2014-07-06, 21:25
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mladic97
Jag skrev att han var misstänkt, men man måste upprepa flera gånger för er bosniaker.
Ja men nu frågade han efter ett namn där bosniaker ska ha hyllat krigsförbrytare och då nämnde du Jovan Divjak.

Vilken hycklare

Ont: Läste om händelserna via Sandzak nyhetsida. Hur är det nu i Skoplje?
Citera
2014-07-06, 22:00
Medlem
Det är inte vandalisering som pågår i Fyrom. Det är protester. Protester mot den diskriminering som sker i Fyrom mot landets albaner.

Shkup (Skopje) var en gång i tiden den största albansk bebodda staden. Detta var inte alltför längesedan, någon gång under sent 1800-talet. Landet styrs idag av ett identitetslöst folk där minoriteter diskrimineras, främst den stora albanska minoriteten.

Man kan inte erövra områden, mörda och diskriminera de som redan bor där och sedan bli arg för de andas samma luft. Makedonien som stat är lika hållbar som Bosnien, med andra ord så håller det aldrig i längden.
Citera
2014-07-07, 00:12
Medlem
Citat:
Jag vill ta upp det här med er eftersom vår kända pk-media inte hunnit ta upp det här trots att det hände för flera timmar sedan men samtidigt kan de publicera en artikel, efter bara några minuter, om hur kändisar blir dömda för narkotika. Jag övervägde att lägga det här under kategorin terrorism eftersom wikipedias definition av terrorism är: "det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar." (http://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism) och som vi vet så riktas våldet mot staten.

Det som albanerna nu gör är att de vandaliserar i Skoplje efter en dom där albaner fick livstids fängelse efter att mördat fem ungdomar. Efter att se allt det här undrar jag vad som skiljer Albanerna från djur?

Youtube länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=3EO1lkd6Sqk
https://www.youtube.com/watch?v=0mnCzM_rdsc
https://www.youtube.com/watch?v=kItpmt4KO6o
https://www.youtube.com/watch?v=Ybp6AnGC-Tc

Det här är resultatet av mångfald av en icke-europisk folkras i landet Makedonien där albanerna utgör en stor del av befolkningen.

Eftersom jag inte lyckats hitta en artikel om oroligheterna än hoppas jag att någon kan bifoga den som källa.

Till sist, tror ni att det här skulle kunna hända i Rosengård? Vad skulle kunna hindra albanerna i Sverige från att göra samma sak?

Min käre serbiska broder, bra att du tar upp albanernas illdåd och deras syn på demokrati, nu kanske albanerna är för få i sverige men detta kan nog hända i landskrona och malmö.

Hotet är nu om albaner med andra muslimer skulle börja med upplopp, som sagt så måste vi serber visa omvärlden hur krigiska albaner är och varför konflikten i kosovo och makedonien existerar, för att albanerna helt enkelt inte kan vara pragmatiska när serber försöker utan det är bara deras alternativ som gäller annars griper man till våld och tortyr
Citera
2014-07-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Min käre serbiska broder, bra att du tar upp albanernas illdåd och deras syn på demokrati, nu kanske albanerna är för få i sverige men detta kan nog hända i landskrona och malmö.

Hotet är nu om albaner med andra muslimer skulle börja med upplopp, som sagt så måste vi serber visa omvärlden hur krigiska albaner är och varför konflikten i kosovo och makedonien existerar, för att albanerna helt enkelt inte kan vara pragmatiska när serber försöker utan det är bara deras alternativ som gäller annars griper man till våld och tortyr

Sätt dig på första Wizz Air flyg och åk ner om du ska vara hatisk.
Citera
2014-07-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Illyrierna bland annat, det finns inga dokumenterade källor att albaner och greker har vandrat in till Balkan så vitt jag vet vilket gör dom till Balkans "äldsta" folk, dvs de som varit på Balkan längst/först.

