2014-07-05, 14:08
Medlem
Ri-Fas avatar
Hej,

Råkade radera mitt .indd dokument och står här kvar med enbart PDF-filen och den är inte korrigerad. Finns det något sätt att återskapa det på? Jag har kört DiskDrill och försökt hitta filen men det verkar hopplöst. Så finns det något sätt att endera återskapa filen i datorn alternativt göra om PDF till indd? Har googlat lite utan några bättre resultat.

Mvh Ri-Fa

EDIT såg att det fanns ett bättre forum att posta under så mod får gärna flytta till Grafisk Formgivning.
Senast redigerad av Ri-Fa 2014-07-05 kl. 14:10.
Citera
2014-07-05, 14:26
Medlem
systems avatar
Har du inte Time Machine på din dator?
Citera
2014-07-05, 14:39
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Har du inte Time Machine på din dator?

Jag är inte så kunnig när det kommer till Mac då det är min mors dator, är det ett program som ligger med från början?

EDIT hittade programmet med det stod som "av".
Citera
2014-07-05, 14:49
Medlem
systems avatar
Synd.

Något sätt att återskapa en förlorad fil, förutom att använda program typ Disk Drill som du redan provat, vet jag inte.

Köp en extern disk till mor din. Time Machine vill man inte vara utan då man behöver det.
Citera
2014-07-05, 15:18
Medlem
Ri-Fas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Synd.

Något sätt att återskapa en förlorad fil, förutom att använda program typ Disk Drill som du redan provat, vet jag inte.

Köp en extern disk till mor din. Time Machine vill man inte vara utan då man behöver det.

Du vet inget annat program än Disk Drill som man skulle kunna prova? Hon har redan fått en extern hårddisk men hon vet inte hur man använder den verkar det som... Tack för svar btw!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in