2014-07-11, 12:46
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det där stämmer inte. Majoriteten av de som är i prostitution är kvinnor. Däremot har fler män än kvinnor provat på prostitution någon gång - de flesta blir dock inte fast i branschen såsom kvinnorna blir..

Jo Micro - det stämmer att det finns fler manliga horor än kvinnliga!
Citera
2014-07-11, 12:53
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
NEJ det gör jag verkligen inte. Jag vill inte heller att min läkare skall dricka vin när han jobbar. Det innebär inte att jag tycker det är syndigt att dricka vin eller att jag vill kriminalisera vin-gårdar.

NEJ det handlar det inte alls om eftersom man "köper andra" även i många andra yrken.

Ingen fundamental skillnad nej, såvida man inte tycker sex är något fult och syndigt.

Nej det skulle jag inte. Jag skulle inte låta vem som helst komma in i min lägenhet heller.

Det stämmer. Jag skulle inte bära en soffa till vem som helst heller.

Såvida jag inte fick bra betalt. Då skulle jag ge både oral-sex och bära soffan.

Nope, sorry.

Nej, min kvinnosyn ser kvinnor som individer precis som män och det är inget lågt med det.

Jag köper inte sex, och jag behöver inte köpa sex. Jag köper inga tv-kanaler heller, då jag inte har behov av TV.

Men man handlar inte med människor utan man köper en tjänst, som redan har visats.
Kör upp din epileptiska droppe i röven på dig är du snäll.
Citera
2014-07-11, 12:55
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Kör upp din epileptiska droppe i röven på dig är du snäll.
Vad är det jag skall köra upp i röven? Jag vet inte vad min "epileptiska droppe" är för något.
Citera
2014-07-11, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jo Micro - det stämmer att det finns fler manliga horor än kvinnliga!
Eftersom fler män än kvinnor testat så visst. Men vid varje given tidpunkt består gruppen prostituerade av fler kvinnor än män, eftersom männen inte stannar i branschen någon längre tid.
Citera
2014-07-11, 15:37
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Eftersom fler män än kvinnor testat så visst. Men vid varje given tidpunkt består gruppen prostituerade av fler kvinnor än män, eftersom männen inte stannar i branschen någon längre tid.

Spelar inte så stor roll hur du försöker krångla till det hela - faktum kvarstår att 3 ggr fler killar än tjejer säljer sig som hora.
Citera
2014-07-11, 15:40
Medlem
Citat:
Om de organiserar sig för att ragga kunder åt andra - ja, då faller det under kopplerilagen.

Men att organisera sig av andra skäl gör inte det.

Nä, nu räcker det, nu får du fan ge dig!
Du har noll juridiskt kunnande, så ge fan i att hänvisa till någon som helst lagstiftning i fortsättningen!

Det räcker att man främjar att någon har tillfälliga sexuella förbindelser mot betalning för att kunna dömas för koppleri.
Men eftersom du inte vet hur juridisk text tolkas så ska jag förklara för dig vad ordet främja kan innefatta: Det kan räcka med underlåtenhet att ta reda på vad ens uthyrda lägenhet används till och sedan låta bli att anmäla det om man misstänker att den helt, eller ens delvis, används till tillfälliga sexuella förbindelser mot betalning.

Eftersom du kommer börja skrika om källa så uppmanar jag dig att, återigen, läsa igenom BrB speciellt 6 kapitlet och att gå en juridisk utbildning!
Och det är Brottsbalken jag menar, inte "Svea Rikes lag" som du tror att Brottsbalken heter.

Håll nu käften angående juridik i fortsättningen, du är helt okunnig i det ämnet!
Citera
2014-07-11, 15:41
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Spelar inte så stor roll hur du försöker krångla till det hela - faktum kvarstår att 3 ggr fler killar än tjejer säljer sig som hora.

Men pratar du om tonaringar som provar pa 1 gang eller pratar du om vuxna manniskor ?

