2014-07-01, 09:09
Bannlyst
Jag som trodde att det bara skulle bli värre och värre, nåja, vem fan bryr sig? SD driver en fråga som folket (i det tysta) tycker är en angelägenhet, resten struntar fullständigt i folket. Det gör egentligen alla, så vad kan egentligen bli sämre? Ett världskrig?

Off topic: sd 2014.
Citera
2014-07-01, 09:23
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesBondage
Visst, det var 20 år sedan men han ljög om det i nutid! Om han inte är ärlig och dessutom har ett förflutet som återfallsförbrytare i det grövre slaget är han ingen lämplig politiker. Att ni SDare tycker detta är helt ok säger en hel del...
Ifall en politiker ur det parti jag röstar på hade betett sig på samma sätt hade jag inte försvarat idioten

Han har inte ljugit ,ledningen för SD har vetat om det hela tiden,Söder har varit FULLT informerad.
Dessutom hade man restriktioner på honom första tiden,fick inte ställa upp i valet 2002tex.
Så det är du som ljuger och fabulerar.
Citera
2014-07-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
De som skyddat Rosenberg framstår nu som ett patrask oärliga lögnare utan ryggrad. Bland dessa återfinns partisekreteraren Björn Söder.

SD förlorar sin trovärdighet och det går inte att rösta på partiet. Det måste vara ett uttryck för en särskild sorts sjuk kultur att säga en sak och handla på ett annat sätt, sedan dölja det och nu även försvara handlingarna.

Det blir intressant och se om Åkesson klarar av att göra sig av med sina närmaste medarbetare, genomföra en kulturrevolution, eller gå den politiska döden till mötes.

Jag röstade på SD i EU valet, men det finns ingen chans att jag gör det i det kommande riksdagsvalet.

"I dag kan vi avslöja att Michael Rosenberg fick klartecken att dölja sin brottsliga bakgrund – av SD:s partisekreterare Björn Söder. Trots att Söder visste att Rosenberg suttit i fängelse signerade partisekreteraren sin partiväns osanna vandelsförsäkran.

– Så var det, säger SD:s regionråd i Skåne Jens Leandersson, en av flera SD-politiker som internt tagit upp problemet med Michael Rosenbergs kriminella bakgrund – och med mörkandet av den."
http://www.dn.se/valet-2014/sd-ledningen-holl-tyst-trots-larmet-fran-de-egna/

Märkligt antagande att du sviker partiets värderingar utifrån 2 artiklar i HD och DN som fick total flopp i samhället, ingen bryr sig! Han sonat sina brott och är en ny människa där han lämnat sina banor som ung och dum. Men du kanske är den som anser att en dömd person ska vara dömd livet ut ? Och aldrig mera få göra rätt för sig ?

Röstar och sympatiserar du med SD så förstår du även att denna artikel har fått löjligt stort uppslag av själva nyhetsvärdet. Hade det varit ett annat parti så hade det aldrig kommit fram...

Med ditt antagande så ska du se att alla partiledare/sekreterare bör få sparken för att alla partiet har med all säkerhet dömda brottslingar i sina led.

Visst vi kan väl börja granska andra politiker utöver SD och se vad partierna vet om och inte släpper fram åt väljarna. Här får du en liten föraning om vad andra riksdagspartiet har för dömda män och kvinnor i sina led https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/mobilebasic?pli=1

Gällande Björn Söder så låter jag han själv få svara på ditt antagandel:

"Niklas Orrenius på DN blev märkbart irriterad igår när han insåg att hans "scoop" inte riktigt blev som han hoppades. Idag försöker både han och Helsingborgs Dagblad framställa något som i sig själv är motsägelsefullt. De hävdar att jag signerat en osann vandelsförsäkran och hjälpt till att dölja en kandidats brottslighet. Jag har signerat en intern vandelsförsäkran för vårt eget bruk där jag angett att jag granskat den. Jag och partiets VU har fått den info som skall anges när man kandiderar. Vad är problemet? Menar journalisterna att jag dolt saker för mig själv? Jag förstår att Orrenius och kompani är djupt besvikna över att det scoop de trodde sig hade, och som bottnar i lokala personkonflikter, inte var så som de hoppats. Jag förstod det igår när Orrenius lade luren i örat på mig i sin besvikelse...

BJÖRN SÖDER"
Citera
2014-07-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Han har inte ljugit ,ledningen för SD har vetat om det hela tiden,Söder har varit FULLT informerad.
Dessutom hade man restriktioner på honom första tiden,fick inte ställa upp i valet 2002tex.

