Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Okej, jag ændrar mig. Att bæra pistol i byxlinningen ær det bara kunniga skyttar med før ændamålet goda vapentyper som bør ge sig på.
Jag har en morfar (dåvarande polis) som blåste bort en tå på sig sjælv genom att bæra vapnet i byxlinningen fram, och har också hørt om andra liknande skador. Jag ær tæmligen sæker på att det sker en del vådaskjutningar dær diverse gangsters ska ha pistoler i fickor eller byxlinningar.
Nja, de som vadaskjuter sig skulle nog gora det hur de an bar vapnet, det ar ju inte helt ovanligt att fumliga skyttar far till vadaskott nar de drar pistolen ur holstret. Sen kan holstret stalla till med andra problem om man inte anvander det pa ratt satt, en inte alltfor avlagsen granne skot sig sjalv i magen med en holstrad .44 Mag ganska nyligen. Han var ensam i sin pickup nar det hande och avled nastan direkt, sa ingen vet exakt hur det gick till. Enligt sheriffen sag det ut som att han hade dragit holstret framat for att satta pa sig sakerhetsbaltet, och rakade haka upp det i hanen pa nagot satt.
Men visst finns det de som lyckas skjuta sig aven fran byxlinningen, for nagra ar sedan var det en "gangsta" har i stan som skot sig sjalv i skrevet nar han skulle dra sin Glock under en biljakt. Men det var forstas en Glock, varldens osakraste pistol.