2005-08-27, 20:42
Medlem
Bluebloods avatar
Är det ingen annan som irriterar sig över Stefan Holms segergester? Grabben vrålar och hoppar upp och ner som en ståndare på tjockmattan oavsett om han klarar 2,40 eller 2,24.
Någon måtta får det väl ändå vara? Blev så jävla lack i dag när jag kollade på Finnkampen. Holm klarade 2,20 men rev ut sig på 2,23! Fattar ni vad kasst? Då blev det omhoppning mellan honom och Linus Thörnblad. Av någon konstig anledning höjdes ribban till 2,21 i stället för att sänkas tillbaka till 2,20. Holm klarade 2,21, Thörnblad inte. När Holm tog 2,21 så sprang han från mattan med armarna ute som flygplansvingar, ni vet vad jag menar.
Fan, det är inte riktigt läge att göra "flygplanet" när man tar 2,21. Kanske om man har ett personligt rekord på 2,20, men inte när man tagit OS-guld och hoppat 2,40 inomhus.
Patrik Sjöberg hade aldrig gjort något sådant. Han hade sagt att det var en usel tävling och att han hoppade som en fetta, eller nåt.
Kan någon ge mig en bra förklaring på varför Holm gör så? Är det för att han blivit "folkkär" efter OS-guldet och sin medverkan i "På Spåret" så han känner sig tvingad att "bjuda på något extra kul" när han klarar en höjd, även om det är 1,87???
Citera
2005-08-27, 20:58
Medlem
Lorelais avatar
Minns att det var någon kvinnlig "stjärna" (kanske Erika Johansson?) som för några år sedan kritiserade Holm för hans glädje när han hade klarat en höjd. Hon (jag vill minnas att det var en hon) menade att han spillde krutet på fel saker. Fast, tja, det har ju gått rätt bra för kortisen trots hans yviga gester. Han har trots allt vunnit det mesta som går att vinna. Ära den som äras bör.
Citera
2005-08-27, 21:14
Medlem
Ja han är irriterande, de flesta kända svenska friidrottare utom Kallur-systrarna är irriterande tycker jag.
Citera
2005-08-27, 21:51
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueblood
Någon måtta får det väl ändå vara? Blev så jävla lack i dag när jag kollade på Finnkampen. Fan, det är inte riktigt läge att göra "flygplanet" när man tar 2,21.
Men är du helt dum i huvudet? Tror du att han gör "flygplanet" för att han klarade 2.21? Han försöker ju hitta tillbaka till den hopprytm som tar honom mot högre höjder. Och om just det hoppet kändes bra är det ju ett steg på vägen.
Citera
2005-08-28, 00:04
Medlem
Roland Janssons avatar
Så typiskt Sverige att anmärka på för starka känsleyttringar. Stefan är en go kille, låt han hållas.
Citera
2005-08-28, 00:10
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Så typiskt Sverige att anmärka på för starka känsleyttringar. Stefan är en go kille, låt han hållas.

Precis min åsikt!
Citera
2005-08-28, 00:13
Medlem
Citat:
Är det ingen annan som irriterar sig över Stefan Holms segergester? Grabben vrålar och hoppar upp och ner som en ståndare på tjockmattan oavsett om han klarar 2,40 eller 2,24.
Någon måtta får det väl ändå vara? Blev så jävla lack i dag när jag kollade på Finnkampen. Holm klarade 2,20 men rev ut sig på 2,23! Fattar ni vad kasst? Då blev det omhoppning mellan honom och Linus Thörnblad. Av någon konstig anledning höjdes ribban till 2,21 i stället för att sänkas tillbaka till 2,20. Holm klarade 2,21, Thörnblad inte. När Holm tog 2,21 så sprang han från mattan med armarna ute som flygplansvingar, ni vet vad jag menar.
Fan, det är inte riktigt läge att göra "flygplanet" när man tar 2,21. Kanske om man har ett personligt rekord på 2,20, men inte när man tagit OS-guld och hoppat 2,40 inomhus.
Patrik Sjöberg hade aldrig gjort något sådant. Han hade sagt att det var en usel tävling och att han hoppade som en fetta, eller nåt.
Kan någon ge mig en bra förklaring på varför Holm gör så? Är det för att han blivit "folkkär" efter OS-guldet och sin medverkan i "På Spåret" så han känner sig tvingad att "bjuda på något extra kul" när han klarar en höjd, även om det är 1,87???

