Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 22:50
  #25
Medlem
Spekulerar lite utan någon större kunskap.

Har varit på nakenbad några ggr i Sverige och utomlands.
I Sverige har jag varit på getterön och på Smithska.
På getterön var det bra stämning med folk att prata med och härliga bad. Ingen sex inblandat så långt jag kunde se, om det nu inte hände i skymundan.
På smithska såg jag några gubbar runka och ett par som hade sex.

Utomlands var stränderna så långa och stora att man i princip kunde vara själv om man ville vilket jag föredrar. Men även där var ett trevligt gäng att snacka med och en tjej som jag klicka med och senare följde med fast med sex privat senare. Såg inget direkt sex där förutom ett äldre par som smektes lite.

Nu till min spekulation.
Nakenbad är inte till för sexorgier utan mer att man träffas på lika villkor och njuter av att inte ha alla dessa barriärer emellan. Sen att man blir lite kåt har nog att göra med flera saker, ex. vi lever i en värld där vi knappt aldrig träffar nakna människor i verkligheten om det inte är ens partner. Sen kan man givetvis tända på en människa oavsett om man har kläder på sig eller inte men fördelen med att vara naken är att man inte blir överraskad senare om något är avtändande. Att folk har sex på olika ställen med kläder på före sker ju också, ex festivaler, stränder, skogar, bilar. Och dom platserna är ju inte helt privata dom heller.

Att man har sex mitt framför alla mitt på en solig dag är nog snarare en vilja att visa upp sig eller för att man vill ha spänningen av att folk tittar på. Jag vet ett par som aldrig skulle kunna tänka sig att knulla på en strand men gärna går på swinger-party. Alla gillar vi olika.
Det hör nog inte till det vanliga att man vill bada naken med andra för att ha sex och om det är det man vill ska man kanske söka sig vidare... Men att det händer är ingen hemlighet och det är väl det tidningarna vill så dom har något att skriva om. Men som sagt, det är bara mina tankar. Jag kanske har fel, det kanske finns sexstränder som enbart sysslar med orgier för alla...
Citera
2017-05-20, 14:58
  #26
Medlem
Jag och min särbo är inbitna nudister. Ok, vi är äldre och inte lika vackra längre men vi gillar att visa upp oss och självklart titta på andra. Vårt närmsta bad är Vätterviksbadet strax norr om Vadstena. Det är ett helt underbart ställe med en långt sandstrand och långgrunt. Stranden är spontant uppdelad på så sätt att dit man kommer först brukar vanliga nudister ligga, både män och kvinnor som är där enbart för att sola nakna. Sedan kommer det en sträcka med ensamma män som kollar på alla dem som går förbi. I mitten ligger det blandat par/män/kvinnor, där kan det hända en del. Längst bort ligger det män som gillar män och där förekommer det sex dagligen. Särbon och jag brukar ligga någonstans mellan mitten och längst bort efter som jag är bi. Det är en fin gemenskap där och man känner igen många som man gärna pratar med. Välkomna dit alla nyfikna!
__________________
Senast redigerad av Rutselleri 2017-05-20 kl. 15:00.
Citera
2017-05-21, 14:19
  #27
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag och min särbo är inbitna nudister. Ok, vi är äldre och inte lika vackra längre men vi gillar att visa upp oss och självklart titta på andra. Vårt närmsta bad är Vätterviksbadet strax norr om Vadstena. Det är ett helt underbart ställe med en långt sandstrand och långgrunt. Stranden är spontant uppdelad på så sätt att dit man kommer först brukar vanliga nudister ligga, både män och kvinnor som är där enbart för att sola nakna. Sedan kommer det en sträcka med ensamma män som kollar på alla dem som går förbi. I mitten ligger det blandat par/män/kvinnor, där kan det hända en del. Längst bort ligger det män som gillar män och där förekommer det sex dagligen. Särbon och jag brukar ligga någonstans mellan mitten och längst bort efter som jag är bi. Det är en fin gemenskap där och man känner igen många som man gärna pratar med. Välkomna dit alla nyfikna!

