Fyllt i på CSN's hemsida att jag kommer tjäna 81000:- under det kommande halvåret som sjukskriven.
Det verkar som att jag kan få bidrag ifrån dem för att köpa böcker och liknande till mina kurser jag läser.
Kan detta stämma? Jag är sjukskriven och får bara 80% av min lön, som sagt.
Normalt sett sa raknas det inte som att man inte har arbetsformaga om man klarar att studera.
Det beror helt på vad man har för jobb. Ponera att TS är bilmekaniker. Ryggen är sabbad och TS kommer inte kunna jobba som bilmekaniker längre. Därför vill TS istället plugga till något som inte kräver samma fysiska arbete. Helt okej enligt CSN och FK.
Det beror helt på vad man har för jobb. Ponera att TS är bilmekaniker. Ryggen är sabbad och TS kommer inte kunna jobba som bilmekaniker längre. Därför vill TS istället plugga till något som inte kräver samma fysiska arbete. Helt okej enligt CSN och FK.
I ditt exempel far han inte sjukpenning nar han beviljats csn.
Jag menar CSN-bidrag. Inte LÅN!
Jag är sjukskriven där jag inte klarar arbetsuppgifterna .
Normalt är det exakt samma krav för studiebidrag som för studielån. Men du kommer inte få andra svar än snillen spekulerar här på Flashback. Självklart är det CSN du ska kontakta.
studiehjälp
aktivitetsstöd sjuk-, aktivitets- eller rehabiliteringsersättning
utvecklingsersättning
etableringsersättning
korttidsbidrag
studiestöd eller motsvarande studiefinansiering från ett annat land"
källa " http://www.csn.se/hogskola/krav "
Normalt är det exakt samma krav för studiebidrag som för studielån. Men du kommer inte få andra svar än snillen spekulerar här på Flashback. Självklart är det CSN du ska kontakta.
Har aldrig forstatt varfor folk som inte sjalva har nagon relevant kunskap ska forsoka fa det att lata som att ingen annan har det heller?
studiehjälp
aktivitetsstöd sjuk-, aktivitets- eller rehabiliteringsersättning
utvecklingsersättning
etableringsersättning
korttidsbidrag
studiestöd eller motsvarande studiefinansiering från ett annat land"
källa " http://www.csn.se/hogskola/krav "
Men är du "sjukskriven" eller har du sjukersättning? Sjukersättning är det som tidigare kallades sjukpension.. "sjukskriven" låter mer som att du har sjukpenning..?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!