2014-07-15, 12:59
Medlem
Phifens avatar
Som rubriken lyder, har vilja att göra en produkt som jag ska kunna tjäna mina egna pengar och att kunna betala mina räkningar utan några bekymmer.
Har funderat på detta länge om att kunna göra en produkt i mitt egna hem som jag sedan hade kunnat sälja på Ebay eller andra företag här i Sverige, även utomlands ifall den skulle bli så stor.
Denna produkt behöver inte vara "min egna idé" utan bara någonting jag producerar själv med material jag köper ifrån internet som jag sedan säljer och gör en vinst på.

Jag har ett eget jobb, jobbar som svetsare men hade fortfarande viljat göra denna produkt efter mitt jobb och kunna lägga ner min fritid på den.

Vilken produkt tror ni är den lättaste att kunna producera hemma även fast den är så lätt att producera men fortfarande är lätt att sälja, ge mig tips snälla ni! Har grumlat länge över detta och har tänkt på att ifrån att bygga fågelbon till att göra egna ljus som jag kan sälja över internet.
Citera
2014-07-15, 13:01
Medlem
Phifens avatar
Jobbar bara extra som svetsare, glömde tillägga det.
Citera
2014-07-15, 14:56
Medlem
Det viktigaste är egentligen något som du verkligen vill göra, en affärside måste i grund och botten bygga på ett djupt personligt intresse för att det skall funka i längden. Sedan går förvisso inte allt att sälja, eller ja det går men olika produkter är olika lätt.

Försök att kartlägga vad som skulle vara intressant och roligt att tillverka för dig, se sedan efter på marknaden vilket utbud och vilken efterfrågan som finns. Det viktiga är att du har ett intresse för produkten, gör du en produkt som du inte har något intresse för märks det direkt.
Citera
2014-07-15, 15:59
Medlem
Phifens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demon2k3
Det viktigaste är egentligen något som du verkligen vill göra, en affärside måste i grund och botten bygga på ett djupt personligt intresse för att det skall funka i längden. Sedan går förvisso inte allt att sälja, eller ja det går men olika produkter är olika lätt.

Försök att kartlägga vad som skulle vara intressant och roligt att tillverka för dig, se sedan efter på marknaden vilket utbud och vilken efterfrågan som finns. Det viktiga är att du har ett intresse för produkten, gör du en produkt som du inte har något intresse för märks det direkt.

Tack för svaret!

Nu är det ju så att jag hade viljat ha idéer så jag kanske kommer på vad jag vill göra, jag är en sådan person att jag har intresse för allting, får jag en idé som jag tycker låter bra så vidarutvecklar jag detta, ifall jag inte tycker om det så tar jag nästa och gör samma sak igen.

Ser fram emot mer svar utav folket här på fb.
Citera
2014-07-15, 16:02
Medlem
Utrustning till filmproduktion!
Simpla, billiga men bra kvalité på stativ/steadicams/sliders!
Citera
2014-07-15, 16:12
Medlem
Phifens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero

Lysande idé! Ska lägga det på hjärnan.

Tack så mycket för idén!
Citera
2014-07-15, 20:41
Medlem
Phifens avatar
Inga andra tips?
Citera
2014-07-15, 21:53
Medlem
Kan du blanda ihop något som får håret att växa ut på skalliga män så är du antagligen snart miljardär.
Citera
2014-07-15, 22:01
Medlem
Annars hade jag satsat på marknadsföring på nätet. Starta något inom svets som du kan och se till att synas på Googles första sida för de sökord som är intressanta.
Citera
2014-07-15, 22:49
Medlem
Phifens avatar
Tackar för alla svar!
Angående hårprodukten så är jag lite tveksam, hehe
Och angående svets idén så är det ju såna saker jag gillar men jag behöver mer idéer vad man ska kunna skapa utav det, inte bara svets jobb.
Jag pratar om lite vad som helst, kan vara ifrån att göra sina egna ljus och sälja eller att göra sin helt egna korv som kanske blir en storsäljare, ge mig tips grabbar och tjejer!
Citera
2014-07-15, 23:53
Medlem
Phifens avatar
Inga nya idéer?
Citera
2014-07-16, 11:45
Medlem
Phifens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero

Men hur ska jag få fram material till att kunna göra stativen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in