2014-07-07, 23:14
Bannlyst
Folsom Street Fair är en känd bögparad/bögmässa där bögar dricker urin, onanerar och urinerar på varandra, och har sex med varandra ute på gatan. Här kan man läsa om den:

http://en.wikipedia.org/wiki/Folsom_Street_Fair

http://en.wikipedia.org/wiki/Up_Your_Alley_Fair

Och här kan man se de ytterst osmakliga bilderna:

http://www.zombietime.com/folsom_sf_2007_part_1/index.php

Judar är ansvariga för dessa vidrigheter och de är mycket stolta över det, vilket vi kan se i följande artikel i den judiska tidningen Haaretz:

Gefilte fetish: Meet the Jews at San Francisco’s annual S&M festival
Citat:
Hundreds of men are walking around with their penis exposed, but Amelia Nahman insists on talking about the connection between the event and charity, benevolence and Jewish values.
Bögar som dricker urin och har sex med varandra ute på gatan = judiska värderingar? Intressant…

Här får vi veta att vissa av deltagarna blir sexuellt upphetsade av att misshandla varandra:
Citat:
Among us are dozens of women and men with bleeding backs and signs of pain, but Jacob Richards explains to me that his rabbi is not against it, and that a few guys from his synagogue even came over this morning to say hello.
Citat:
On the various stages, brutal lashings are being administered, people are hanging from chains attached to their nipples or are just bound to revolving wheels. But the girls from the Jewish community at the Exiles group booth invite me to join them for Friday-evening prayers, to be followed immediately after by a really kinky leather party.
Citat:
a completely naked elderly man who is screaming loudly because he’s tied to a lamppost and someone is hitting him on the penis with some sort of electrical device‏
Här får vi veta att vissa av deltagarna blir sexuellt upphetsade av att dricka urin:
Citat:
The bottle with the yellow liquid? Don’t drink from it ‏(unless that’s your thing‏).
Citat:
Even though what’s on view is a modern illustration of the term “Sodom and Gomorrah,” the people in the event’s control room are convinced the Shechinah is with them. What you find there is a group of young Jews who regularly attend synagogue, share Shabbat meals and consult with rabbis. They take pride in their Judaism and believe wholeheartedly that their distinctive sexual preferences are consistent with the values of the Jewish religion
Citat:
For the past three years, 30-year-old Jacob Richards − a proud Jewish lawyer whose baby face would not raise the slightest suspicion of his sadomasochistic side − was the president of the event’s board of directors.
Citat:
This year he decided to rest and vacated the presidential throne in favor of his deputy, Rae Goldman, who is also Jewish.
Citat:
“Everything that goes on here is 100 percent charity, it’s the strongest tie there is to Jewish values and tikkun olam,” explains Nahman, 32, using a Hebrew term for the healing or repair of the world. Like Richards, she, too, pursues a Jewish way of life; she is in charge of organizing the volunteers for the event.
Citat:
Afterward, I also consulted with Elliot Kukla, the first transgender rabbi, who is part of the community in San Francisco. He let me understand that I could go on being who I am and remain a Jew. Suddenly I found Jewish pride and queer communities
http://www.haaretz.com/weekend/magazine/.premium-1.551703

Jag har skrivit om hur judar sprider bögpropaganda i vissa av mina tidigare inlägg och trådar, men den här tråden är annorlunda för här skulle jag vilja diskutera de religiösa aspekterna. De depraverade organisatörerna betonar ju sitt judiska arv, de går till synagogan, deras rabbiner tycker att dessa vidrigheter är helt okej, och en stor och respektabel judisk tidning som Haaretz publicerar en positiv artikel om det.

Det jag undrar är: är det verkligen så att judendomen är förenlig med dessa vidrigheter? Är bögeri, offentlig onani, offentlig urinering etc, judiska värderingar? Jag är intresserad av era synpunkter, kära Flashback-användare.
2014-07-08, 00:48
Medlem
Svagdrickas avatar
Det är nog ganska olika. Finns ju mer eller mindre troende judar precis som det gör kristna eller muslimer. Svårt att se att en ortodox jude skulle vara ok med det som utspelas på den paraden.

Varför bryr du dig? Var du där och smakade stock du också?
2014-07-08, 01:03
Medlem
MeanMEs avatar
En "pride festival" för BDSM människor, vem faan bryr sig mer än mentalt störda personer?
Det är vuxna myndiga människor som frivilligt deltar så då får de väl smiska varandra på rumpan då och köra upp någon vibrerande plast eller metallbit i pastejköket om de gillar det.

TS, sök hjälp i stället för att starta skittrådar som denna.
2014-07-08, 07:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Jag har skrivit om hur judar sprider bögpropaganda i vissa av mina tidigare inlägg och trådar, men den här tråden är annorlunda för här skulle jag vilja diskutera de religiösa aspekterna. De depraverade organisatörerna betonar ju sitt judiska arv, de går till synagogan, deras rabbiner tycker att dessa vidrigheter är helt okej, och en stor och respektabel judisk tidning som Haaretz publicerar en positiv artikel om det.

