Citat:
Ursprungligen postat av
mladic97
Jag vill hålla mig till ämnet men du tvingar mig ändå att börja snacka om annat. Det var inte så länge sen som folkpartiets egna Jasenko Selimovic tog med sin vän Jovan Divjak till riksdagen för att tala. Detta skedde alltså i Sverige, att en etnisk bosnie tar med en bosniakisk general till vår riksdag. Han är dessutom misstänkt krigsförbrytare. Om det är så att en etnisk bosnie, som ska representera det svenska folket, tar en krigsförbrytare till svensk riksdag så ser jag det som inget annat än hyllning. Detta, inte endast på bosniernas bekostnad utan även svenskarnas eftersom det sker i svensk riksdag.
Ja, jag hyllar general Ratko Mladic, det gör jag för att han skyddade mitt folk men jag skulle aldrig ta in honom till den svenska riksdagen och inte någon annan serbisk krigsförbrytare heller.
Nu är det så att jag efterfrågade en bosnisk krigsförbrytare som vi bosnier hyllar. Att nämna hjälten Jovan Divjak duger inte eftersom han inte har begått några krigsbrott. Bara för att ni serber anser det så betyder det inte att det stämmer. Tvärtom faktiskt, då ni ni serber ljuger hela tiden. För enligt er så är varenda bosniak som försvarade sitt land och folk mot terrorister, en krigsförbrytare. Serbisk logik...Se det här som en bakläxa till nästa gång
För övrigt så gillar jag Jasenko. Han är en sann Bosnienvän och duktig politiker. Han lär få min röst till riksdagsvalet, även fastän jag inte riktigt sympatiserar med Fp.