Det finns en tråd på FB där det redan har sagts att albaner inte är mer illyrer än annat folk. Dessutom har balkan bebotts av tusentals olika folkslag sedan dess (tänk på tidsintervallet då Illyrien existerade.)

Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Ja men nu frågade han efter ett namn där bosniaker ska ha hyllat krigsförbrytare och då nämnde du Jovan Divjak.

Vilken hycklare

Ont: Läste om händelserna via Sandzak nyhetsida. Hur är det nu i Skoplje?

Om du hade läst vad jag skrev så hade du nog sett att jag använde mig av ett utmärkt exempel där en bosnie hyllar krigsförbrytare, han är dessutom en svensk politiker
Citera
2014-07-07, 16:04
Medlem
FrozenFists avatar
Citat:
Jag vill hålla mig till ämnet men du tvingar mig ändå att börja snacka om annat. Det var inte så länge sen som folkpartiets egna Jasenko Selimovic tog med sin vän Jovan Divjak till riksdagen för att tala. Detta skedde alltså i Sverige, att en etnisk bosnie tar med en bosniakisk general till vår riksdag. Han är dessutom misstänkt krigsförbrytare. Om det är så att en etnisk bosnie, som ska representera det svenska folket, tar en krigsförbrytare till svensk riksdag så ser jag det som inget annat än hyllning. Detta, inte endast på bosniernas bekostnad utan även svenskarnas eftersom det sker i svensk riksdag.

Ja, jag hyllar general Ratko Mladic, det gör jag för att han skyddade mitt folk men jag skulle aldrig ta in honom till den svenska riksdagen och inte någon annan serbisk krigsförbrytare heller.

Nu är det så att jag efterfrågade en bosnisk krigsförbrytare som vi bosnier hyllar. Att nämna hjälten Jovan Divjak duger inte eftersom han inte har begått några krigsbrott. Bara för att ni serber anser det så betyder det inte att det stämmer. Tvärtom faktiskt, då ni ni serber ljuger hela tiden. För enligt er så är varenda bosniak som försvarade sitt land och folk mot terrorister, en krigsförbrytare. Serbisk logik...Se det här som en bakläxa till nästa gång

För övrigt så gillar jag Jasenko. Han är en sann Bosnienvän och duktig politiker. Han lär få min röst till riksdagsvalet, även fastän jag inte riktigt sympatiserar med Fp.
Citera
2014-07-11, 16:30
Medlem
Illirer ? Alla i Balkan är släkt med Illirer
Vem säger att bara just ni har rätt till att tillhöra Illirer
Ska vi gå till historia så var Alexander "MAKEDONSKI" var den som bildade Balkan från början.
Inga var med på den tiden. Greker var runt Aten
Sen fanns inga som nu lever i Balkan
Illirer var som normaderna i Sahara
Dom åkte runt och flyttade över hela Balkan
Men dom levde långt efter Alexanders tid
Det finns ingen Rike eller land som heter Illirien
Serber och Bosnier och Kroater kom långt efter och även ni Bulgarer och Albaner
Allt finns Genev och ni kan läsa själva
Citera
2014-08-02, 10:39
Medlem
Varför snackar ni skit om Makedonien? Stör detta land er? För att vi är mera framåtrika än alla andra Balkan länder
Ni sprider falsk propaganda om Makedonien
Makedonien är den största multietniska lander i Balkan. Alla har sinna egna skolor, egna politiker och rättigheter och tro
Makedonien är den ända landet i Balkan som bygger nya Kyrkor och Moskeˋer och även Synnagogga
I Makedonien finns Makedonier, Turkar, Bosnaker , Serber, Albaner, Romer , Judar, Muslimer, Katoliker ex
Vi har en person som har fått Nobells freds pris !!!! Moder Teresia
Moder Teresia är född i Skopje och är Begraven i Skopje och hon sa alltid att hon var från Makedonien och inget annat.
Vad som är problemet och som gör mig arg är att länder som bor runt Makedonien tror sig rätt att bestämma i Makedonien
Makedonien är eget land innan ni ens fanns på balkan
Så snälla ni kan inget om Makedonisk historia
Det finns historia ända från före Kristus tid
Den var en egen kungadöme med Car Samuil och kyryliskan kommer från Makedonien
"Kirilil och Metohia"
Vi var en konsulat land där alla länder från mellanösten, Kina och Europa , detta var hela tiden när Turkana styrde
Vi har redan förlorat två delar av Makedonien och jag kan lova vi kommer inte förlora mer
Vad ni snackar om Makedonien är bara skit snack
Ingen har någon rättigheter i Makedonien förutom dom som käner sig som Makedonier och resepekterar Makedonisk lag .
Citera
2014-08-02, 18:54
Medlem
Om den falska "Kosovo" Albanska drömen i Makedonien är n slut för alltid.
Enade historiker i Makedonien (från bägge sidorna) har nu hittat Makedoniska fynd i Kosovo som bevisar att Albaner inte ville bo nära Makedonien.
Albanien har erkänt detta under Titos tid.
Utan dessa Albanaer som bor i Makedonien har med tiden och med falsk historia ökat sin terroella position emot faktiska rättigheter som att vara en del av Makedonien.
Al Ahmeti har erkänt detta och Albanerna i den Södra delen Makedonien ( Ohrid , Struga, Kicevo, Debar, Strumica)
Nu är det så att den (Kosovo) Albanska befolkningen (dom som har emigrerat till Makedonien under 50-talet) och fortfarande inte är Asimilerade i Makedonien vill gå ihop med Kosovo till sammans med Falkotetet i Tetovo
Nu har Menduh Thaci lurat sin släkting Hacim Thaci att göra en stor Kosovo i stället . Allt detta finns dokumeterat och över lämnat till Eu och FN.
Innan valet så hade man follk röstning omm viket nationalitet vissa tillhörde
Det finns 70 % personer som är och känner sig Makedoner och det oberoende relgion.
Den Albanska minoriteten tror att dom är till i början 40 % sen minskade dom till 28%
Men nu kom dom till sitt rätta jag
Nu är ynka 17 %
Varför ? Jo man kan inte vara Makedon och bo i Kosovo
För i FN finns det en stadga där alla etniska befolkning ska räknas dit dom härstamar. Kosovo och Albanien har inte skrivit under den. Då behöver inte Makedonien räkna dom Albaner som bor i Kosovo och har Makedonisk pass
Så var det med den drömmen om stor Kosovo
Senast redigerad av Spaceg71 2014-08-02 kl. 19:03.
Citera
2014-08-02, 23:03
Medlem
Themelois avatar
Hur gammal är du pojk?
Citera
2015-05-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceg71
Varför snackar ni skit om Makedonien? Stör detta land er? För att vi är mera framåtrika än alla andra Balkan länder
Ni sprider falsk propaganda om Makedonien.
Makedonien är eget land innan ni ens fanns på balkan
Så snälla ni kan inget om Makedonisk historia g .

Haha har du gått på Makedoniska propaganda skolan. Då borde du lärt dig stava. Fyrom är balkans fattigaste land och inte särskilt framgångsrikt.

Rikast är grekland trots sin kris en BNP runt 23 000 usd. Övr länder ca 11000 och Fyrom ligger sist.
Senast redigerad av flashflash987 2015-05-17 kl. 12:50.
Citera
2015-05-17, 14:22
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash987
Haha har du gått på Makedoniska propaganda skolan. Då borde du lärt dig stava. Fyrom är balkans fattigaste land och inte särskilt framgångsrikt.

Rikast är grekland trots sin kris en BNP runt 23 000 usd. Övr länder ca 11000 och Fyrom ligger sist.

Ja men samtidigt allting är ju typ 3 gånger dyrare i Grekland jämfört med Makedonien så det jämnar ut sig nog fint. Tror inte att du kan käka som en kung i Grekland på en restaurang för 40 kronor som man kan i Makedonien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in