ÉTT av dom religiösa aspekterna som din tråd kan beröra är ditt eget behov för att från ett puritansk perspektiv försöka lägga dig i vad andra människor sysslar med (jag förmodar att dom du kritiserar är konsentuella vuxna).

Citat:
Det jag undrar är: är det verkligen så att judendomen är förenlig med dessa vidrigheter? Är bögeri, offentlig onani, offentlig urinering etc, judiska värderingar?

Med stor sannolikhet är det inte judiska majoritets-värderinger.

Citat:
Jag är intresserad av era synpunkter, kära Flashback-användare.

Det kan diskuteras. Det verkar snarare som om du är motiverat av ett önske om att predika din egen pådyvlande puritanism.
2014-07-08, 09:41
Medlem
'judar sprider boegpropaganda'. ; Visst. men det gaeller nog inte den gemene juden. detta sprids saekert ocksaa bland flera andra naetverk inom 'Illuminati', foerutom Kabbala fraemst bland diverse NewAgegrupper. Detta sker genom order fraan andevaerlden foer att Profeternas utsagor steg foer steg uppfylles. folk demoraliseras alltmer och antisemitism vaexer.
2014-07-08, 11:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
'judar sprider boegpropaganda'. ; Visst. men det gaeller nog inte den gemene juden. detta sprids saekert ocksaa bland flera andra naetverk inom 'Illuminati', foerutom Kabbala fraemst bland diverse NewAgegrupper. Detta sker genom order fraan andevaerlden foer att Profeternas utsagor steg foer steg uppfylles. folk demoraliseras alltmer och antisemitism vaexer.

Visst finns det andra gruppor som inte heller har homofobi och som inte heller predikar pådyvlande puritanism.
2014-07-08, 11:11
Medlem
anjoh66s avatar
Mycket trams raderat som inte har något alls med frågeställningen att göra /MODERATOR
2014-07-08, 13:06
Medlem
Var det bara män där eller har fotografen en grej för män?
2014-07-08, 14:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det jag undrar är: är det verkligen så att judendomen är förenlig med dessa vidrigheter? Är bögeri, offentlig onani, offentlig urinering etc, judiska värderingar? Jag är intresserad av era synpunkter, kära Flashback-användare.

Eller så är det bara så att man är människor som råkar vara judar.
Jag förstår inte att det ena måste ha med det andra att göra.
2014-07-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
XXXXXXXXXXXXX Eller så är det bara så att man är människor som råkar vara judar.
visst aer det bara Saa ; 'Hur aer det alltsaa? Aer vi(judar) naagot foermer aen de andra? Ingalunda. Redan foerut har jag maast anklaga baade judar och greker foer att Allasammans vara under synd. Saa aer ock skrivet ; Ingen raettfaerdig finns, icke en enda. Ingen foerstaandig finns, ingen finns, som soeker Gud. Nej, Alla har de avvikit, allasammans har de blivit odugliga, ingen finns,som goer, vad gott aer, det finns ingen enda'. Rom ; 3 ; 9-12.
2014-07-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
ÉTT av dom religiösa aspekterna som din tråd kan beröra är ditt eget behov för att från ett puritansk perspektiv försöka lägga dig i vad andra människor sysslar med (jag förmodar att dom du kritiserar är konsentuella vuxna).
Men är man verkligen en "puritan" om man äcklas av folk som dricker urin och onanerar och urinerar på varandra ute på gatan?
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Eller så är det bara så att man är människor som råkar vara judar.
Jag tycker att min frågeställning var tydlig, men okej, vi tar det en gång till: organisatörerna betonar sitt judiska arv, och de säger att dessa vidrigheter är förenliga med judendomens värderingar. Dessa personer går till synagogan och de säger att deras rabbiner tycker att detta är helt okej, och en stor och respektabel judisk tidning publicerar en positiv artikel om det. Det är alltså inte jag som betonar den judiska aspekten, utan organisatörerna. Jag vill helt enkelt veta om de har rätt.
2014-07-08, 20:28
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag tycker att min frågeställning var tydlig, men okej, vi tar det en gång till: organisatörerna betonar sitt judiska arv, och de säger att dessa vidrigheter är förenliga med judendomens värderingar. Dessa personer går till synagogan och de säger att deras rabbiner tycker att detta är helt okej, och en stor och respektabel judisk tidning publicerar en positiv artikel om det. Det är alltså inte jag som betonar den judiska aspekten, utan organisatörerna. Jag vill helt enkelt veta om de har rätt.
Blir ju en fråga om vad värderingar är och vem som ska få uttolka dem eller hur?
I och med att vissa judar har dem är det ju en del i de judiska värderingarna eller hur?
Behöver inte vara svårare än så faktiskt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in