Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-09, 02:01
Medlem
Hallå flashback! det var ett tag sen

jag ska berätta en väldigt tragisk historia för er. Om en pojke som redan från början, började skolan blyg och som växte upp med alkoholiserade föräldrar och en farsa som aldrig respekterade sonen sin.

pojken började allvarligt må dåligt när han vart 16 år, då han vart en intelligent individ och visste vad som pågick... han hade varit mobbad sen 14 års ålder och det fortsatte vidare. Lärarna såg inget och blyg som han redan var vågade han inget berätta för föräldrarna som han visste att de ändå inte skulle lyssna.

det brutala började vid 16 års ålder i första ring på gymnasiet då han blev brutalt psykiskt mobbad. Inte slagen fysiskt, utan slagen psykiskt som är ännu värre i längden. han började känna sig värdelös och hade självmordstankar konstant då 5+ mobbare mobbade han psykiskt verbalt i 3 år nonstop. Han lyckades klara sig igenom helskinnad utan att döda någon eller ta livet av sig själv. han tänkte att nu fan är jag fri, nu slipper jag mobbarna. men det slutar inte där...

Han är 22 år idag och han blir fortfarande mobbad pågrund av hans forna mobbarbakgrund som lever kvar än i hans vardag, detta har lett till att han har skapat en enormt grov socialfobi där han knappt vågar ta sig ut genom dörren. Arbetsgivare,föräldrar,media,sociala media fortsätter bara trycka ner honom till botten hela tiden.

Denna grabben har hela tiden planer på om han skulle döda sina mobbare som har förstört hans liv förevigt, dock så har många forna mobbare visat ångest och förlåtelse. Men det är ingen förlåtelse som han godtar. Hans undermedvetna skriker fortfarande åt honom att de förtjänar att dö...

Han har gått hos hjärnskrynklare och psykologer men ingen hjälper för alla psykologer är bara amatörer och paragrafridande jävlar som går efter skolboken. ingen psykolog förstår hur han tänker och känner...

vad ska denna trasiga pojke göra?
han har en trasig själ, ett trasigt hjärta, trasigt liv, trasig hjärna...

DET FINNS INTE NÅGON GUD HÄR, JESUST FINNS INTE HÄR. BARA DJÄVULENS HAT INFLUENS ÖVER HELA VÄRLDEN
Citera
2014-07-09, 02:47
Medlem
NovaOculuss avatar
Vad har du för möjligheter att börja om på nytt?
Citera
2014-07-09, 02:48
Medlem
Det vänder!
Jag var mobbad tills jag insåg vad jag kunde göra för att själv må bättre. Det gäller bara att hitta ljuset och gå in i det! Att mörda löser inga problem
Citera
2014-07-09, 02:54
Medlem
detta handlar inte om mig, utan om en nära vän
Citera
2014-07-09, 02:58
Medlem
hur ska han få hjälp med socialfobin då om ingen psykolog/skrynklare hjälper?
Citera
2014-07-09, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Vad har du för möjligheter att börja om på nytt?

just där socialfobin blockerar, han har varit arbetslös i 2 år men han har studerat lite iallafall
Citera
2014-07-09, 03:07
Medlem
samt en intelligent individ med grov socialfoci, det är typ helt omöjligt att bota
Citera
2014-07-09, 14:08
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Du kan ju tipsa din vän att prova att börja på en ny kula. Sök till en högskola på annan ort och flytta dit för studier. Då lär personen känna massa nytt folk och kan gradvis börja slicka sina sår.
Citera
2014-07-09, 14:38
Medlem
är väl ända alternativet i guess, jag vull ta bort tråden nu. hur gör man?
Citera
2014-07-09, 15:13
Moderator
Schlesiens avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Psykisk hälsa

/Moderator
Citera
2014-07-09, 16:36
Medlem
Landsknechts avatar
Det bästa för honom vore nog att börja om på ny kula på en annan ort om det är möjligt och hålla sin historia för sig själv. Det blir nog svårt att må bättre om omgivningen ständigt ser honom som ett offer. Många ser tyvärr också ner på personer som har blivit mobbade, vilket är uppenbart på diverse forum inklusive Flashback; så fort någon har en avvikande eller "dålig" åsikt eller någonting liknande, så kommer teorier om att personen antagligen har blivit mobbad. Som f.d. mobboffer saknar man alltså människovärde när det passar.
Senast redigerad av Landsknecht 2014-07-09 kl. 16:39.
Citera
2014-07-09, 20:49
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintot
Han är 22 år idag och han blir fortfarande mobbad pågrund av hans forna mobbarbakgrund som lever kvar än i hans vardag, detta har lett till att han har skapat en enormt grov socialfobi där han knappt vågar ta sig ut genom dörren. Arbetsgivare,föräldrar,media,sociala media fortsätter bara trycka ner honom till botten hela tiden.

om du menar facebook så går det att blockera alla störande moment. sök stöd i alla grupper som finns, finns faktiskt väldigt många, både svenska och engelska för alla möjliga besvär, sk. support groups. forma ditt eget facebook till din egen fristad.

enda jag kunde komma på såhär på rak arm, för jag kan föreställa mig hur svårt det måste vara att aldrig få vara ifred.

om du är väldigt ensam, lär dig att trivas med dig själv. gå ut själv sätt dig på ett café, läs en tidning och drick en läsk eller en kopp kaffe. sen åk hem. då har du gjort något positivt/ neutralt. om du bor ensam så är det ett extra plus, helst med badkar, det är skönt att bada om kvällarna men mycket lödder & tända ljus. pyssla om dig själv.

kram!

edit: du kan skaffa katt också. det är mysigt med djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in