2014-07-03, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Finns verkligen alla fortkörningar registrerade i Lexbase? Vad jag förstår betalar fortkörare sina böter direkt - de döms aldrig i domstol.

Det beror sig på om du kräver dina medborgerliga rättigheter, dvs en domstolsprövning. Så ja, det finns med 100% säkerhet individer i Lexbase som ligger i dataregisteret pga fortkörning. Riktig fascist sida.

Här har du ett exempel.
Citat:
Min klient, som vi kan kalla Sigvard, körde i 83 km/h på en 50-sträcka. Körkortet omhändertogs därför av polisen. Sigvard menade dock att polisen hade mätt fel med laserinstrumentet och ville att jag inom ramen för rådgivningstjänsten skulle analysera ärendet. Jag konstaterade att det skulle bli svårt att få gehör för att mätningen var felaktig. Däremot hittade jag allvarliga formella brister i den lokala trafikföreskrift som reglerade 50-begränsningen. Jag gjorde en skrivelse till Länsstyrelsen som dock återkallade körkortet. Länsstyrelsens beslut överklagades till Länsrätten som gick på Länsstyrelsens linje. Beslutet överklagades till Kammarrätten som inte ens medelade prövningstillstånd.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2014-07-03 kl. 13:52.
Citera
2014-07-03, 13:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Sheriffen tror inte att offret har utsatts för ett rån, eftersom ingenting stals från hennes rum.

Enligt de första undersökningarna, trots att kroppen hittades sent på eftermiddagen, Mille måste ha dött på morgonen på grund av stelhet tillstånd av liket.

PASS FÖRSVUNNEN

Polisen kommer nu att kontrollera status för Mille i Brasilien, eftersom hans pass inte fanns i rummet. Kroppen av offret kommer att översättas till svenska.

År 2102, var en tvist om värds stannar vid stationen. Den tyska affärsmannen Rolf Rüdiger Glaser skulle ha invaderat vandrarhemmet i november och utvisade anställda och gäster, under påstående att han var den verkliga ägaren av fastigheten. Han påstod att han sålde aldrig marken för den österrikiska Andreas Wielend.

Delegaten Rivaldo Barbosa sade att han inte utesluter någon hypotes för brottet, men det mest troliga motivationen skulle vara en personlig fråga

Read more: http://oglobo.globo.com/rio/policia-nao-acredita-que-sueco-morto-no-vidigal-tenha-sido-vitima-de-latrocinio-13076091#ixzz36PCIr3 42
Citera
2014-07-03, 14:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sheriffen tror inte att offret har utsatts för ett rån, eftersom ingenting stals från hennes rum.

Enligt de första undersökningarna, trots att kroppen hittades sent på eftermiddagen, Mille måste ha dött på morgonen på grund av stelhet tillstånd av liket.

PASS FÖRSVUNNEN

Polisen kommer nu att kontrollera status för Mille i Brasilien, eftersom hans pass inte fanns i rummet. Kroppen av offret kommer att översättas till svenska.

År 2102, var en tvist om värds stannar vid stationen. Den tyska affärsmannen Rolf Rüdiger Glaser skulle ha invaderat vandrarhemmet i november och utvisade anställda och gäster, under påstående att han var den verkliga ägaren av fastigheten. Han påstod att han sålde aldrig marken för den österrikiska Andreas Wielend.

Delegaten Rivaldo Barbosa sade att han inte utesluter någon hypotes för brottet, men det mest troliga motivationen skulle vara en personlig fråga

Read more: http://oglobo.globo.com/rio/policia-nao-acredita-que-sueco-morto-no-vidigal-tenha-sido-vitima-de-latrocinio-13076091#ixzz36PCIr3 42
Här står lite mer om händelsen 2012.
http://rachelsrantings.com/?m=201209

Edit: Läser lite mer om den där Rolf Rüdiger Glaser, verkar vara en affärsman model större. Svårt att se vad han såg i det där lilla skabbiga vandrarhemmet. Skumt.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2014-07-03 kl. 14:18.
Citera
2014-07-03, 14:25
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Finns verkligen alla fortkörningar registrerade i Lexbase? Vad jag förstår betalar fortkörare sina böter direkt - de döms aldrig i domstol.
Vanliga fortkörningar finns ej med.

Har själv åkt dit riktigt rejält på fortkörning för ca 3 år sedan, blev av med körkortet 6 mån. Finns ej med i Lexbase. Som sagt tidigare, accepterar du att du är skyldig så är det lugnt, tar du det till domstol och förlorar finns risken att du är med i Lexbase.
Senast redigerad av Spriteee 2014-07-03 kl. 14:28.
Citera
2014-07-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Vanliga fortkörningar finns ej med.

