Citat:
Ursprungligen postat av
CyrusGNetWork
Liknande frågor har besvarats tidigare och har konstaterat att det ofta innebär problem att använda de olika varianterna viloläge, vänteläge och strömsparläge. Det har normalt att göra med att hårdvaran inte är helt kompatibel med dessa funktioner.
Jag har faktiskt alltid antagit att dessa tre varianterna bara var tre ord för samma sak.
Hur som helst, angående hårdvaran - betyder det att jag har köpt "skithårdvara" och borde byta?
Citat:
Ofta kan det korrigeras genom installation av de senaste drivrutinerna, särskilt för chipset (moderkort), grafikkort och nätverkskort, men gärna även för alla andra komponenter. Börjar med detta och kontrollerar också att inställningarna i BIOS är korrekta.
Grafikkortet har de senaste drivrutinerna, däremot installerade jag chipset, grafikkort och nätverkskort från skivan jag fick med modekortet. Jag ska ta en titt efter nyare drivrutiner på nätet.
Citat:
Stäng sedan av strömsparfunktionerna helt och hållet. Det kan göras under energialternativ i Kontrollpanelen, men är faktiskt enklare i Kommandotolken (startad som administratör). Skriv
"powercfg -h off" Starta om datorn och skriv sedan "powercfg -h on"
Kontrollerar om det har hjälpt.
Ursäkta krånglet, men här förstår jag faktiskt inte vad som menas. Jag använder ofta strömsparläget när jag inte ska använda datorn på några timmar, så slipper jag att starta upp den igen, och kan också behålla flikar på chrome.
Så jag vill gärna ha kvar den funktionen.