1. Du får aldrig något obegränsat för en begränsad mängd pengar. Detta kan en femåring förstå. Om du läser det finstilta så verkar företaget i detta fall ha följande rätt:
Citat:
The customer may not, under any circumstances make actions which would pose a disproportionate burden on KEEPIT's servers and technical infrastructure.
http://www.keepit.com/terms-service under
7. Unauthorised use of the subscription
Om detta betyder 1 TB eller 10 TB uppladdning, vem vet?
2. Använd dig av en seriös leverantör. Ett konkursat företag kommer inte att hjälpa dig den dagen då du behöver återställa dina data.
3. Kombinera alltid med lokal backup. Helt enkelt eftersom man ska ha mer än en (1) backup.
4. Använd helst en tjänst som krypterar innan uppladdning, med en nyckel endast du har.
5. TESTA att återställa regelbundet! Många missar detta, och tror att allt är frid och fröjd eftersom programmet ser ut att sköta sig själv. Sen när de verkligen behöver återställa efter t.ex. en datorkrasch så visar det sig att programmet hoppat över en viktig mapp, eller helt och hållet fastnat.
Jag lagrar mina backups på Amazon S3 och Glacier. Det är bra nog för hyfsat stora företag som Dropbox och Netflix, då vågar nog jag lita på det också.