________________
Senast redigerad av Forever Winter 2018-04-22 kl. 11:06.
Citera
2018-04-22, 13:18
  #7109
Medlem
Wosps avatar
Navi tar Gambit, inte speciellt oväntat.
Svårt att se hur det går i nästa semi och finalen men jag tror:

Det kommer bli en väldigt jämn match mellan Fnatic och Astralis, den kommer gå till alla tre kartorna.
I slutändan så tror jag nog att Astralis tyvärr vinner, och går vidare till finalen.

Tror dock inte att man helt ska räkna ut fnatic, så la lite pengar på dom, eftersom att det ger ganska bra utdelning om dom skulle vinna.

Vidare till finalen
Navi vs Astralis/Fnatic.
Ärligt talat så tror jag att laget som Navi får möta i finalen kommer att ha blivit så utslitet av semifinalen som spelas precis innan?!?!?!?, så Na-vi får mer eller mindre vinsten gratis eftersom att om nu har några timmar att återhämta sig ifrån en match som dom inte direkt behövde överanstränga sig i.
Citera
2018-04-22, 22:05
  #7110
Medlem
Forever Winters avatar
Astralis var klart bäst den här turneringen. NaVi hade behövt att Edward och Zeus dök upp. S!mple var dock outstanding. Vilken lirare!
Skönt för Electronic att äntligen få visa vad han går för.

När ryker Boltz från SK? Det är naturligtvis omöjligt att ha honom kvar nu.
Citera
2018-04-23, 12:16
  #7111
Medlem
94jackars avatar
Astralis är tillbaka med besked. Deras teamplay och innovationer är något som är helt outstanding när dom spelar på top. Det som är bra med detta är att de övriga topplagen kommer behöva höja sig för att hänga med nu.
Astralis måste nog vara det lag jag gillar att se mest av alla just nu. Gillar att titta på dom lika mycket som gamla Fnatic, vilket är lite ironiskt eftersom dessa 2 lag spelar väldigt olika.

Det var dom franska kommentatorerna som hördes i arenan under match för övrigt.
Citera
2018-04-23, 20:05
  #7112
Medlem
Forever Winters avatar
Dust2 in istället för Cobble. Tycker de kunde tagit bort Nuke istället i så fall.

https://www.hltv.org/news/23396/dust...-league-finals

"ESL have revealed that they have adjusted their map pool, replacing Cobblestone with Dust2 at their future events, starting with IEM Sydney and ESL Pro League Season 7 Finals."
Citera
2018-04-23, 22:58
  #7113
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Dust2 in istället för Cobble. Tycker de kunde tagit bort Nuke istället i så fall.

https://www.hltv.org/news/23396/dust...-league-finals

"ESL have revealed that they have adjusted their map pool, replacing Cobblestone with Dust2 at their future events, starting with IEM Sydney and ESL Pro League Season 7 Finals."
Antar att Cbble kommer få en rework likt D2, Nuke osv. Dvs främst uppdaterad map-grafik. Så den är väl tillbaka i map-poolen om ca 1 år ungefär, och då skulle jag gissa att cache/mirage står näst på tur. Valve har visat tydligt att det inte handlar om hur populär kartan är, utan att alla kartor ska uppdateras
Citera
2018-04-24, 07:32
  #7114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Dust2 in istället för Cobble. Tycker de kunde tagit bort Nuke istället i så fall.

https://www.hltv.org/news/23396/dust...-league-finals

"ESL have revealed that they have adjusted their map pool, replacing Cobblestone with Dust2 at their future events, starting with IEM Sydney and ESL Pro League Season 7 Finals."

Dust2 är ju helt värdelös och att ersätta den sämsta kartan (cbble) men en sämre (d2) är ju idiotiskt. Sen ge lagen 5 dagar på sig att träna. Nice.
Citera
2018-04-24, 07:57
  #7115
Medlem
D2 är en för gammal karta men klassisk. Själv tycker jag de lika gärna kunde tagit dust1 istället...

Nåväl... tillbax till dagens matcher. Xantares vs mouse.
Nu är det online och smokefragsen kommer hagla för xantares. Ger mitt bet på båda kartorna till xantares och går plus om en går in.

Behöver jag säga att jag tycker killen är fishy?
Citera
2018-04-24, 07:57
  #7116
Medlem
Inzaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Dust2 är ju helt värdelös och att ersätta den sämsta kartan (cbble) men en sämre (d2) är ju idiotiskt. Sen ge lagen 5 dagar på sig att träna. Nice.
Å andra sidan så har d2 alltid varit den MINST strategiska kartan. Samma "strats" som innan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback