Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-07-07, 15:08
  #1
Medlem
cmdQs avatar
En tjockis lånade min BMX och nu är sadelstolpen böjd
Försökte böja tillbaka den med handkraft men har inte en chans
Vad göra? Måste jag köpa en ny eller kan man böja tillbaka med exempelvis en domkraft eller något sånt?
Citera
2014-07-07, 15:32
  #2
Medlem
Senapstjuvens avatar
Sätt den i ett skruvstäd.
Citera
2014-07-07, 15:38
  #3
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
En tjockis lånade min BMX och nu är sadelstolpen böjd
Försökte böja tillbaka den med handkraft men har inte en chans
Vad göra? Måste jag köpa en ny eller kan man böja tillbaka med exempelvis en domkraft eller något sånt?

Byt sadelstolpe. Den är redan försvagad där den böjts och skadorna man kan få av en sadelstolpe som går av är inte speciellt roliga.
Citera
2014-07-07, 15:42
  #4
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Sätt den i ett skruvstäd.
Äger inget sådant. Tack för tipset

Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Byt sadelstolpe. Den är redan försvagad där den böjts och skadorna man kan få av en sadelstolpe som går av är inte speciellt roliga.

Ack, det kanske blir ett måste, vill ju ogärna få upp en avbruten sadelstolpe i mellangärdet
Citera
2014-07-07, 15:45
  #5
Medlem
Du kan lägga den på plan yta och rikta med något lämpligt, typ en klubba. Jag vet dock inte om jag skulle vilja åka runt på den sen, det är nog inte så skönt att få ett avbrutet rör upp i röven.
Citera
2014-07-07, 16:02
  #6
Medlem
smurflers avatar
Hävstång, domkraft eller annan press. Bara fantasin sätter gränser.
Citera
2014-07-07, 17:00
  #7
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Måste ha varit en riktigt tung jävel!
Skulle rekommendera att du byter ut den, kommer aldrig bli lika stabil igen. Skulle man försöka så skulle jag nog testa med en domkraft och på nåt sätt böja tillbaks den!
Citera
2014-07-07, 17:19
  #8
Medlem
Köp en ny, kostar ett par hundringar. Sadeln har du redan.


Väldigt nyfiken på hur folk tänkt sig att han skulle böja tillbaka med en domkraft, pressa röret upp mot.. vad?
Citera
2014-07-07, 18:06
  #9
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Köp en ny, kostar ett par hundringar. Sadeln har du redan.


Väldigt nyfiken på hur folk tänkt sig att han skulle böja tillbaka med en domkraft, pressa röret upp mot.. vad?
Du kan lägga en domkraft på sidan också. Det räcker att man har två stabila föremål bredvid varandra om man nu inte kan hitta en gedigen avsats någon decimeter eller två över marken.
Citera
2014-07-07, 18:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
En tjockis lånade min BMX och nu är sadelstolpen böjd
Försökte böja tillbaka den med handkraft men har inte en chans
Vad göra? Måste jag köpa en ny eller kan man böja tillbaka med exempelvis en domkraft eller något sånt?

Du ska be tjockisen om pengar till en ny sadelstolpe. Den är redan knäckt så du ska inte göra den rak o använda igen.
Citera
2014-07-07, 19:35
  #11
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinezzZ
Du ska be tjockisen om pengar till en ny sadelstolpe. Den är redan knäckt så du ska inte göra den rak o använda igen.

Ja, det är väl det enda rätta. Få tillbaka ett knäckt rör utan att det blir brottanvisningar/skador är nästan omöjligt.

Låt tjockisen betala och sedan så berättar du att du startat den här tråden.
Citera
2014-07-07, 20:55
  #12
Medlem
brianmolkos avatar
Hur tjock måste inte han ha varit ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback