• 1
  • 2
2009-10-29, 19:52
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomeBurneR
Hej

Jag har sökt både här och på Google, men jag har inte fått något konkret svar på hur man gör denna underbara "sås". Kan någon berätta?
Fick ju hjälp i hamburgerdressing-tråden, mumma

Tackar på förhand!
En riktig Rhode Island ska det vara en skvätt Sherry
Citera
2009-10-29, 19:55
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Vilka kryddor ingår i Heinzsåsen? Har du flaskan så du kan kolla?

Om man tar tomatpuré istället, då tänker jag mig att man har i paprikapulver, cayennepeppar, salt, svart och vit peppar. Och kanel? Är det kanel i Heinzsåsen? Såg att det är koriander i den, ska det verkligen vara koriander i rhode island?

Ska det vara kanel i rhode island eller inte? Eller har jag fått för mig helt fel? Mystiken tätnar.

Ingredienser: Tomater, socker, vitvinsvinäger, salt, lök, kryddor?( bl a selleri), chilipeppar, vitlökspulver.

Är det koriander i Chilisåsen, vart läste du det? Inte i min flaska allafall.
Citera
2009-10-29, 20:42
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Ingredienser: Tomater, socker, vitvinsvinäger, salt, lök, kryddor?( bl a selleri), chilipeppar, vitlökspulver.

Är det koriander i Chilisåsen, vart läste du det? Inte i min flaska allafall.
Googlade, det kan ha varit en annan Heinz chilisås än den du har hemma jag googlade fram som hade koriander i sig. Jag hittade ingen innehållsförteckning, det stod bara att den hade koriander i sig, så det kan vara en av de hemliga kryddorna som kallas "kryddor".
Citera
2009-10-30, 14:46
Medlem
nazeeroths avatar
Gräddfil,majonäs,chilisås,salt o peppar.. Cognac eller sherry.

Föredrar cognac!
Citera
2009-10-30, 21:16
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Alltså, jag letar recept på denna sås nu. Ska det inte vara kanel i? Kanel och paprikapulver?

Jag hittar bara recept som låter: Blanda ketchup, gräddfil och majonnäs och konjak, mumsfilibaba! Usch!!! Kryddar inte folk sin mat?

Jag vill ha ett recept med någorlunda genuina råvaror, dvs ingen ketchup! Tomatpuré är okej.

Jag vill ha en icke söt, lite pepprig smått het men ändå mild sås med en touch av någonting skumt, som jag anar är kanel. Ge mig recept på det nu flashbackare! Jag ska väl inte behöva knalla ner till pizzaturken och be honom om receptet på deras hemgjorda?

Det enkla men goda är helt enkelt 1 del gräddfil, 1 del majonäs, 1 del chili-sauce...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in