• 1
  • 2
2014-07-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Tror ni livet är ett TV spel som te.x super mario? När man dör så börjar man om igen. När man får en deja vu så får man information från cacheminnet.
Regioner är spel manualen. Det kanske handlar om att man ska leva ett sånt bra liv som möjligt. Varje gång man börjar om så kan man göra ett val bättre än vad man gjorde tidigare.
Citat:
Religioner*
"Spelmanualen" är torahn.
Citera
2014-07-17, 22:45
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
"Spelmanualen" är torahn.

Om man e jude
Citera
2014-07-18, 00:34
Medlem
Citat:
Om man e jude
Tror du att det finns flera olika "manualer" beroende på vilken religion man tillhör eller finns det flera olika "spel"? Och hur är det med ateister?
Citera
2014-07-20, 15:38
Medlem
Citat:
Tror ni livet är ett TV spel som te.x super mario? När man dör så börjar man om igen. När man får en deja vu så får man information från cacheminnet.

Regioner är spel manualen. Det kanske handlar om att man ska leva ett sånt bra liv som möjligt. Varje gång man börjar om så kan man göra ett val bättre än vad man gjorde tidigare.

Om man kommer snett i livet kan man trycka på reset och börja om, tänker jag... Hellre än att fortsätta i en hopplös väg... Som ett rollspel där man missat det nödvändigaste i början och nu inte har någon möjlighet att klara spelet, då kan man lika bra starta om. Ja så kan det vara.
Alla människor är i grunden likadana så om det funnits en som mig kan det mycket väl finnas fler.

Men jag tror inte på en evig "själ". "Själ" är en uppfinning av egot, helt enkelt, så är det och kommer alltid vara... Ju större "själ" desto större ego. Vad som skapar ego kan man läsa om i psykologin men det är inget positivt. Tror man på sånt är man en dummer...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in