2014-07-13, 00:36
Medlem
oboyglass avatar
När jag var lite samlade jag gärnet på allt som hade med pokémon att göra. Sedan tappade jag intresset och gav bort det mesta till mina småkusiner. Men intresset är tillbaka och jag har börjat bygga upp en liten samling igen med gosedjur och figurer. Korten intresserar mig inte.

Jag tvivlar på att jag är den enda pokémonsamlaren här. Som de flesta hobbys är det inte direkt billigt, men ibland har jag tur och hittar figurer på loppisar.

Tänkte att vi kunde diskutera samlarkorten, gosedjuren, figurerna och allt annat man kan samla på inom pokémon.

Finns det någon som aktivt samlar på pokémonkort, dvs inte bara har kvar samlingen från barnåren utan köper även de nya decksen som kommer ut?
Citera
2014-07-13, 01:05
Medlem
Jag gav också bort allt till släktingar. Värsta beslutet jag tagit
Citera
2014-07-13, 02:03
Medlem
Jag ångrar även bittert att jag gav bort mina kort. Hade varit ganska kul att kolla på dom idag. Jag sparade dock min pärm med alla de 150 första pokemons(stavning) i originalkorten, och chansen finns ju att de blir värda endel i framtiden.

Har även kvar några pokemonbollar man köpte där det låg en liten pokemon i. Några gosedjur också osv.
Citera
2014-07-13, 06:47
Medlem
oboyglass avatar
Främst figurer är värda en hel del enligt den här guiden: http://www.ebay.com/gds/Pokemon-TOMY...8255482/g.html

Jag tänker börja samla men satsar främst på att hitta på loppisar/blocket. För som han skriver blir det jäkligt dyrt att samla alla om man betalar i genomsnitt 50 spänn för dem. Visst är första generationen speciell för mig (som för alla som växte upp då) men jag spelar även de nya spelen och gillar de flesta nya som kommit ut.
Citera
2014-07-13, 18:36
Medlem
Muppers avatar
Om någon vill ha sin samling värderad så kan ni höra av er
Har sålt alla möjliga typer av samlarbilder i några år nu och kan det mesta om värdet på korten.
Citera
2014-08-10, 21:32
Medlem
oboyglass avatar
Bästa stället (IRL) att köpa pokémonkort på idag?
Citera
2020-03-21, 19:26
Medlem
Dags och damma av en gammal tråd här, har bara en fråga.
Mina kids har börjat och samla på pokemonkort , dom tjatar om några kort som heter EX ,GX som ska vara bättre, det finns ju några boxar med sådana kort i( ett stort kort och några vanliga om jag fattat rätt).

Så min dumma fråga är... är det likadana kort i boxarna om man skulle köpa 2, dom stora kanske är likadana men dom andra då...
Citera
2020-04-19, 16:09
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svetthenk
Dags och damma av en gammal tråd här, har bara en fråga.
Mina kids har börjat och samla på pokemonkort , dom tjatar om några kort som heter EX ,GX som ska vara bättre, det finns ju några boxar med sådana kort i( ett stort kort och några vanliga om jag fattat rätt).

Så min dumma fråga är... är det likadana kort i boxarna om man skulle köpa 2, dom stora kanske är likadana men dom andra då...

De stora korten, och EX/GX korten är förstås samma. Korten i booster packsen är slumpmässiga.
Citera
2020-07-22, 16:02
Medlem
Hoppas nån kan svara..
Jag har dessa kort.
Är det något som säljs för okej pris eller?

Scrolla neråt
https://imgur.com/a/dDn6UFP
Citera
2025-01-29, 16:07
Medlem
Skulle göra en tråd om Pokémon tcg men fann denna. Inte mycket intresse här inte.

Någon som är taggad på Journey Together?
Citera
2025-02-12, 21:07
Medlem
donsoibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NearMint
Skulle göra en tråd om Pokémon tcg men fann denna. Inte mycket intresse här inte.

Någon som är taggad på Journey Together?

Har en battle partners booster box på kommande denna vecka, N's Reshiram är lätt ett top 5 kort i S&V
Citera
2025-04-01, 12:19
Medlem
Finns fortfarande Surging Sparks booster boxar på Swepoke.se för ett någorlunda rimligt pris sett till dagens situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in