2014-11-28, 23:39
Medlem
Det går ju fan inte att försvara sig på hörnor!!!
Citera
2014-11-29, 04:51
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerchild
Det går ju fan inte att försvara sig på hörnor!!!

Tycker det har blivit mycket bättre med senaste patchen.
Citera
2014-11-29, 10:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swaary
Någon erfaren FM:are som har koll på om det finns typ bars som man kan dra åt olika håll vilket fanns på tidigare FM? Minns inte exakt vad det var men tyå passningstempo sen tror jag det va om man ville ha zonmarkering och liknande? Eller är det bara att förlita sig på laginstruktioner nu? Ni som har spelat ett tag förstår säkert vad jag menar.
Laginstruktioner är det som gäller.
Citera
2014-11-30, 01:59
Medlem
anteri17s avatar
Jag tog in två unga spelare på free transfer till mitt tyska division tre-lag, nu inför andra säsongen. En kommer gå in i elvan som mittfältare, en som mittback.

Jag kommer fortsätta spela 4-3-1-2 som bas på hemmaplan och de enklare bortamatcherna, men ha 4-3-3/4-5-1 som bas på bortaplan och de riktigt svåra hemmamatcherna. Har bara släppt iväg fyra från a-truppen. Två pga utgående kontrakt, två löste jag ut med en mindre summa.

Inför säsongen är jag tippad på 17:e plats, och styrelsen förväntningar är att "kämpa tapper för att undvika nedflyttning." Dvs, jag kommer typ inte kunna få kicken. Det ger en trygghet. Jag tror nog vi ska kunna vara med och fightas om en topp-10-plats. Kontinuitet i laget, kryddat med två bra spelare, fått ordning på defensiva fasta, börjat ta poäng på bortaplan, och att jag lär mig mer om vad som funkar med detta lag, hur jag ska spela i olika typer av matcher/perioder av matcher. Allt detta kommer göra den här säsongen till en bra sådan.
Citera
2014-11-30, 11:15
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tog in två unga spelare på free transfer till mitt tyska division tre-lag, nu inför andra säsongen. En kommer gå in i elvan som mittfältare, en som mittback.

Jag kommer fortsätta spela 4-3-1-2 som bas på hemmaplan och de enklare bortamatcherna, men ha 4-3-3/4-5-1 som bas på bortaplan och de riktigt svåra hemmamatcherna. Har bara släppt iväg fyra från a-truppen. Två pga utgående kontrakt, två löste jag ut med en mindre summa.

Inför säsongen är jag tippad på 17:e plats, och styrelsen förväntningar är att "kämpa tapper för att undvika nedflyttning." Dvs, jag kommer typ inte kunna få kicken. Det ger en trygghet. Jag tror nog vi ska kunna vara med och fightas om en topp-10-plats. Kontinuitet i laget, kryddat med två bra spelare, fått ordning på defensiva fasta, börjat ta poäng på bortaplan, och att jag lär mig mer om vad som funkar med detta lag, hur jag ska spela i olika typer av matcher/perioder av matcher. Allt detta kommer göra den här säsongen till en bra sådan.

Kul! Lycka till!

Själv så lyckades jag göra det smått otroliga och vinna Allsvenskan med mitt Umeå FC som nykomling. Väldigt tacksamt att få samma mål denna säsong som jag fick förra, dvs att undvika nedflyttning. Är tippad på 14:e plats i ligan och det ska väl inte vara några problem.

Kommer vara väldigt bra för klubben att vara med i CL också då det genererar fantasisummor till klubben, med lite tur så kanske man får igenom att bygga ut arenan som bara tar 7500 åskådare just nu.

Edit:

såklart så kom styrelsen minuten efter mitt inlägg och berättade att jag ska utmana om ligatiteln denna säsong.. jaja, får väl hoppas på en sjuk säsong igen då..
Senast redigerad av Nahibo 2014-11-30 kl. 11:19.
Citera
2014-12-01, 11:28
Medlem
keranos avatar
Installeras nu! Riktig hype på hur Manchester United kommer vara med alla superstjärnor!

Tycker det är underligt hur priserna ligger på spelet.. Köper man från steam så går det på närmare 400kr med köper man en extern cd-key så går kalaset på under 300kr.
Citera
2014-12-01, 12:47
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Har precis köpt spelet för en billig peng och nu skall det hem och testas, hur långt ner sträcker sig spelet i det svenska seriesystemet?
Citera
2014-12-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OakleyBlizzard
Har precis köpt spelet för en billig peng och nu skall det hem och testas, hur långt ner sträcker sig spelet i det svenska seriesystemet?

Div.2
Citera
2014-12-01, 13:25
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Div.2
Tack!
Citera
2014-12-01, 17:48
Medlem
Vart hittar folk såna där "patchar" att ladda ner? Jag är inte så kunnig
Citera
2014-12-01, 17:50
Medlem
Bagdadkingens avatar
Beställde det idag, fan vad kul det ska bli.
Citera
2014-12-01, 19:30
Medlem
allagillarmigs avatar
Har precis börjat lira spelet efter år av uppehåll. Tror senaste va cm 02, så ja man är gammal.
PL har inte börjat ännu så har bara spelat två träningsmatcher. Det har gått bra men man märker att spelarna inte är lika entusiastiska som mig hahaha

Laget jag spelar med är Astonvilla. Tänkte som så, eftersom det nu va många år sen man spelade sist så vill jag komma in i det lite lättare, så man känner igen någon spelare i alla fall.
Ville inte välja mitt kära Liverpool eftersom jag va orolig att köra dom i botten, det lyckas ju Brendan rätt bra för tillfället men men det är en annan historia.

Någon som kan komma med lite tips o knåp?
Någon vettig spelare att införskaffa? Helst billig, tror jag endast har 56 milj att handla för.

Ps har läst många som har problem vid hörnor men det är jag förskonad ifrån, skönt!

Fan vad underbart att vara tillbaka i drogträsket! Ungarna skriker men vad gör det, tänker bara på nästa taktik, nästa match, nästa titel!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in