Citat:
Ursprungligen postat av
tombuktu
Verkar som det finns intresse från flera håll att uppdatera tråden med lite nyheter. Har tänkt posto något under en längre tid, men inte orkat. Dock gör jag det under ett nyskapat konto, vilket jag tänkt på länge, men först nu tagit tag i. Jag var där nyligen och pratade med lite folk på plats som vill vara anonyma, och anledningen till det är ganska simpel; de vet vem som gjort det. Så även polisen. Men som vi alla vet är det inte populärt att börja snacka i den här typen av områden, trots att det är Vidigal vi pratar om... Mordet är inte favelarelaterat överhuvudtaget, utan är utfört av en europé, gissningsvis en av de andra investerarna i hostelet. Motivet ska vara driften av verksamheten i kombination med en rejäl snedtändning under narkotikapåverkan. Personen finns regelbundet på plats däruppe vilket givetvis sticker i ögonen på många, men tyvärr finns det inget att göra. Han kommer inte att åka fast.
Intressant. Vet du vilken av investerarna? Hur många sådana finns det? Finns det något som hindrar att du talar om vem de misstänker, om det är känt?