2014-07-02, 21:33
Medlem
Hej, det är så att jag behöver flexibla knäskydd som inte förhindrar mycket böjningar av knä/ben, men som kan skydda nog så att om man skulle råka smälla in knäet i en stålbit, så tar det mindre skada.

(Tänk er som snickare brukar ha, fast mindre och mer flexibla).

Ska inte sticka ut och ska has innanför byxorna. Ska helst inte orsaka för mycket friktionsskador som blåsor m.m

Vart kan jag få tag på sånt?
Citera
2014-07-02, 22:47
Medlem
8xxSeriess avatar
De finns att köpa på biltema, jula och förstås i stort sett alla butiker som säljer arbetskläder. Optimera, tools, swedol etc etc. Först och främst är det knäskydd som är avsedda att ha i ett par speciella fickor för ändamålet i ett par arbetsbyxor, och det är sådana du ska ha.

Blåkläder är min personliga favorit när det kommer till bekväma arbetsbyxor. Tänker inte ens på att jag har knäskydd, men det märks direkt om ja inte sätter i dem efter tvätt etc!!
Citera
2014-07-04, 18:45
Medlem
Nja arbetskläder har jag redan fått. Och dessa byxor har inte fickor för knäskydd.
Jag behöver bara knäskydd som jag kan fästa direkt på vecket vid knäet och som inte orsakar så mycket friktion. Alternativt om man införskaffar anti-blåsor plåster eller vad man kallar dom för som man sätter på skinnet innan man sätter på knäskyddet.

EDIT: Men jag ska ta och kolla i valfri butik och se. Tänkte bara om det fanns nån specifik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in