2014-07-11, 14:38
Medlem
Tjo!
Antagningsbeskedet kom nyligen upp och det blir Linköpings civilingenjörslinje med inriktning mot mjukvaruteknik till hösten. Fantastisk känsla att ha kommit in och förhoppningsvis ska detta bli riktigt bra . Tänkte höra om det är någon mer flashbackare som råkat trilla in i tråden som också blivit antagen. Hade varit kul och snacka lite om förväntningar mm . Eller någon som t.o.m. redan går utbildningen som har lust och berätta lite?
Citera
2014-07-11, 15:35
Medlem
Kom in där jag med! Ganska nytt program, så jag tror det blir spännande. Har lite erfarenhet av högskolestudier men tror detta passar mig!
Citera
2014-07-12, 23:39
Medlem
Kul!
Jag har tänkt söka den till nästa höst, men är lite tveksam hur mycket man bör kunna på förhand..
Hur är det med er? Är ni redan kunniga inom programmering och så eller är ni relativt gröna?
Citera
2014-07-13, 10:34
Medlem
Jag är absolut ingen "expert" på programmering utan är väldigt "grön" inom området. Jag har ett nyfunnet intresse för programmering och har hållt på med det i ngra månader bara, men har fastnat ordentligt för de . Tycker det är väldigt kul men också svårt och utmanande.
Men utbildningen börjar ifrån grunden vad jag har förstått, så inga tidigare förkunskaper inom programmering krävs. Bara man är med från start och är motiverad så tror jag man klarar sig hur bra som helst.
Citera
2014-07-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AddeRunner
text

Hm ok, det låter ju bra att de börjar från grunden, och skönt att höra att inte alla som söker är jättekunniga inom området. Hade den föreställningen om mjukvaru- och datateknik. Har själv bara programmerat någon månad men tycker det är sjukt roligt och intressant hitils iaf. Låter ju som en perfekt utbildnig då! :-)
Citera
2014-07-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeboya
Hm ok, det låter ju bra att de börjar från grunden, och skönt att höra att inte alla som söker är jättekunniga inom området. Hade den föreställningen om mjukvaru- och datateknik. Har själv bara programmerat någon månad men tycker det är sjukt roligt och intressant hitils iaf. Låter ju som en perfekt utbildnig då! :-)
Jag funderade ett tag på att söka Mjukvaruteknik men valde till sist något annat. Dock skulle jag, om jag hade kommit in, endast haft någon månads erfarenhet av programmering, precis som ni två.
Senast redigerad av vitorio 2014-07-13 kl. 16:53.
Citera
2014-07-14, 15:23
Medlem
Har inte programmerat så mycket förut så ser fram att lära mig.
Men vi kan vara lugna, man ska kunna klara sig bra utan tidigare kunskaper. Bara häng med i matten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in