Bort med lite löskött i Cavanda, Pererinha, och så Novaretti bort på lån. In har Dybala plockats för ca 100 miljoner (en del klausuler, maxkostnad på 105 miljoner).
4-3-3 är spelsättet. Efter hand är tanken att också kunna spela 4-2-3-1, alltså vrida på det centrala mittfältet. En taktisk analys av mitt spelsätt kommer senare.
Iaf är jag mycket nöjd med truppen. Och hittills har det blivit 4 raka segrar på försäsongen, om än mot lite sämre lag. Styrelsens mål är att komma på övre halvan, vilket vi verkligen ska klara av. Mitt egna mål är att nå EL. Huruvida det är utifrån placering i ligan eller från en finalplats i cupen spelar mindre roll.
Tog upp en 17-åring som fick hoppa in sista 20. Han gjorde mål, lägg namnet på minnet; Karlan Ahearne-Grant
Statistik
Hemma 8 5 10 48-51 29p
Borta 9 1 13 49-60 28p
Totalt 13 6 23 97-111 57p (17e)
Sammanfattning
Är nöjd med var jag hamnade tabellmässigt (17e) och mitt anfall var helt fantastiskt. Mitt försvar? Vilket jävla skämt. 111 insläppta på 46 matcher. Fick inte till det hur jag än gjorde och släppte in 19 mål på hörnor. Vetokele vann skytteligan med 31 mål och jag tror tyvärr att det blir svårt att behålla honom. Skrev ett nytt ettårskontrakt. Vill ha kontrakt till 2017 men de ville enbart ge mig till 2016 så valde att acceptera det eftersom jag inte vill ge upp Charlton än.
Vad händer härnäst?
Har dålig koncentration på mina backar så tänkte norpa en ung kroat vars kontrakt går ut till sommaren. Erbjuder honom ett kontrakt, någon läcker och sex andra lag visar sitt intresse. Jag får inte honom utan han går till någon obskyr klubb i Belgien. Får se vad som händer under silly season Måste ha in några vettiga backar till att börja med.
Tog upp en 17-åring som fick hoppa in sista 20. Han gjorde mål, lägg namnet på minnet; Karlan Ahearne-Grant
Statistik
Hemma 8 5 10 48-51 29p
Borta 9 1 13 49-60 28p
Totalt 13 6 23 97-111 57p (17e)
Sammanfattning
Är nöjd med var jag hamnade tabellmässigt (17e) och mitt anfall var helt fantastiskt. Mitt försvar? Vilket jävla skämt. 111 insläppta på 46 matcher. Fick inte till det hur jag än gjorde och släppte in 19 mål på hörnor. Vetokele vann skytteligan med 31 mål och jag tror tyvärr att det blir svårt att behålla honom. Skrev ett nytt ettårskontrakt. Vill ha kontrakt till 2017 men de ville enbart ge mig till 2016 så valde att acceptera det eftersom jag inte vill ge upp Charlton än.
Vad händer härnäst?
Har dålig koncentration på mina backar så tänkte norpa en ung kroat vars kontrakt går ut till sommaren. Erbjuder honom ett kontrakt, någon läcker och sex andra lag visar sitt intresse. Jag får inte honom utan han går till någon obskyr klubb i Belgien. Får se vad som händer under silly season Måste ha in några vettiga backar till att börja med.
Okej! Det här var nytt. Svär vid jesus, håller på att vinna ligan, FA-cupen och Champions League. Om den där jävla tomten sparkar mig nu kommer jag avinstallera det här skitspelet.
Annars är det rätt kul med en svensk ägare av Arsenal.
Okej! Det här var nytt. Svär vid jesus, håller på att vinna ligan, FA-cupen och Champions League. Om den där jävla tomten sparkar mig nu kommer jag avinstallera det här skitspelet.
Annars är det rätt kul med en svensk ägare av Arsenal.
Upplever att man oftast klarar att sitta kvar vid ägarbyten.
En gång var det Rose Marie Freban (hon är typ med i svenska fotbollsförbund styrelse eller något liknande, en stolpskott hursomhelst) som tog över ordförandeposten hos Bayern Munchen i en äldre FM upplaga, kanske FM11. Garvade sönder mig, synd bara att screenshoten fanns i min gamla dator som är helt paj.
Det gick åt helvete med Lazio. Sa upp mig efter halva säsongen när vi låg på 17e plats. Vi tappade ledningar stup i kvarten.
Det känns inte bra efter ett sådant fail. Jag brukar hitta rätt ganska så direkt med mina lag.
Ska nog starta upp en save med ett mittenlag i PL ikväll. Då jävlar!
Det gick åt helvete med Lazio. Sa upp mig efter halva säsongen när vi låg på 17e plats. Vi tappade ledningar stup i kvarten.
Det känns inte bra efter ett sådant fail. Jag brukar hitta rätt ganska så direkt med mina lag.
Ska nog starta upp en save med ett mittenlag i PL ikväll. Då jävlar!
Hehe. Lazio går klart bättre än förväntat för mig tvåa andra säsongen och har nu gått igenom gruppen i CL obesegrad, tappade dock precis ledningen till Inter efter att haft den sedan dag ett.
Hehe. Lazio går klart bättre än förväntat för mig tvåa andra säsongen och har nu gått igenom gruppen i CL obesegrad, tappade dock precis ledningen till Inter efter att haft den sedan dag ett.