Att det finns manliga prostituerade ar jag hogst medveten om, jag ifragasatter daremot ditt pastaende.
Citera
2014-07-11, 15:46
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Jag håller själv på att bilda mig en uppfattning inom området, trådstarten var för mig en lite annorlunda infallsvinkel till diskussion om kvinnors sexualitet och sexköpslagen, samt om - och isf hur - dessa påverkar varandra. Allt som oftast vid prostitution så är det ju en man som köper en kvinna, för att förhindra detta inför vi en lag som utgår från att sexsäljaren (kvinnan) är offret. Snarare än att sexköpslagen handlar om kvinnors sexualitet menar jag nog att den påverkar vår syn på kvinnors sexualitet. Även om lagen i sig lägger skulden på sexköparen så säger vi med den vad kvinnor får och inte får göra med sina kroppar. Speciellt med tanke på - som du säger - att straffet för att köpa sex knappt är märkbart.
Okej - nu är jag med! Jag missuppfattade va du menade med "kvinnors sexualitet" o jag hade en annan syn på just det. När jag läste det du skrev så tänkte jag direkt på det faktum att killar som horor o deras sexualitet hänger ihop i hög grad. Eftersom manliga horor ofta använder prostitutionen, inte enbart för att tjäna pengar, men även för att testa sin egen sexuella läggning. Om du förstår hur jag tänker?

Tycker ändå att det är viktigt att inte tappa bort de manliga hororna i sammanhanget o även det faktum att kunderna består av kvinnor o män. Kunderna består även av ett flertal "hen".
Citera
2014-07-11, 15:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nä, nu räcker det, nu får du fan ge dig!
Du har noll juridiskt kunnande, så ge fan i att hänvisa till någon som helst lagstiftning i fortsättningen!

Det räcker att man främjar att någon har tillfälliga sexuella förbindelser mot betalning för att kunna dömas för koppleri.
Men eftersom du inte vet hur juridisk text tolkas så ska jag förklara för dig vad ordet främja kan innefatta: Det kan räcka med underlåtenhet att ta reda på vad ens uthyrda lägenhet används till och sedan låta bli att anmäla det om man misstänker att den helt, eller ens delvis, används till tillfälliga sexuella förbindelser mot betalning.

Eftersom du kommer börja skrika om källa så uppmanar jag dig att, återigen, läsa igenom BrB speciellt 6 kapitlet och att gå en juridisk utbildning!
Och det är Brottsbalken jag menar, inte "Svea Rikes lag" som du tror att Brottsbalken heter.

Håll nu käften angående juridik i fortsättningen, du är helt okunnig i det ämnet!
Vare sig Rose Allians eller Pris är olagliga organisationer - och där prostituerade har organiserat sig.

Det är du som inte klarar att tolka lagtext - och det behövs ingen bildning alls för att se vilken tomte du är och hur okunnig du är i det mesta du försöker uttala dig om.
Citera
2014-07-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Men pratar du om tonaringar som provar pa 1 gang eller pratar du om vuxna manniskor ?

Att det finns manliga prostituerade ar jag hogst medveten om, jag ifragasatter daremot ditt pastaende.

Det spelar ju ingen som helst roll!

Det är storleken på gruppen som är frågan, alltså hur många som anses vara "utsatta".
Ni kan omöjligen bortförklara det här utan att fullkomligt tillintetgöra er egen trovärdighet och värdighet.
Som om ni hade någon kvar...

Nu ska vi se hur de försöker flytta fokus...
Kanske angripa sina meningsmotståndares trovärdighet?
Kanske ställa ovidkommande motfrågor?
Eller bara försöka sopa den här avgörande variabeln under mattan genom att tiga ihjäl det...?
Citera
2014-07-11, 15:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Han pratar om unga killar som provat - inte som verkar i branschen.
Citera
2014-07-11, 16:02
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:

Jag pratar om kvinnor o män mellan 18 i 74 år - så, Ja! - vuxna människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in