Har själv åkt dit riktigt rejält på fortkörning för ca 3 år sedan, blev av med körkortet 6 mån. Finns ej med i Lexbase. Som sagt tidigare, accepterar du att du är skyldig så är det lugnt, tar du det till domstol och förlorar finns risken att du är med i Lexbase.

Jo så är det nog. Vänner och bekanta brukar betala - en och annnan går till rätten. Förlorar man i rätten kan domen förstås komma med i Lexbase.
Citera
2014-07-03, 15:42
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limmie
Han kom till Sverige när han var mycket liten. Han har svenska förebilder, gått i svensk skola, svensk "låtsas pappa", startat svenska företag, har många och många svenska (och utländska) vänner. Ni fattiga människor som inte tycker att han ska begravas i Sverige för att han en gång föddes i Iran, jag tycker uppriktigt synd om er.

Dessutom så verkar det vara så att ni vet inget om favelas i Rio. Där ser man helt annorlunda på ett människoliv än vad ni kanske gör.
Det jag har hört är att han gick mellan en knarkaffär och blev ihjäl slagen för det.

Vad ni är tror, patetiska ovetandes landsortsrasister,så var Mille en bra kille Svensk som Iranier och det är en stor förlust att han lämnat jordelivet.

Jag tror och hoppas att han just nu anordnar härliga fester för alla där uppe i himlen. Varje gång jag träffade Mille så var det en fröjd. Alla mina tankar går till hans familj och vänner.
Mille och hans föräldrar är fattiga människor... eller är de bara snåla? Tigger pengar för att transportera och begrava sin egen son. Pinsamt. Så fattig är i alla fall inte jag. "Mille gick emellan en knarkaffär." Ja, det låter ju som en fin och oskyldig liten gosse. Uppehåller man sig i en situation där knarkaffärer görs upp så är man nog inte så fin som man låtsas.

Gillar du inte texten ovan? Nä, men så sluta med dina förolämpningar! Var tusan har jag skrivit att jag inte tycker att han ska begravas i Sverige? Jag bara ställde en fråga och som vanligt är det som att kliva i en jävla ormgrop och det skriks högt om rasism. Är det några det är synd om är det er, ni stackars fattiga, snåla och rasistiska krakar!
Citera
2014-07-03, 20:26
Medlem
Limmies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Självklart ska han få begravas där hans anhöriga önskar allt snack emot det är bara löjd. Men här på flashbacks spekuleras hej vilt om alla fall. Om du är anhörig ber jag dig avlägsna dig från tråden, du kommer bara må dåligt av den.

Han gick emellan för han inte ville ha såna affärer på sitt hostel eller vaddå? Fattade han inte hur favelor funkar?

Tack för din omtanke. Han borde vetat bättre, men förtjänade inte att dö.
Citera
2014-07-03, 20:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.ob
Alltså! Man blir så fruktansvärt provocerad när man läser vissa inlägg här. Ni kan lätt göra en enkel bakgrundsfakta på M*lle och se att han var en väldigt aktiv och drivande ung herre. En fruktansvärt ödmjuk människa som var älskad av alla. Ni kommer med era spekulationer om olagligheter och kriminella banor men ibland så finns det faktiskt ingenting av det att hitta. Det är inte olagligt att ha ett företag som inte gått med vinst.

Och självklart ska han begravas i Sverige! Det är här han har sin familj, sina vänner, gamla arbetskollegor och alla de andra som han har berört. Jag kan inte förstå hur detta är så svårt för er att förstå?! Spelar det verkligen så stor roll att han ursprungligen var från ett annat land?
Ok han var ödmjuk och jag tycker också det är tråkigt att han blev mulad men kremera då och skicka askan i ett kuvert så slipper andra att betala för att skicka en död kropp över Atlanten. Problem solved.
Citera
2014-07-03, 20:43
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Citat:

Ja vissa fortkörningar finns väl med - och det är de som gått till rättegång. Kan väl vara att fortköraren tyckte att polisen hade ''fel'' eller nåt. jag känner iallafall till en person som har blivit dömd för en fortkörning i tingsrätt, som finns med på Lexbase.
Citera
2014-07-04, 10:47
Medlem
Jimbos avatar
Känns spontant som att nån av gästerna fått ett coke-rage och slagit ihjäl honom. Därav att alla värdesaker fanns kvar.
Citera
2014-07-04, 13:10
Medlem
Ännu en som försökt normalisera en favela, stött på patrull i form av en lokalt arg man som undrar vad in i helvete han gör där när han kommer från välstånd i Europa. Man förtjänar inte att dö men när man bosätter sig i en favela försämrar man sina chanser till liv rätt mycket.
Citera
2014-08-10, 23:30
Medlem
Bjurras avatar
Fortfarande inget nytt som framkommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in