Citat:
Ursprungligen postat av
hiilen
Vill göra de rätta för att han ska vilja ha tillbaka mig. Tror ni inte att han bara vänjer sig ifrån mig om jag inte ringer? KAN det inte vara bra att påminna honom om mig ibland genom bara ett litet glatt samtal? Som en vän, inte prata känslor eller hur han känner eller fråga om han ändrat sig... ?
Tyvärr, läs gudskelov, så går det inte att tvinga fram att han vill ha dig tillbaka. Om han "vänjer sig av med dig", så betyder det att han inte behöver dig.
Man kan ana din oförmåga att se hans behov. Man kan även ana att han har fått för mycket av dig. Man kan ana att han behöver space.
Om du menar allvar att du älskar honom, så är ditt första steg att respektera hans behov. Hans behov är ju att vara i fred. Släpp taget, även om det gör ont. Det kommer garanterat göra ännu ondare om du försöker klänga kvar.
Trots mina ord, så finns det hopp. Men han måste ta nästa steg. Annars blir det fel. Om du skulle "lyckas" klänga kvar så kommer det enbart att skjuta upp en total separation. För om han ger med sig, så gör han det av medkänsla för dig och ger upp sina egna behov. Detta kommer bara att bli ett långvarit mediokert förhållande där ni båda lurar varandra.