Finns det yngre par eller är det mest 50 plus? och vilken väg tar man ner?
Citera
2017-05-22, 08:48
  #28
Medlem
Vi söker ett ställe i Mälardalen där det finns mer par, där vi varit har det mest varit ensamma snubbar som går runt och smårunkar...
Citera
2017-05-22, 11:04
  #29
Medlem
ni som knullar på stranden, hur fan tänker ni? det är vidrigt och så smutsar ni ner sanden för oss andra. Där vill man inte trampa liksom...
Citera
2017-05-22, 13:36
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Finns det yngre par eller är det mest 50 plus? och vilken väg tar man ner?

Det är blandade åldrar, faktiskt en hel del yngre par. Vi brukar köra in på campingen och sedan åka så långt norrut som det går. I nordvästra hörnet på campingen finns en stig som leder till nakenbadet. Det är ca 1 km att gå.
Citera
2017-05-27, 16:39
  #31
Medlem
tusspusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Stranden är spontant uppdelad på så sätt att dit man kommer först brukar vanliga nudister ligga, både män och kvinnor som är där enbart för att sola nakna. Sedan kommer det en sträcka med ensamma män som kollar på alla dem som går förbi. I mitten ligger det blandat par/män/kvinnor, där kan det hända en del. Längst bort ligger det män som gillar män och där förekommer det sex dagligen.

Känner igen det här upplägget från flera nakenbad. Brukar ligga i mitten
Citera
2017-05-29, 08:47
  #32
Medlem
Vi var på ett nakenbad i helgen. Vi bestämde träff med ett annat par innan så vi kom dit samtidigt.
Vi lade oss bredvid varandra och efter ett tag smekte vi våra fruar, sedan började tjejerna smeka varandra. Då kommer en snubbe fram och säger att det ser mysigt ut och att det är bara att sätta igång att busa, för det skulle uppskattas av de andra som var där också...
Vi beslöt oss för att packa ihop och fortsätta på annan plats
Citera
2017-05-29, 10:39
  #33
Medlem
Jag besöker oftast nakenbad när jag vill sola och bada. Hatar att ligga med blöta badbyxor och har alltid gjort. Redan på högstadiet cyklade jag och polarna ner dit för att bada.

Jag föredrar att besöka badet på helger och eller under semestertider då det vanligtvis är mycket folk. När det är få antal besökare vistas många knäppskallar där och en och annan förvirrad människa som smyger runt i skogen. En solig helg med varma temperaturer under juli kan det vara säkert en 200-300 pers på badet. Det mesta av besökarna är äldre men finns givetvis många yngre besökare också, ungdomar och barnfamiljer.
Citera
2017-12-27, 14:37
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasmine.85
Vad är det för typ av folk som hänger på nakenbad? Och som knullar?

Alla möjliga människor som besöker nudist. De flesta som besöker nudist stränder inte därför att glo eller leta någon tjej att ha sex med. Ensam på trängande killar väldigt impopulära nuidstbad av den just anledningen. Där av ganska få ensam tjejer. T.ex min flickvän åker på nudistbad utan mig, just av den andledningen. Mest äldre som besöker nudistbad 40+ Det finns även del yngre också.
Citera
2018-05-09, 22:57
  #35
Medlem
Här är Sveriges 10 bästa nudiststränder enligt Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/resa/a/P3...nudiststrander

1. Lövnäsbadet, sjön Yngern, Nykvarn
2. Pite Havsbad, Piteå
3. Ribersborg, Malmö
4. Heden, på Östra Stranden, Halmstad
5. Breviksbadet, Åkersberga
6. Rullsand, havsbad, Älvkarleby
7. Lulviksbadet, Luleå
8. Amundön, söder om Göteborg
9. Almö, Ronneby/Karlskrona
10. Goda Hopp och Skarpe Nord, Varberg
Citera
2018-05-13, 20:31
  #36
Medlem
Alla nakenbad i Sverige är väl fördelat. Att endast kvinnor får vistas i en område och männen får vistas i ett annat ställe.

Eller finns det ett ställe där man inte alls finns olika områden för olika könen?

Där alla könen får vistas i samma område naket?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback