2014-07-04, 12:21
Medlem
Batleikas avatar
Jag befinner mig i den privilegierade situation att jag har ett bra och välbetalt jobb. För mig är det dock så att jag helst vill jobba inom vissa branscher och företag. Arbetsmarknaden är enorm men de flesta jobb är "vanliga". Det är en roll som X på företaget Y. Alla sådana jobb är i min värld mindre intressanta.

Det jag vill är att kunna hitta en smart metod för att långtidsbevaka lediga jobb hos vissa utvalda arbetsgivare eller möjligen med vissa kodord (dock vore det bra om arbetsgivarens namn kunde vara ett kodord). Jag behöver inte byta jobb i år och inte nästa år heller. Det vore bara skönt att slippa sitta och kolla av jobbsajter hela tiden utan mest få mejl när drömjobbet dyker upp.

De arbetsgivare och branscher som är av intresse är rätt smala. Det handlar exempelvis om olika aktörer inom ideell sektor, vissa offentliga arbetsgivare etc. Det finns ingen färdig sortering på söksidor som matchar det jag vill ha. Eftersom jag redan har ett jobb på hygglig nivå så är nybörjarjobb inte av intresse utan det ska vara saker på lite högre nivå. Av den orsaken vill jag just slippa prenumerationer där det följer med massor av skräp.

Är det någon som har förslag på en metod om jag vill bevaka tjänster med vissa kodord hos låt säga fem namngivna arbetsgivare?
Citera
2014-07-04, 12:25
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batleika
Är det någon som har förslag på en metod om jag vill bevaka tjänster med vissa kodord hos låt säga fem namngivna arbetsgivare?

Det går inte att svara på med den lilla informationen. Eller jo, om du är villig att betala en rekryteringsfirma eller dylikt att manuellt titta det åt dig så är väl det en väg. Det lär dock kosta dig en slant.

Om du kan säga vilka arbetsgivare det gäller, samt länka deras sajter så kanske man kan skapa ett script för det. Vill du inte ge ut den informationen är den enda vägen att du ber någon annan göra det åt dig manuellt.
Citera
2014-07-04, 14:56
Medlem
Batleikas avatar
Det jag menade var att lägga upp en sökrobot på Monster eller liknande som söker på specifika arbetsgivare. Jag vet inte exakt vilka jobbsajter som är bäst för att få till detta - alltså vilka sökbegrepp som kan användas och hur träffsäkra de är.

De exakta arbetsgivarna kan ju variera med tiden men så länge annonserna är öppna bör det i princip vara möjligt. Att någon arbetsgivare enbart annonserar via egen hemsida eller mer udda kanaler är möjligt men den risken får jag tag.
Citera
2014-07-04, 16:23
Medlem
Om de publicerar på arbetsförmedlingen så kan du lägga upp vilket sökord som helst och premiera på som rss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in