Vilken skiva gillar ni mest med Metallica?
1. ...And Justice For All
Att jag valde den som etta kanske många anser knäppt, men tycker jag att exakt varenda låt är ett mästerverk och det är ett skönt sound på alla låtar på hela skivan, detta är min favorit med Metallica.
2. Ride The Lighting
Detta är också en skiva där alla låtar är bra, även Escape är ganska bra som är skivans sämsta spår. Låtar som Fight Fire With Fire, Ride The Lighting, Fade To Black, Creeping Death och Cthulhu är bland Metallicas bästa.
3. The Black Album
Ja här har vi Enter Sandman, Sad But True, Wherever I May Roam, The Unforgiven, Nothing Else Matters, Of Wolf A Man, The God That Failed. Det råder ingen tvekan om att jag fatiskt avgudar Black Album, även om det inte är thrash metal så håller skivan klass! Oförglömliga stunder!
4. Kill Em All
Debuten jag gillar skivan, men alla låtar är inte så bra på denna skivan, Jump In The Fire och den instrumentala låten Pulling Teeth är förskräckliga, resten däremot är mycket bra låtar speciellt Whiplash, No Remorse, Phantom Lord och Seek And Destroy.
5. Master Of Puppets
Skivan anser jag vara lite tråkigt emellanåt och lever inte alls upp som de fyra skivorna ovan även om skivan har guldkorn som Battery, Master Of Puppets, Welcome Home, Leper Messiah och Damage Inc så är resten av skivan inte lika bra.
Motivera gärna era val så slipper vi listtrådar.