Försök att tänka framåt och positivt, t.ex. hur ditt liv kommer att förbättras av att se bättre ut. Fortsätt att räkna kcal, men se till att ligga kring 1000-1200kcal/dag istället, så att det går undan. Det hjälper nog att hålla motivationen uppe om det inte tar alltför länge att bli av med fläsket, för vem fan vill begränsa sin kost i 6-12 månader eller mer om man kan nå sitt mål på halva tiden?
Sluta för övrigt att lura dig själv att det är okej att trycka i dig mer mat bara för att den är "nyttig". Det är bara dig själv du förstör för; du kommer inte att komma någonstans med den attityden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sweetheart123
Vad som hjälpt mig personligen är att verkligen inte hetsa över hur mycket/lite jag äter, utan fokusera mer på vad jag äter. Jag tvingade mig själv att sluta räkna kalorier och hålla koll på allt jag äter (det är jättesvårt) och lita på att min kropp talar om vad den behöver. Äter man nyttig mat så blir man ofta mätt på mindre kalorier. Sen började jag styrketräna också vilket skiftar fokus från att man vill bli smal till att man vill bli snygg och stark, dels såg jag snabba resultat vilket var uppmuntrande, och dels så hjälpte det med den mentala biten.
Försök verkligen ta det lugnt, ta den långsamma vägen och ta hand om din kropp.
Bra råd - ja, om man vill förbli överviktig i alla fall. Man måste ligga på kcal underskott om man vill bli av med det överflödiga fettet, och då är det ingen bra idé att gå på magkänsla, särskilt inte om man är en tjockis till sättet som ständigt måste unna sig en massa godsaker. Dessutom är smal = snygg när det kommer till tjejer.