Citat:
Varför ljuger du?Det här är ju ett mycket märkligt ställningstagande av dig!!??
– du ser o reagerar negativt på den sk kvinnofientlighet som du ser inom det svenska etablissemanget men du ser inte hur Islam står för densamma o förtrycker både kvinnor o män å det grövsta!! ?? Hur kan du ha två så totalt motsägelsefulla synsätt??
Vänstern o Fi har aldrig gått in i frågor som rör kvinnoförtrycket inom Islam – de är naturligtvis rädda för att bli stämplade som rasister. Samtidigt är just detta det största sveket från vänsterhåll – att inte gå in o ta ställning för, o markera hårt emot det kvinno- o mans- förtryck som sker i kölvattnet av en ideologi som just Islam.
Den lilla kritik som du menar att vänstern gått ut med offentlig är ju bara en dimridå utan kraft, substans o klart ställningstagande som gick obemärkt förbi. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är okej med det förtryck som råder inom den muslimska världen!
– du ser o reagerar negativt på den sk kvinnofientlighet som du ser inom det svenska etablissemanget men du ser inte hur Islam står för densamma o förtrycker både kvinnor o män å det grövsta!! ?? Hur kan du ha två så totalt motsägelsefulla synsätt??
Vänstern o Fi har aldrig gått in i frågor som rör kvinnoförtrycket inom Islam – de är naturligtvis rädda för att bli stämplade som rasister. Samtidigt är just detta det största sveket från vänsterhåll – att inte gå in o ta ställning för, o markera hårt emot det kvinno- o mans- förtryck som sker i kölvattnet av en ideologi som just Islam.
Den lilla kritik som du menar att vänstern gått ut med offentlig är ju bara en dimridå utan kraft, substans o klart ställningstagande som gick obemärkt förbi. Jag förstår inte hur du kan tycka att det är okej med det förtryck som råder inom den muslimska världen!
Exakt när har jag godkänt kvinnoförtryck?
Du säger att jag godkäner "islamskt kvinnoförtryck" och det gör du trots at jag om och om igen hårt och oresonligt (och rättfärdigt) kritiserat tex salafism och wahhabism. Jag kan även lägga till specifika organisationer såsom Muslimska brödraskapet och Hamas och Hizbollah. Jag har dessutom pekat på Waziristan och dess sedvänjor.
Vad jag inte gjort och som jag inte gjort eftersom det är helt omöjligt det är att mena att islam är något särskilt. Du menar att islam är något särskilt, tex kvinnoförtryckande. Men det är en lögn. Och det är bara jobbigt av dig att du ens fortsätter med liknande försök att tala om vad islam är för något.
Islam har ingen "påve", dvs islam har ingen överpräst som bestämmer vad alla ska tycka och göra. Vi ser otroliga skillnader, både på makro och mikronivå. Inget muslimskt land är det andra likt och inte en människa är den andra lik heller för den delen.
Orsaken till varför du så lätt kan kategorisera muslimer beror på att du ser dem som just "dem". Det är något annat, fjärran från dig. Då blri det lätt, helt automatiskt egentligen, att sätta de allesammans i en och samma kategori. Och det gör du trots att du egentligen vet bättre. Du ser tex så stora skillnader det finns i kristendom.
det finns ingen anledning till att försöka göra den ena sidan till bätter, eller sämre, än den andra. För det låter sig inte göras. Det kommer alltid att finnas många och hur goda som helst exempel på både bra och dåliga saker från alla sidor att plocka fram.. Men oavvsett vad så är det ändå vi individer själv som i slutändan finns kvar - och vi individer, vi är just individer och ev ideologier etc är alltid underordnade vårt eget individuella liv. Och de flesta av oss vill leva så bra som möjligt. Vi vill leva så gott vi kan och att de som lever med oss också ska leva så gott som möjligt. De enda som ständigt beter sig illa, asocialt etc, de beter sig så pga sina egna mentala och emotionella handikapp - inte och aldrig pga vilken ideologi etc som någon stat bestämt ska vara rådande eller så.
En notorisk hustrupryglare tex slår inte sin fru för att en text säger det (och islam tillåter alltså inte sådant) utan han slår sin fru eftersom han har mentala o emotionella handikapp.
Vi hade inte sett en explosion av hustrumisshandlare om det plötsligt hade blivit lagligt att slå sin fru.
De som sllår sina fruar gör det oavsett. Är det så svårt att förstå?
Eller menar du att det är ett i Sverige sällsynt förekommande beteende att just slå frugan sin? Samtidigt är det straffbart, eller hur.
Eller varför inte exemplifiera med mord. Mord har alltid varit tabubelagt, och straffbart. Men det mördas ändå, eller hur?
Fast du kanske bara väntar på den dag det "äntligen" ska bli lagligt att gå runt och mörda lite. Hade du då också gått ut och mördat? Nej, trodde väl inte det.
Så det är faktiskt dags att du slutar med ditt idioti.
Såg du på dokumentären? Du vågade inte , eller hur?
. Kan det ha att göra med att Pakistan har 18 gånger större befolkning än Sverige samt att dom utan tvekan har fler militärflygplan än Sverige?