2017-05-16, 22:50
Medlem
Spekulerar lite utan ngon strre kunskap.

Har varit p nakenbad ngra ggr i Sverige och utomlands.
I Sverige har jag varit p gettern och p Smithska.
P gettern var det bra stmning med folk att prata med och hrliga bad. Ingen sex inblandat s lngt jag kunde se, om det nu inte hnde i skymundan.
P smithska sg jag ngra gubbar runka och ett par som hade sex.

Utomlands var strnderna s lnga och stora att man i princip kunde vara sjlv om man ville vilket jag fredrar. Men ven dr var ett trevligt gng att snacka med och en tjej som jag klicka med och senare fljde med fast med sex privat senare. Sg inget direkt sex dr frutom ett ldre par som smektes lite.

Nu till min spekulation.
Nakenbad r inte till fr sexorgier utan mer att man trffas p lika villkor och njuter av att inte ha alla dessa barrirer emellan. Sen att man blir lite kt har nog att gra med flera saker, ex. vi lever i en vrld dr vi knappt aldrig trffar nakna mnniskor i verkligheten om det inte r ens partner. Sen kan man givetvis tnda p en mnniska oavsett om man har klder p sig eller inte men frdelen med att vara naken r att man inte blir verraskad senare om ngot r avtndande. Att folk har sex p olika stllen med klder p fre sker ju ocks, ex festivaler, strnder, skogar, bilar. Och dom platserna r ju inte helt privata dom heller.

Att man har sex mitt framfr alla mitt p en solig dag r nog snarare en vilja att visa upp sig eller fr att man vill ha spnningen av att folk tittar p. Jag vet ett par som aldrig skulle kunna tnka sig att knulla p en strand men grna gr p swinger-party. Alla gillar vi olika.
Det hr nog inte till det vanliga att man vill bada naken med andra fr att ha sex och om det r det man vill ska man kanske ska sig vidare... Men att det hnder r ingen hemlighet och det r vl det tidningarna vill s dom har ngot att skriva om. Men som sagt, det r bara mina tankar. Jag kanske har fel, det kanske finns sexstrnder som enbart sysslar med orgier fr alla...
Citera
2017-05-20, 14:58
Medlem
Jag och min srbo r inbitna nudister. Ok, vi r ldre och inte lika vackra lngre men vi gillar att visa upp oss och sjlvklart titta p andra. Vrt nrmsta bad r Vtterviksbadet strax norr om Vadstena. Det r ett helt underbart stlle med en lngt sandstrand och lnggrunt. Stranden r spontant uppdelad p s stt att dit man kommer frst brukar vanliga nudister ligga, bde mn och kvinnor som r dr enbart fr att sola nakna. Sedan kommer det en strcka med ensamma mn som kollar p alla dem som gr frbi. I mitten ligger det blandat par/mn/kvinnor, dr kan det hnda en del. Lngst bort ligger det mn som gillar mn och dr frekommer det sex dagligen. Srbon och jag brukar ligga ngonstans mellan mitten och lngst bort efter som jag r bi. Det r en fin gemenskap dr och man knner igen mnga som man grna pratar med. Vlkomna dit alla nyfikna!
Senast redigerad av Rutselleri 2017-05-20 kl. 15:00.
Citera
2017-05-21, 14:19
Medlem
Forsberg21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag och min srbo r inbitna nudister. Ok, vi r ldre och inte lika vackra lngre men vi gillar att visa upp oss och sjlvklart titta p andra. Vrt nrmsta bad r Vtterviksbadet strax norr om Vadstena. Det r ett helt underbart stlle med en lngt sandstrand och lnggrunt. Stranden r spontant uppdelad p s stt att dit man kommer frst brukar vanliga nudister ligga, bde mn och kvinnor som r dr enbart fr att sola nakna. Sedan kommer det en strcka med ensamma mn som kollar p alla dem som gr frbi. I mitten ligger det blandat par/mn/kvinnor, dr kan det hnda en del. Lngst bort ligger det mn som gillar mn och dr frekommer det sex dagligen. Srbon och jag brukar ligga ngonstans mellan mitten och lngst bort efter som jag r bi. Det r en fin gemenskap dr och man knner igen mnga som man grna pratar med. Vlkomna dit alla nyfikna!

