• 5
  • 6
2015-11-10, 19:39
Medlem
greenfakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat med att lägga in din installationsskiva i släden och startar om datorn? Går installationsskivan igång och du får upp under POST - tryck på valfri tangent?
Är det omöjligt att jag inte har en sådan "installationsskiva" ? Har nämligen inget minne av en sådan.
Citera
2015-11-10, 19:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfakker
Är det omöjligt att jag inte har en sådan "installationsskiva" ? Har nämligen inget minne av en sådan.

Mja, omöjligt är det dock inte. Men annars kan man alltid hämta hem en version som du har i datorn på piratbukten.

Hämta hem, packa upp filerna, bränn ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av IMGBurn. Då får du en bootbar installationsskiva.

Har du produktnyckeln uppskriven så kan du aktiverar operativsystemet. Jag tänker mest på att minimerar din felsökning då du inte verkar vara den person som har kunskap eller tålamod. Inget illa menat.

Du har som sagt hållit på med detta sedan kl.15:55 då din första inlägg skrevs. Hade man följt den enklaste felsökningen eller rättare sagt åtgärden - se ovan med installationsskivan så hade du varit på banan för flera timmar sedan.
Citera
2015-11-10, 19:48
Medlem
greenfakkers avatar
Citat:
Mja, omöjligt är det dock inte. Men annars kan man alltid hämta hem en version som du har i datorn på piratbukten.

Hämta hem, packa upp filerna, bränn ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av IMGBurn. Då får du en bootbar installationsskiva.

Har du produktnyckeln uppskriven så kan du aktiverar operativsystemet. Jag tänker mest på att minimerar din felsökning då du inte verkar vara den person som har kunskap eller tålamod. Inget illa menat.

Du har som sagt hållit på med detta sedan kl.15:55 då din första inlägg skrevs. Hade man följt den enklaste felsökningen eller rättare sagt åtgärden - se ovan med installationsskivan så hade du varit på banan för flera timmar sedan.

Detta går ju dock inte för att jag inte kan använda datorn. Skriver på mobilen just nu.
Och du har helt rätt i det du sa om kunskap och tålamod
Citera
2015-11-10, 19:52
Medlem
1FFs avatar
Vilket även innebär en förlust av Os`et i nuvarande form med allt vad det innebär. Info, data etc går alltså förlorat.
Citera
2015-11-10, 20:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfakker
Detta går ju dock inte för att jag inte kan använda datorn. Skriver på mobilen just nu.

Men du har säkert någon vänlig kompis med dator som kan hjälpa dig med detta?
Citera
2015-11-10, 20:14
Medlem
greenfakkers avatar
Citat:
Men du har säkert någon vänlig kompis med dator som kan hjälpa dig med detta?
Självklart. dåså, antar att jag vet allt jag behöver nu. Tack tack.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in