• 4
  • 5
2025-06-26, 16:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag köper en liten vinflaska i bistron som har samma färg som min iskalla box i ryggan vitt/rose.
Den lilla vinflaskan räcker en femtimmarsresa men boxen är halvtom.
Tågvärdarna har aldrig klagat på att jag dricker för sakta.
Citera
2025-06-26, 18:32
Medlem
Jag har sett när personalen sagt till folk att de inte får dricka medhavd öl, så helt passiva är de inte. Brukar inte ha det behovet, men om jag skulle vilja så är det ju bara att blanda en grogg i lämplig 50cl flaska där orginaldrycken färgmatchar med vad man nu vill ha.

GT i en LOKA-flaska är ju en klassiker när man vill vara lite diskret.
Citera
2025-06-29, 19:10
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Jag har sett när personalen sagt till folk att de inte får dricka medhavd öl, så helt passiva är de inte. Brukar inte ha det behovet, men om jag skulle vilja så är det ju bara att blanda en grogg i lämplig 50cl flaska där orginaldrycken färgmatchar med vad man nu vill ha.

GT i en LOKA-flaska är ju en klassiker när man vill vara lite diskret.

Är det SJ tåg med servering rekommenderar jag att ha med egna Mariestad.

Googlar man "beer can sleeve" så öppnas nya möjligheter.

Whisky i äpple MER flaska funkar bra!

LL
Citera
2025-08-19, 13:01
Medlem
SysterMorbids avatar
Jag brukar ibland dra någon öl på väg hem från jobbet på pendeltåg. Ingen som märker att det är öl man dricker om man bara är casual. Kan ju lika gärna vara en läsk? Annars om man är feg kan man hälla över i en termos.
Citera
2025-08-19, 14:52
Medlem
Knivur-273s avatar
Ett lustigt sätt är att lossa lite på tejpbiten över membranet på en jouice-tetra och använda en injektionsspruta för att injicera Vodka i tetran som kanske kanske i grunden innehåller apelsinjuice.

Haha.
Citera
2025-08-22, 07:47
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Jag brukar ibland dra någon öl på väg hem från jobbet på pendeltåg. Ingen som märker att det är öl man dricker om man bara är casual. Kan ju lika gärna vara en läsk? Annars om man är feg kan man hälla över i en termos.

Lätt o känna igen er alkisar med stealthflaskor

En vattenflaska o läsk klunkar folk i ganska sällan men är det boz så besöker flaskan ofta munnem
Citera
2025-08-22, 11:39
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Lätt o känna igen er alkisar med stealthflaskor

En vattenflaska o läsk klunkar folk i ganska sällan men är det boz så besöker flaskan ofta munnem

Är du så observant på vad andra gör? Att du resonerar över vad som finns i flaskan?
Citera
2025-08-22, 11:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Är du så observant på vad andra gör? Att du resonerar över vad som finns i flaskan?

Nu får ni börja me droppepåse
Citera
2025-08-30, 20:41
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Mariestad den blir man inte påverkad av.

Beror på vilken sort du menar antar att du menar 5,3% an givetvis blir du mer påverkad av den än en pripps blå 5.0 skillnad marginell. Medans pripps blå 6,8 % påverkar dig mer än Mariestad 5,3 givet att mängden är densamma

Jag klassar dig som rejält dum i huvudet om du påstår att jag kan fritt dricka lätt-starköl utan att bli full sålänge märket är Mariestad
Citera
2025-08-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Beror på vilken sort du menar antar att du menar 5,3% an givetvis blir du mer påverkad av den än en pripps blå 5.0 skillnad marginell. Medans pripps blå 6,8 % påverkar dig mer än Mariestad 5,3 givet att mängden är densamma

Jag klassar dig som rejält dum i huvudet om du påstår att jag kan fritt dricka lätt-starköl utan att bli full sålänge märket är Mariestad

Har en viss tolerans mot Mariestad öl. Så nu vet du det.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in