Finns det yngre par eller r det mest 50 plus? och vilken vg tar man ner?
Citera
2017-05-22, 08:48
Medlem
Vi sker ett stlle i Mlardalen dr det finns mer par, dr vi varit har det mest varit ensamma snubbar som gr runt och smrunkar...
Citera
2017-05-22, 11:04
Medlem
ni som knullar p stranden, hur fan tnker ni? det r vidrigt och s smutsar ni ner sanden fr oss andra. Dr vill man inte trampa liksom...
Citera
2017-05-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Finns det yngre par eller r det mest 50 plus? och vilken vg tar man ner?

Det r blandade ldrar, faktiskt en hel del yngre par. Vi brukar kra in p campingen och sedan ka s lngt norrut som det gr. I nordvstra hrnet p campingen finns en stig som leder till nakenbadet. Det r ca 1 km att g.
Citera
2017-05-27, 16:39
Medlem
tusspusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Stranden r spontant uppdelad p s stt att dit man kommer frst brukar vanliga nudister ligga, bde mn och kvinnor som r dr enbart fr att sola nakna. Sedan kommer det en strcka med ensamma mn som kollar p alla dem som gr frbi. I mitten ligger det blandat par/mn/kvinnor, dr kan det hnda en del. Lngst bort ligger det mn som gillar mn och dr frekommer det sex dagligen.

Knner igen det hr upplgget frn flera nakenbad. Brukar ligga i mitten
Citera
2017-05-29, 08:47
Medlem
Vi var p ett nakenbad i helgen. Vi bestmde trff med ett annat par innan s vi kom dit samtidigt.
Vi lade oss bredvid varandra och efter ett tag smekte vi vra fruar, sedan brjade tjejerna smeka varandra. D kommer en snubbe fram och sger att det ser mysigt ut och att det r bara att stta igng att busa, fr det skulle uppskattas av de andra som var dr ocks...
Vi beslt oss fr att packa ihop och fortstta p annan plats
Citera
2017-05-29, 10:39
Medlem
Jag besker oftast nakenbad nr jag vill sola och bada. Hatar att ligga med blta badbyxor och har alltid gjort. Redan p hgstadiet cyklade jag och polarna ner dit fr att bada.

Jag fredrar att beska badet p helger och eller under semestertider d det vanligtvis r mycket folk. Nr det r f antal beskare vistas mnga knppskallar dr och en och annan frvirrad mnniska som smyger runt i skogen. En solig helg med varma temperaturer under juli kan det vara skert en 200-300 pers p badet. Det mesta av beskarna r ldre men finns givetvis mnga yngre beskare ocks, ungdomar och barnfamiljer.
Citera
2017-12-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasmine.85
Vad r det fr typ av folk som hnger p nakenbad? Och som knullar?

Alla mjliga mnniskor som besker nudist. De flesta som besker nudist strnder inte drfr att glo eller leta ngon tjej att ha sex med. Ensam p trngande killar vldigt impopulra nuidstbad av den just anledningen. Dr av ganska f ensam tjejer. T.ex min flickvn ker p nudistbad utan mig, just av den andledningen. Mest ldre som besker nudistbad 40+ Det finns ven del yngre ocks.
Citera
2018-05-09, 22:57
Medlem
Hr r Sveriges 10 bsta nudiststrnder enligt Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/resa/a/P3...nudiststrander

1. Lvnsbadet, sjn Yngern, Nykvarn
2. Pite Havsbad, Pite
3. Ribersborg, Malm
4. Heden, p stra Stranden, Halmstad
5. Breviksbadet, kersberga
6. Rullsand, havsbad, lvkarleby
7. Lulviksbadet, Lule
8. Amundn, sder om Gteborg
9. Alm, Ronneby/Karlskrona
10. Goda Hopp och Skarpe Nord, Varberg
Citera
2018-05-13, 20:31
Medlem
Alla nakenbad i Sverige r vl frdelat. Att endast kvinnor fr vistas i en omrde och mnnen fr vistas i ett annat stlle.

Eller finns det ett stlle dr man inte alls finns olika omrden fr olika knen?

Dr alla knen fr vistas i samma omrde naket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in