Du hörde inte hans intervju va? Det hade regnat ganska stenhårt som gjorde underlaget snorhalt. Han var rädd att halka till och skada sig och därför inte kunde satsa för fullt. Därför var han hyffsat nöjd när han tog den höjden.
Citera
2005-08-28, 00:24
Medlem
M2ks avatar
Holm - och Strand - är allvarlig flip-varning på. De djupt liggande ögonen, tättsittande ā la Björn Borg, samt andra tydliga gräns-/psycho-beteenden framkallar tvivel. Holms fru, vet någon historien bakom denna asiat? Skumt...
Citera
2005-08-28, 00:33
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Men är du helt dum i huvudet? Tror du att han gör "flygplanet" för att han klarade 2.21? Han försöker ju hitta tillbaka till den hopprytm som tar honom mot högre höjder. Och om just det hoppet kändes bra är det ju ett steg på vägen.

Så att "göra flygplanet" hjälper honom hitta tillbaka till hopprytmen? Har du sett på TV i dag, eller? Han gjorde ju "flygplanet" direkt efter att ha klarat 2,21! Han har hoppat 2,40, dvs 19 cm högre! I höjdhopp är 19 cm som en sekund på 100 meter!
Han hade bara kunnat stiga av mattan, ta på sig kläderna och konstatera att det var dåligt väder och han behöver mer tid på sig. Nu gjorde han fan bara bort sig. Det är bara dumhuvuden som du som köper sådant trams som han håller på med.
Citera
2005-08-28, 00:36
Medlem
Citat:
Så att "göra flygplanet" hjälper honom hitta tillbaka till hopprytmen? Har du sett på TV i dag, eller? Han gjorde ju "flygplanet" direkt efter att ha klarat 2,21! Han har hoppat 2,40, dvs 19 cm högre! I höjdhopp är 19 cm som en sekund på 100 meter!
Han hade bara kunnat stiga av mattan, ta på sig kläderna och konstatera att det var dåligt väder och han behöver mer tid på sig. Nu gjorde han fan bara bort sig. Det är bara dumhuvuden som du som köper sådant trams som han håller på med.

Inte för att det för detta nåt vidare framåt men har inte Holm bara klarat 2.36?
Citera
2005-08-28, 00:36
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Du hörde inte hans intervju va? Det hade regnat ganska stenhårt som gjorde underlaget snorhalt. Han var rädd att halka till och skada sig och därför inte kunde satsa för fullt. Därför var han hyffsat nöjd när han tog den höjden.
Kompis, inför VM i Helsingfors sa Stefan Holm att han inte hade något emot om det skulle regna, för "vi hör uppe i norr hoppar ofta i dåligt väder".
Är man en hoppare av Stefan Holms kaliber och det regnar och man ska lita på vad han säger, då ska han klara 2,30 i det vädret.
Nu klarade han 2,20 innan han rev ut sig på 2,23. Det var hans sämsta resultat på två år. I en omhoppning tog han sedan 2,21 och det är fan inte bra, även om det är dåligt väder. Han var knappast nöjd med att klara 2,21, varför då bete sig som ett fån och göra "flygplanet"???
Citera
2005-08-28, 00:37
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Inte för att det för detta nåt vidare framåt men har inte Holm bara klarat 2.36?
Ja, 2,36 utomhus men 2,40 inomhus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in