2005-08-25, 17:25
Bannlyst
Fan, jag har varit pillertorsk i många år och det började med att jag snodde morsans Dexofen å Somadril...sen dess har jag varit riktigt pillerkåt. I måmga år har jag besökt många olika läkare för att få de rätta preparaten. Har väl kommit en bra bit på vägen. Nu har jag mina Xanor, Stilnoct,. Sobril och flunizar iallafall som jag gärna använder dagligen och när jag super till det och även som downers när jag tar tjack once in while.
Men jag bor i en liten stad i Halland å alla vet allt om alla så man känner att det borde vara dax att lugna ner sig. Tjejen har gjort slut precis, så det känns jävligt tungt att vara utan piller nu + att skolan har börjat(komvux) men man kanske har segat till huvud efter dessa år...? Ska jag vänta med att sluta tills allt har kommit i ordning?
Citera
2005-08-25, 17:42
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Fan, jag har varit pillertorsk i många år och det började med att jag snodde morsans Dexofen å Somadril...sen dess har jag varit riktigt pillerkåt. I måmga år har jag besökt många olika läkare för att få de rätta preparaten. Har väl kommit en bra bit på vägen. Nu har jag mina Xanor, Stilnoct,. Sobril och flunizar iallafall som jag gärna använder dagligen och när jag super till det och även som downers när jag tar tjack once in while.
Men jag bor i en liten stad i Halland å alla vet allt om alla så man känner att det borde vara dax att lugna ner sig. Tjejen har gjort slut precis, så det känns jävligt tungt att vara utan piller nu + att skolan har börjat(komvux) men man kanske har segat till huvud efter dessa år...? Ska jag vänta med att sluta tills allt har kommit i ordning?

Jag tycker du ska skaffa bra antideppressiva isamband med att slutar. Kommer naturligtvis ändå bli tufft. Jag har aldrig varit beroende av benzo men förut var det nått jag verkligen älskade pga av depression, stress, sömnsvårigheter osv. Men sen jag började med efexor (150 mg) mår jag mycket bättre och därför har jag inte samma längtan efter benzo. Det dumma är bara att det tar ett par månader innan de börjar funka bra.
Lycka till.
Citera
2005-08-25, 17:48
Medlem
_Luciano_s avatar
jag bor också i en sån liten stad som ligger i Halland o har haft en liknade problem fast inte bara piller(allt som jag kunde få tag på) men om du vill verkligen tagga ner så går det utan behannligshem o sån skit...det är bara att ta mindre o mindre varje dag,tappa kontakten ett tag med de som tar, försök hålla dig till alcohol, det är svårt i början men sen blir man van med att inte ta så ofta, så gjorde jag iaf o det funkade, nu tar kanske 2-3 grr i månaden(förr va det nästan daglig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in