Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag tog in två unga spelare på free transfer till mitt tyska division tre-lag, nu inför andra säsongen. En kommer gå in i elvan som mittfältare, en som mittback.
Jag kommer fortsätta spela 4-3-1-2 som bas på hemmaplan och de enklare bortamatcherna, men ha 4-3-3/4-5-1 som bas på bortaplan och de riktigt svåra hemmamatcherna. Har bara släppt iväg fyra från a-truppen. Två pga utgående kontrakt, två löste jag ut med en mindre summa.
Inför säsongen är jag tippad på 17:e plats, och styrelsen förväntningar är att "kämpa tapper för att undvika nedflyttning." Dvs, jag kommer typ inte kunna få kicken. Det ger en trygghet. Jag tror nog vi ska kunna vara med och fightas om en topp-10-plats. Kontinuitet i laget, kryddat med två bra spelare, fått ordning på defensiva fasta, börjat ta poäng på bortaplan, och att jag lär mig mer om vad som funkar med detta lag, hur jag ska spela i olika typer av matcher/perioder av matcher. Allt detta kommer göra den här säsongen till en bra sådan.
Kul! Lycka till!
Själv så lyckades jag göra det smått otroliga och vinna Allsvenskan med mitt Umeå FC som nykomling. Väldigt tacksamt att få samma mål denna säsong som jag fick förra, dvs att undvika nedflyttning. Är tippad på 14:e plats i ligan och det ska väl inte vara några problem.
Kommer vara väldigt bra för klubben att vara med i CL också då det genererar fantasisummor till klubben, med lite tur så kanske man får igenom att bygga ut arenan som bara tar 7500 åskådare just nu.
Edit:
såklart så kom styrelsen minuten efter mitt inlägg och berättade att jag ska utmana om ligatiteln denna säsong.. jaja, får väl hoppas på en sjuk säsong igen då..