2014-07-01, 20:13
Medlem
Är det nån mer som reagerat på att bildproducenten för VM-sändningarna väldigt ofta fyller ut spelavbrott och dylikt med bilder på unga och attraktiva kvinnor? I princip alla bilder på individer i publiken är just sådana. De få som är på män är ofta på excentriska och "galna" fans med galna utstyrslar.

Och innan ni kallar mig ett äckligt jävla vänstervridet feministäckel och annat sån som man får se på flashback så vill jag poängtera att detta inte är en big deal och ingen jag egentligen är upprörd över. Det är snarare en liten kul grej som jag lagt märke till, även om det kanske säger något om objektiveringen av kvinnokroppen.
Senast redigerad av EkoMargit 2014-07-01 kl. 20:38.
Citera
2014-07-01, 20:18
Medlem
knullklassons avatar
Män utanför Södermalm tycker om att se på vackra kvinnor.
Citera
2014-07-01, 20:20
Medlem
Vitalrepuss avatar
Har också märkt detta, lite kul tycker jag faktiskt det är
Citera
2014-07-01, 20:20
Medlem
Eller så ger dom bilder på vad folk vill se.
Citera
2014-07-01, 20:41
Medlem
Det är en kulturell skillnad. Tror inte ens de har genusvetenskap på högskolan i brasilien.
Citera
2014-07-01, 21:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Helt klart en kulturell skillnad, i andra länder skrattar man åt våra feministers stolligheter och uppskattar kvinnors skönhet på ett annat sätt.
Citera
2014-07-01, 21:56
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
även om det kanske säger något om objektiveringen av kvinnokroppen.

Nix. Inte ett dugg faktiskt.
Citera
2014-07-01, 21:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det är inte mycket - om ens något - som slår skönheten i en vacker kvinna!
Citera
2014-07-01, 22:02
Medlem
Har också märkt detta. Dock inte enbart i VM nu utan generellt i sportsändningar. Ja, visst är det fint med kvinnor som ser feminint vackra ut.
Citera
2014-07-02, 00:06
Medlem
Rifter666s avatar
Dom filmar bara det tittarna vill se. Övriga världen är inte lika efterblivet som lilla svedala. Fan vad hjärntvättade folk är här...
Citera
2014-07-02, 00:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkoMargit
Är det nån mer som reagerat på att bildproducenten för VM-sändningarna väldigt ofta fyller ut spelavbrott och dylikt med bilder på unga och attraktiva kvinnor? I princip alla bilder på individer i publiken är just sådana. De få som är på män är ofta på excentriska och "galna" fans med galna utstyrslar.

Och innan ni kallar mig ett äckligt jävla vänstervridet feministäckel och annat sån som man får se på flashback så vill jag poängtera att detta inte är en big deal och ingen jag egentligen är upprörd över. Det är snarare en liten kul grej som jag lagt märke till, även om det kanske säger något om objektiveringen av kvinnokroppen.

Ja då, Du har helt rätt. Man zoomar in kvinnokroppen i stället för sportlig prestation och bland publik.
I sportsammanhang skall kvinnor helst vara halvnakna.
Man objektiviserar intensivt och alltid.
Du har sett helt rätt!
Citera
2014-07-02, 01:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja då, Du har helt rätt. Man zoomar in kvinnokroppen i stället för sportlig prestation och bland publik.
I sportsammanhang skall kvinnor helst vara halvnakna.
Man objektiviserar intensivt och alltid.
Du har sett helt rätt!
Men dom på läktaren har väl kläder, i varje fall de jag sett. Det är väl bara Femen och likasinnat pack som blottar sig ute bland folk. Tydligen så vill kvinnor helst vara helnakna i politiska sammanhang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in