2014-06-27, 20:03
Medlem
Hejsan ber om hjälp! jag och min tjej gjorde slut för cirka 4 månader sen och vi har inte haft ngn vidare kontakt för att hon ville ha "tid" att tänka... Dock så har jag skrivit cirka varje månad för att checka av...

Nu ställde jag henne att SKA vi eller SKĀ VI INTE träffas som vänner i fortsättningen och hon verkar inte vilja fortsätta träffas som vänner ett dugg och säger att jag "tjatar"...

vi kom överens om när vi gjorde slut att vi skulle fortsätta träffas som vänner
men detta verkar hon inte vilja för 5 öre nu.. Vi var totalt ihop i 7 månader och jag gjorde bort mig rejält vilket ledde till att båda ( mest hon) gjorde slut

nu vet jag inte vad jag ska göra har sagt att hon kan tänka tills helgen är slut vad hon egentligen vill men känner jag henne rätt så kommer hon inte ens svara.. Någon som har ngt tips ?

mår verkligen piss när hon inte ens vill försöka ge allt en chans och vara vänner
Citera
2014-06-27, 20:11
Medlem
Efter 4 månader är jag ganska övertygad om att hon har tänkt klart. Hon har nog bara svårt att säga rakt ut att hon inte vill. Det är vad jag tror i alla fall..
Citera
2014-06-27, 20:14
Medlem
420anonyms avatar
Hon har uppenbarligen inget intresse av fortsatt kontakt med dig och tycker det är jobbigt som fan att du fortsätter tjata.
Citera
2014-06-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodlan
Hejsan ber om hjälp! jag och min tjej gjorde slut för cirka 4 månader sen och vi har inte haft ngn vidare kontakt för att hon ville ha "tid" att tänka... Dock så har jag skrivit cirka varje månad för att checka av...

Nu ställde jag henne att SKA vi eller SKĀ VI INTE träffas som vänner i fortsättningen och hon verkar inte vilja fortsätta träffas som vänner ett dugg och säger att jag "tjatar"...

vi kom överens om när vi gjorde slut att vi skulle fortsätta träffas som vänner
men detta verkar hon inte vilja för 5 öre nu.. Vi var totalt ihop i 7 månader och jag gjorde bort mig rejält vilket ledde till att båda ( mest hon) gjorde slut

nu vet jag inte vad jag ska göra har sagt att hon kan tänka tills helgen är slut vad hon egentligen vill men känner jag henne rätt så kommer hon inte ens svara.. Någon som har ngt tips ?

mår verkligen piss när hon inte ens vill försöka ge allt en chans och vara vänner

Ta det lite lugnt! Hon sa till dig att hon ville ha tid att tänka, då måste du ge henne den tiden. Om du kontaktar henne en massa och ställer krav så kommer du bara skjuta henne längre bort ifrån dig. Ge henne den tid hon behöver och låt henne komma till dig. Då kommer hon uppskatta dig mer!

Är det så att hon inte hör av sig måste du fråga dig själv - är det värt det? Om du nu hör av dig igen och hon säger att hon vill fortsätta vara vänner, kommer hon verkligen fortsätta höra av sig då i framtiden? Eller kommer det fortfarande vara du som hör av dig mest?

Låt det vara som det är och låt det bli som det blir.
Citera
2014-06-27, 20:16
Medlem
Zverkers avatar
Man kan inte tvinga fram en vänskapsrelation med sitt ex för att det är något man kom överens om när man gjorde slut. Hon vet vad du vill, så låt henne vara. Finns det en chans att ni kan bli vänner så kommer det naturligt med tiden.
Citera
2014-06-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansfluga
Ta det lite lugnt! Hon sa till dig att hon ville ha tid att tänka, då måste du ge henne den tiden. Om du kontaktar henne en massa och ställer krav så kommer du bara skjuta henne längre bort ifrån dig. Ge henne den tid hon behöver och låt henne komma till dig. Då kommer hon uppskatta dig mer!

Är det så att hon inte hör av sig måste du fråga dig själv - är det värt det? Om du nu hör av dig igen och hon säger att hon vill fortsätta vara vänner, kommer hon verkligen fortsätta höra av sig då i framtiden? Eller kommer det fortfarande vara du som hör av dig mest?

Låt det vara som det är och låt det bli som det blir.

det har du helt rätt i... ett problem bara är at vi delar lunch rum var 4dje vecka... Och bara det kommer bli jobbigt känner jag så man vill veta lite "vart man står" om ni förstår.
Citera
2014-06-27, 20:25
Medlem
Citat:
det har du helt rätt i... ett problem bara är at vi delar lunch rum var 4dje vecka... Och bara det kommer bli jobbigt känner jag så man vill veta lite "vart man står" om ni förstår.

Förstår precis. Men har du inte hört någonting innan nästa gång ni delar lunchrum så hejar du på henne när ni ses i lunchrummet, and thats it. Då upplever hon dig varken som klängig eller otrevlig eftersom du visar att du sett henne men ändå ger henne den tid och det utrymme hon behöver.
Citera
2014-06-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansfluga
Förstår precis. Men har du inte hört någonting innan nästa gång ni delar lunchrum så hejar du på henne när ni ses i lunchrummet, and thats it. Då upplever hon dig varken som klängig eller otrevlig eftersom du visar att du sett henne men ändå ger henne den tid och det utrymme hon behöver.

TAckar för tipsen DANSFLUGA! problemet är bara det att man har ju inte en aning hur hon tänker... och det är det som dödar mig...

Och att veta att man "inte" ska träffas känns ju som rena döden då det var min bästa vän! ;/
Citera
2014-06-27, 20:28
Medlem
jag har liksom skrivit nu om "om vi ska ha kontakt på sms och vänta med att träffas eller abra säga hej på jobbet och thats it.... Men hon svarar ju inte ens på de

hur ska jag då veta vad hon egentligen vill ? :S
Citera
2014-06-27, 20:34
Medlem
Citat:
jag har liksom skrivit nu om "om vi ska ha kontakt på sms och vänta med att träffas eller abra säga hej på jobbet och thats it.... Men hon svarar ju inte ens på de

Men skriv inget mer! DU förstör bara för dig själv!
Varför måste du veta vad hon tänker? Räcker det inte med att veta vad du tänker?
Om hon inte vill att ni ska träffas mer, men gör det för att du tjatar så kommer ingen av er ha det trevligt.
Störst chans att få tillbaka henne är att ge henne tid. Du måste visa respekt för henne. Ingen tycker om någon som inte visar respekt.
OBS! Detta skriver jag i all välmening! Jag förstår att det är jobbigt för dig just nu.
Citera
2014-06-27, 20:34
Medlem
Citat:

Det är ju inte ens en fråga? Jag är ledsen, men att hon inte svarar är ett ganska tydligt svar i sig..
Citera
2014-06-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Det är ju inte ens en fråga? Jag är ledsen, men att hon inte svarar är ett ganska tydligt svar i sig..

kan ju tillägga att hon ALLTID har haft svårt att prata känslor.. både innan, i och efter förhållandet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in