2003-06-15, 22:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej. Jag har en San Pedro kaktus hemma som jag har tänkt sätta i mig...
Problemet är att doseringen är så strulig med SP... Jag har läst det mesta som finns att få reda på och det blir bara klurugare desto mer man får reda på.

Meskalin-koncentrationen kan tydligen variera enormt. Vid lägsta uppmätta koncentration krävs 2,5kg färsk kaktus för att uppnå lägsta kännbara dos. Vid den högsta ska 400g vara en garanterad överdos (inte fetare, för mycket).

Så vad jag nu vill veta är om det finns någon som har erfarenhet av att äta San Pedro? Gärna från hel levande planta.

Min kaktus väger väl omkring 2kg och min plan är att äta 500g som jag helt enkelt bara kör i en mixer till juice och häller i mig.

Tack på förhand, Imp.
Citera
2003-06-16, 17:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Om din kaktus ar av basta sort sa ska du kaka minst 150 gram och allra hogst ca 700 g. Hogre dos ar inte ofarlig sa at INTE mer an 700 g. Jag tror 500 g ar okej, 400 g kanske annu battre forsta gangen. Kom ihag att du inte vet hur stark din kaktus ar, ar den svag sa ar den sa svag att det inte ar nagon storre mening. De allra flesta San Pedros fungerar.
Jag blev valdigt dalig, kraktes och sa. Den smakar javligt ackligt...
Citera
2003-06-16, 17:11
äldre konto (old)
Ej medlem
San Pedro

Om din kaktus ar av basta sort sa ska du kaka minst 150 gram och allra hogst ca 700 g. Hogre dos ar inte ofarlig sa at INTE mer an 700 g. Jag tror 500 g ar okej, 400 g kanske annu battre forsta gangen. Kom ihag att du inte vet hur stark din kaktus ar, ar den svag sa ar den sa svag att det inte ar nagon storre mening. De allra flesta San Pedros fungerar.
Citera
2003-06-16, 17:16
äldre konto (old)
Ej medlem
San Pedro

Citera
2003-06-16, 17:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Dosering San Pedro

Citera
2003-06-17, 12:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur fixade du kaktus växten. Har försökt få tag på kaktus planta som jag kan ha hemma. Ge mig tips om du är snäll hur du fixade.
Citera
2003-06-17, 16:50
äldre konto (old)
Ej medlem
fixa kaktus

Jag köpte min i en blomaffär här i Stockholm. Men det hör väl till ovanligheterna att hitta en 4-5 år gammal San Pedro på så sätt (även om jag vet att de har en till).

På http://www.azarius.com kan du köpa levande plantor, frön och tom "growing kits".

Det finns säkert på fler siter men vad man ska tänka på är att det inte är direkt lagligt även om de skeppar hit...

Imp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in