• 2
  • 3
2014-06-30, 23:10
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Du som vet så mycket . Vad är en människa ??

Gud skapade mannen och kvinnan till sin avbild, kvinnan ur ett av mannens revben.
Citera
2014-06-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Gud skapade mannen och kvinnan till sin avbild, kvinnan ur ett av mannens revben.

Vart har du fått de ifrån? Rökt på lite för mycket gubben?
Citera
2014-07-01, 01:06
Medlem
Snart kommer den här frågan ställas på sin spets. De senaste åren har produktivitetsökningarna hos företagen inte resulterat i motsvarande lönetillväxt (alt. arbetstidsförkortning) öht. Detta pg.a. att det finns ett överflöd av tillgänglig arbetskraft inom många sektorer.

Dessutom kommer allt fler jobb att automatiseras de närmaste 10 åren så frågan är vad folk ska syssla med i framtiden? Utvecklingen i sig är inte något negativt, det skulle kunna innebära att en stor del av befolkningen inte behöver arbeta för brödfödan.

Ett problem är väl att många människor inte klarar av att vara sysslolösa och skapa sig en meningsfull fritid utan behöver hamsterhjulet för att må bra.
Citera
2014-07-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Vad har våra förfäder gjort fel? Varför måste jag slava 40 timmar i veckan för att överleva?

Hade ingen börjat jobba så hade jobb inte behövts och jag hade kunnat sitta i afrika eller vart nu människan kom ifrån ursprungligen och filosofera och leva av färskt vatten och bananer och bara ha det
bra hela tiden.

Som det ser ut nu är det ju katastrofalt. Mänskligheten är ju helt psykopatiska. Allt handlar om cash, tillväxt och att alltid ha mer skit. Åka tåg och flyga runt hela jorden som att jorden var en bajskorv och
människorna spyflugor.

Vad fan ska det vara bra för? Varför inte bara leva i naturen som de djur vi faktiskt är? hur skönt vore inte det? Ah nä juste då blir man ju så otroligt uttråkad.. Fan sjukt att man behöver ligga framför tvn och glo lite halvt hjärndött på tvn flera timmar om dagen.

Och utan tvn så känner man att man bara vill springa ut och när man väl kommer ut så funderar man liksom... vad fan ska jag göra här ute?

Känns liksom inte som att människan är gjord för att leva i naturen längre.. Hur kommer det sig att fåglar tillexempel lyckas överleva och ha det jävligt najs?

Vad är det egentligen som har gjort så att människor är så jävla sjuka i huvet så dom inte lever som dom lever? Hade inte tvn uppfunnits så hade jag klarat mig fint utan den etc etc etc etc etc..

Känns som att alla dessa uppfinningar bara gör allting sämre och sämre.

Tror det är någon slags efterkrigstid som varat nu lite för länge, vi MÅSTE ha det bra!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in