2014-07-07, 08:07
Medlem
Tullamores avatar
Jag har fått problem med min MacBook Pro. När jag startar datorn och loggar in på mitt användarkonto blinkar skärmen grått. Raden med ikoner längst ner finns inte heller där. Startar jag om datorn funkar det sen. Nån som vet vad det kan bero på?
Citera
2014-07-07, 19:29
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Jag har fått problem med min MacBook Pro. När jag startar datorn och loggar in på mitt användarkonto blinkar skärmen grått. Raden med ikoner längst ner finns inte heller där. Startar jag om datorn funkar det sen. Nån som vet vad det kan bero på?

Förmodligen några korrupta systemfiler som inte funkar som dom ska. Skulle rekommenderar att göra en anpassad systeminstallation.
I värsta fall är det logikkorten som håller på att ge upp och därför måste du göra en backup på dina filer innan det är försent.
Citera
2014-07-07, 20:30
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Förmodligen några korrupta systemfiler som inte funkar som dom ska. Skulle rekommenderar att göra en anpassad systeminstallation.
I värsta fall är det logikkorten som håller på att ge upp och därför måste du göra en backup på dina filer innan det är försent.
Okej. Vad innebär det att logikkorten håller på att ge upp? Är det bara att lämna in den då? Inte sådär jättebäst på sånt här.
Citera
2014-07-07, 22:38
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Okej. Vad innebär det att logikkorten håller på att ge upp? Är det bara att lämna in den då? Inte sådär jättebäst på sånt här.

Om det är logikkortet, även kallad moderkortet (där även grafikkkortet finns fastlödd), håller på att ge upp ser det mycket mörkt ut. Räkna med en kostnad 6-8 tusen för byte av logikkortet, såvida det inte finns en garanti/applecare som fortfarande gäller.
Men det behöver inte vara ett hårdvarufel, som jag skrev tidigare, utan endast systemfilerna, vilket är lätt att åtgärda.
Citera
2014-07-16, 15:35
Medlem
GregerHawkwinds avatar
Citat:

Har du testat att installera om Mac OS X? Dvs, inte formatera datorn utan bara installera om operativsystemet?

Om inte, så prova det här. Det kanske rättar till vad som nu blivit fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in