Gällde även för valet 2006
Citera
2014-07-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede

Precis som Erik Almquist ljög han när han konfronterades av media. Eller, om Almquist inte mindes vad som hände på fyllan för flera år sedan är det väl egentligen mer ursäktligt än ett yrkeskriminellt förflutet.
Citera
2014-07-01, 10:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Han har ett väldigt judiskt namn samt utseende, det är förmodligen anledningen bakom att de behåller honom.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/valberedningen-vi-har-olika-satt-att-sprida-sd-s-politik

Väntade bara på den värdelösa kopplingen. Rosenberg hette också den nazistiske ideologen och massmördaren Alfred. Hängd -46 i Nürnberg.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Alfred_Rosenberg

Och vad gäller sakfrågan bör den svenske Rosenberg överleva den här mediaattacken.
Citera
2014-07-01, 10:34
Medlem
HerrRobots avatar
1. Han har suttit av straffet
2. Det var 20 år sedan

Så... vad är problemet?
Klart han vill dölja det. Är ni så fixerade att bara se och ta till er negativa tankar om SD att ni inte ens kan tänka logiskt?

Att han vill prata tyst om sin fängelsedom är ju självklart, vem fan skulle inte skämmas för det... oavsett om man är politiker eller svetsare.

Däremot är det ett hycklande av er att använde det som något argument i nutid.
Om man inte är en fri man 20 år efter att man avtjänat ett fängelsestraff är det något fel på svensk rättssäkerhet.

Eller ska alla som blivit dömda för brott bära något som alltid visar deras bakgrund?
Kanske en orange overall. Eller en gul stjärna?

Jävla hycklare.
Citera
2014-07-01, 10:52
Medlem
OukMougars avatar
Att Sd är lögnare och hycklare torde nu vara uppenbart för alla, men även att de som försöker försvara och ursäkta vad som hänt samt tänker fortsätta ge sitt stöd till Sd även de är lögnare och hycklare.
Citera
2014-07-01, 10:54
Bannlyst
Jojo, nu försvarar sd-folket kriminella samhällselement till och med. Det partiet och det folket måste fan vara de allra dummaste i Sverige. Normalt folk däremot tycka att folk av Rosenbergs slag dels borde tvångssteriliseras och dels isoleras i arbetsläger på en livstid.
Citera
2014-07-01, 11:03
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vilka patetiska människor det finns som inte fattar att det bara slår tillbaka på korkade jönsar som er själva om man gör en stor sak av en sån här skitsak, som inte ens är en sak.

Tack för dom extra procenten och tusentals nya väljare

Fast det här är ju något med substans, till skillnad från många andra "avslöjanden".

Det är, som folk säger, inget direkt problem att han är drömd för x antal år sen. Utan problemet är att han sitter på en sån position där han själv avgör andra människors medverkan i SD, och informationen om att själv är gammal kriminell inte har kommt fram till sina väljare.

Öppenhet och trasparens så är allt lugn, men springer man runt och döljer saker för sina väljare så lämnar det en bitter smak i munnen.

Jag själ röstade SD i EU valet, och jag vill då fan att mina politiker ska vara ärliga människor. Och jag
vill även behandlas som vuxen människa och tillåtas ta beslut med all information tillgänglig och inte bli ljugen för. Är det för mycket begärt av partiet man röstar på?
Citera
2014-07-01, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Att Sd är lögnare och hycklare torde nu vara uppenbart för alla, men även att de som försöker försvara och ursäkta vad som hänt samt tänker fortsätta ge sitt stöd till Sd även de är lögnare och hycklare.

Kan du vidareutveckla detta antagande ? Du läste inte mer än HD och DN's artikel va? Och dömer en individ innan du ens tagit dig tid att höra den andra versionen.

Det säger mer om vad du har för människosyn än SD's. Försök förstå att dessa tidningar lever på att sälja lösnummer.

Du tycker inte det är häpnadsväckande att nyheten bara ebbade ut i etern? Med den enkla anledningen att den personen med någorlunda vett förstår att denna nyhet saknar värde i att vara av intresse.
Citera
2014-07-01, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Det säger mer om vad du har för människosyn än SD's. Försök förstå att dessa tidningar lever på att sälja lösnummer.
Du låter som en såsse, närmare bestämst som Mona Sahlin, när du gaggar om människosyn.

Du har aldrig tänkt på hur det ska gå med statsbudgeten om SD får ta hand om den. Hur tror du dessa nepotister kommer göra med våra skattemedel? Ett är säkert bara rövslickare och Ekroth och Åkessons släktingar kommer överleva i den staten, FY FAN!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in