2014-06-29, 18:53
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tjenare,

Jag hittade en rätt nice Blazer: http://dressmann.com/sv/Produkter/Produkter/Kavajer/Linen-blazer_7146894/Linen-blazer_7146894_990/

Kan man ha den på ett arbete som jag har chans på inom HR. Tillsammans med ett par ljusa jeans och svarta skor?

Eller ska man ha kostym kanske?

Vad tycker ni annars om Blazer?, kan man både gå ut i den på krogen/discot och ha den på jobb?

Ska båda knapparna vara knäppta?, ..

Hjälp mig gärna!

M.v.h.

//Ozzelott
Citera
2014-06-29, 18:56
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_ozzelott
Tjenare,

Jag hittade en rätt nice Blazer: http://dressmann.com/sv/Produkter/Produkter/Kavajer/Linen-blazer_7146894/Linen-blazer_7146894_990/

Kan man ha den på ett arbete som jag har chans på inom HR. Tillsammans med ett par ljusa jeans och svarta skor?

Eller ska man ha kostym kanske?

Vad tycker ni annars om Blazer?, kan man både gå ut i den på krogen/discot och ha den på jobb?

Ska båda knapparna vara knäppta?, ..

Hjälp mig gärna!

M.v.h.

//Ozzelott

En blazer funkar på en fredag, men inte varje dag enligt mig. Köp 2 fräscha kostymer istället! Aldrig 2 knappar knäppta förövrigt
Citera
2014-06-29, 19:09
Medlem
koediffs avatar
Dressmanhatet om 3..2..1..

Så länge du inte är ditt företags "ansikte utåt" borde du väl kunna klä dig som du vill? En Blazer skriker inte disko direkt, men det finns ingen anledning till att du inte skulle kunna ha kavaj till vardags.

Om du måste fråga om det är "okej" att ha kavaj till vardags skulle jag dock avråda från att köpa kostym då du kommer att känna dig väldigt överklädd. Satsa istället på en lite mer avslappnad Blazer. Blazern du länkar till är svart, vilket de flesta avråder från, satsa på en marinblå istället då svart förknippas nästan uteslutande med begravningar och dylikt. Och knäpp bara översta knappen
Citera
2014-06-30, 01:56
Medlem
king_ozzelotts avatar
Tackar så långt! =)

Ok, då vet man lite mer om vett och etikett.

-Ja säga vad man vill om Dressmann. Men ibland har dom trevliga skjortor, och just den här Blazern var ju lite avslappnad tycker jag. =)

Ska nog även kolla på Zalando och Care of Carl.

Tack så länge =)

M.v.h.

//Ozzelott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in