2014-07-06, 05:21
Medlem
Hej!

Har försökt att skicka sms till en person i USA och han har även testat att ringa mig på mitt nummer med att skriva +46 och sen mitt nummer, men det funkar inte. Så hur löser man detta? Vi hade tänkt chatta på viber om dagarna..

Här är hans info iallafall.

Frederick, Maryland U
sa, Earth
Number: 240 422 6856

Tacksam för svar!!
Citera
2014-07-06, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Hej!

Har försökt att skicka sms till en person i USA och han har även testat att ringa mig på mitt nummer med att skriva +46 och sen mitt nummer, men det funkar inte. Så hur löser man detta? Vi hade tänkt chatta på viber om dagarna..

Frederick, Maryland U
sa, Earth

Tacksam för svar!!

bara amerikanerna behöver skriva "Earth" i adressen

kolla upp landsnummer och riktnummer
Citera
2014-07-06, 06:19
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M5power-
Hej!

Frederick, Maryland U
sa, Earth

Tacksam för svar!!

Har han ringt +467xxxxxx ? Dvs tagit bort första nollan eller testat med 00467xxxxx.
Citera
2014-07-06, 12:39
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
För er båda två, har ni spärrar hos respektive operatör mot utland? Ta bort dem i så fall.
Citera
2014-07-06, 12:49
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Om han ska ringa dig från USA, så måste han lägga till 011 för att komma ut ur USA, sedan 46 och tillslut ditt nummer utan 0.

Om du ska ringa eller skicka sms till USA, måste du börja med +1, sedan hans nummer utan 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in