2014-08-30, 00:28
Medlem
Limmies avatar
Kommer inte att bli uppklarat då polisen är så korrumperat i Rio/favelas. Vem kan tro annat.. Varför var kamerorna avstängda...
Citera
2014-09-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Fortfarande inget nytt som framkommit?

Någon som vet ifall dom tagit fast någon ännu?
Senast redigerad av Speer 2014-09-19 kl. 19:26.
Citera
2014-11-02, 03:18
Medlem
ed_cavallis avatar
Jag var där igår och pratade med dem, ingen som visste något nytt. Ska tillbaka på fredag, eventuellt finns det en person på plats som vet mer. Kan återkomma i tråden om någon är intresserad, annars kan ni messa mig priv.
Citera
2014-11-02, 03:21
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed_cavalli
Jag var där igår och pratade med dem, ingen som visste något nytt. Ska tillbaka på fredag, eventuellt finns det en person på plats som vet mer. Kan återkomma i tråden om någon är intresserad, annars kan ni messa mig priv.

Intresserad, alltid stört mig på detta mordet för han förtjänade verkligen inget ont alls.. Han hade verkligen hela livet framför sig...
Citera
2014-12-16, 18:52
Medlem
Verkar som det finns intresse från flera håll att uppdatera tråden med lite nyheter. Har tänkt posto något under en längre tid, men inte orkat. Dock gör jag det under ett nyskapat konto, vilket jag tänkt på länge, men först nu tagit tag i. Jag var där nyligen och pratade med lite folk på plats som vill vara anonyma, och anledningen till det är ganska simpel; de vet vem som gjort det. Så även polisen. Men som vi alla vet är det inte populärt att börja snacka i den här typen av områden, trots att det är Vidigal vi pratar om... Mordet är inte favelarelaterat överhuvudtaget, utan är utfört av en europé, gissningsvis en av de andra investerarna i hostelet. Motivet ska vara driften av verksamheten i kombination med en rejäl snedtändning under narkotikapåverkan. Personen finns regelbundet på plats däruppe vilket givetvis sticker i ögonen på många, men tyvärr finns det inget att göra. Han kommer inte att åka fast.
Citera
2014-12-16, 20:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombuktu
Verkar som det finns intresse från flera håll att uppdatera tråden med lite nyheter. Har tänkt posto något under en längre tid, men inte orkat. Dock gör jag det under ett nyskapat konto, vilket jag tänkt på länge, men först nu tagit tag i. Jag var där nyligen och pratade med lite folk på plats som vill vara anonyma, och anledningen till det är ganska simpel; de vet vem som gjort det. Så även polisen. Men som vi alla vet är det inte populärt att börja snacka i den här typen av områden, trots att det är Vidigal vi pratar om... Mordet är inte favelarelaterat överhuvudtaget, utan är utfört av en europé, gissningsvis en av de andra investerarna i hostelet. Motivet ska vara driften av verksamheten i kombination med en rejäl snedtändning under narkotikapåverkan. Personen finns regelbundet på plats däruppe vilket givetvis sticker i ögonen på många, men tyvärr finns det inget att göra. Han kommer inte att åka fast.

Intressant. Vet du vilken av investerarna? Hur många sådana finns det? Finns det något som hindrar att du talar om vem de misstänker, om det är känt?
Citera
2022-06-30, 22:57
Medlem
Står i Aftonbladet att misstänkt nu är gripen. Låst artikel.
Är det österrikaren?

Någon som vet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7mPx4/misstankt-for-mordet-pa-mille-33-gripen-i-brasilien
Senast redigerad av BroderKrister 2022-06-30 kl. 23:00.
Citera
2022-06-30, 23:04
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKrister
Står i Aftonbladet att misstänkt nu är gripen. Låst artikel.
Är det österrikaren?

Någon som vet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/z7mPx4/misstankt-for-mordet-pa-mille-33-gripen-i-brasilien

Det är en av de sparkade köksarbetarbröderna som är gripen. Den andra brodern är fortsatt efterlyst.
Citera
2022-07-01, 12:22
Medlem
Tack för svar!

Är lokala förmågor, eller utlänningar?
Senast redigerad av BroderKrister 2022-07-01 kl. 12:25.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in