2014-06-29, 22:17
Medlem
kunglighetens avatar
Har ni några tips på hur/var man smidigast kan bära en pistol på 27 cm längd 15cm höjd (mätt från handtaget) och 2 cm brädd och ungefär 1kg tyngd såhär i sommartider? Byxlinningen finner jag ganska otympligt men kanske inte finns bättre alternativ förutom väska?
Citera
2014-06-29, 22:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligheten
Har ni några tips på hur/var man smidigast kan bära en pistol på 27 cm längd 15cm höjd (mätt från handtaget) och 2 cm brädd och ungefär 1kg tyngd såhär i sommartider? Byxlinningen finner jag ganska otympligt men kanske inte finns bättre alternativ förutom väska?

Axelhölster?

Det var dock en riktig baddare till pistol du har, men jag antar att det är en leksakspistol. Vet nämligen ingen riktig pistol som är så stor och så lätt...
Citera
2014-06-29, 22:34
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Byxlinningen? Där är det ju bara wannabe gangsters och allmänt efterblivna (som dessutom ogillar sin egen röv/sina egna kulor och hoppas få dem bortskjutna) som bär sina pistoler.

Alla normala skyttar bär sina vapen i olika typer av väskor eller hölster. Det finns mängder av olika hölster som bärs på olika sätt. Axelhölster, som nämndes ovan, hölster som fästs i livrem, hölster som fästs vid ben, ankelhölster för riktigt små pistoler/revolvrar o.s.v. o.s.v.

Jag förutsätter naturligtvis att du, TS, är en del av en organisation där man tvingas bära vapen i tjänsten, och då bör din arbetsgivare stå för lämplig bäranordning. Fråga alltså din arbetsgivare.
Citera
2014-06-29, 22:35
Medlem
Ett vanligt midjehölster? Lårshölster? Axelhölster? Hölster fastsatt på framsidan av en väst med molle-system?
Citera
2014-06-29, 22:47
Medlem
Vad har du hittat för pistol som är lika stor som en desert eagle men väger hälften så mycket?
Citera
2014-06-29, 22:52
Medlem
Vad är det för monsterpistol? Jag har en pardini gt9 som är ett åbäke att bära runt på tävling den är 25cm och väger 1,1 kg.

Rekommenderar annars en väska från 5.11 tactical eller maxpedition med semidold ficka

http://www.maxpedition.com/store/pc/FATBOY-VERSIPACK-p31.htm

Eller grenen med skjorta löst utanpå. OBS i hölster mer clips.
Citera
2014-06-29, 23:05
Medlem
Citat:

Som tidigare nämnts, axelhölster eller benhölster. Finns även belt carriers där du bär vapnet på tvären i ryggslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Vad har du hittat för pistol som är lika stor som en desert eagle men väger hälften så mycket?

Luktar luftpistol eller airsoft lång väg.
Citera
2014-06-29, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Luktar luftpistol eller airsoft lång väg.

Lång Glock kanske? En 17 ligger väl på 6-700gram eller nå?
Citera
2014-06-29, 23:11
Medlem
Bodyfitness96s avatar
på skyttebanan så har jag min m/35 lathi 9mm i ett axelhöster väger drygt 1250 gram. hitta en classy i läder vetja

dock kan jag tycka att det är skitdumt att du ska gå runt med en jävla pistol.
Citera
2014-06-30, 00:07
Medlem
sprithitlers avatar
Köp 3-4 hölster avsedda för pistolmodellen ifråga, borde finnas såväl inhemska som amerikanska leverantörer att tillgå. Jag skulle nog bära den i ryggslutet i ett iwb hölster med en lös jacka eller skjorta över. Annars kan en kameraväska vara en möjlig metod.
Citera
2014-06-30, 00:19
Medlem
akvifers avatar
Vem beskriver en pistol med mått och vikt?
Citera
2014-06-30, 01:15
Medlem
Flashshits avatar
Själv kör jag min "nojja" i ett pannkakshölster av läder på fälttävlingar, funkar klockrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in