2014-06-27, 16:02
Medlem
Weltschmerzs avatar
Träffat en tjej men hon umgås med sitt ex hela tiden, är det normalt? Ska jag skita i det? Känns inte direkt bekvämt om man säger så. Är jag dum i huvudet?
Citera
2014-06-27, 16:07
Medlem
Laseremmes avatar
Verkligen inte "onormalt". Finns många sådana idioter till tjejer. Det är inte alls hälsosamt.

Vädra dina åsikter. Om hon tycker att du är svartsjuk eller inte alls förstår varför du stör dig på detta så är hon ändå inget att ha.
Citera
2014-06-27, 16:09
Medlem
Weltschmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laseremme
Verkligen inte "onormalt". Finns många sådana idioter till tjejer. Det är inte alls hälsosamt.

Vädra dina åsikter. Om hon tycker att du är svartsjuk eller inte alls förstår varför du stör dig på detta så är hon ändå inget att ha.

Sjukt. Får göra det och se vad som händer. Jag klipper alltid alla band med mina ex, skulle aldrig få för mig att umgås med dom dagligen, sova över osv osv. Det beteendet är för mig helt retarderat...
Citera
2014-06-27, 16:19
Medlem
MorbidaFridas avatar
Även jag klipper alla mina band med ex och blockar dem överallt.

Tror inte att det är speciellt hälsosamt att hon umgås med sitt ex. Sen beror ju det helt på deras situation och förhållande men när du och hon bråkar så kommer hon mest sannolikt kila över till exet som kommer smutskasta dig hårt och berätta hur mkt bättre han hadde behandlat henne.

Och sen så kommer dem givetvis ligga. Så spara dig massa tid och bekymmer istället
Citera
2014-06-27, 16:25
Medlem
Weltschmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbidaFrida
Även jag klipper alla mina band med ex och blockar dem överallt.

Tror inte att det är speciellt hälsosamt att hon umgås med sitt ex. Sen beror ju det helt på deras situation och förhållande men när du och hon bråkar så kommer hon mest sannolikt kila över till exet som kommer smutskasta dig hårt och berätta hur mkt bättre han hadde behandlat henne.

Och sen så kommer dem givetvis ligga. Så spara dig massa tid och bekymmer istället

Ja, det känns lite så. Fy fan alltså.
Citera
2014-06-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weltschmerz
Sjukt. Får göra det och se vad som händer. Jag klipper alltid alla band med mina ex, skulle aldrig få för mig att umgås med dom dagligen, sova över osv osv. Det beteendet är för mig helt retarderat...

Håller med dig där!
Jag klipper kontakten med mina EX då man gjort slut för en anledning - dom är påfrestande och gör ingen nytta för en ändå.

Ventilera dina åsikter, accepterar/respekterar hon inte det så är det bara att dumpa och söka nytt!
Citera
2014-06-27, 17:32
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weltschmerz
Träffat en tjej men hon umgås med sitt ex hela tiden, är det normalt? Ska jag skita i det? Känns inte direkt bekvämt om man säger så. Är jag dum i huvudet?

Det handlar inte om henne. Det handlar om att du accepterar något som går emot det du känner. Skitsamma vad situationen handlar om.

Du borde fråga dig själv varför du är oärlig mot dig själv och varför du är så rädd.

Lycka till!
Citera
2014-06-27, 17:56
Bannlyst
Mycket olika. Vissa är bästa vänner med sina ex, vissa vill aldrig mer se sina ex, och allt däremellan. Inget är rätt eller fel.
Citera
2014-06-27, 20:30
Medlem
Alla är väl olika. Man har ju gjort slut av en anledning, men den anledningen behöver ju nödvändigtvis inte vara att man hatar varandra. Jag tycker väldigt mycket om mitt ex och skulle gärna ha en vänskapsrelation med honom, men det funkar inte eftersom han vill att vi ska bli ihop igen. Då väljer jag att backa. Hon skulle rimligtvis inte träffa dig om hon egentligen ville vara med sitt ex. Så tror jag. Men jag kanske är naiv..
Citera
2014-06-29, 12:12
Medlem
turbotuttens avatar
Sitter i samma jävla sits...

Tjejen jag dejtar (har en KK relation nu kan man säga) nu umgås även hon med sitt ex, Lagar mat och skit på kvällarna å glor film..

känns väl nästan som självklart att dom har sex också..

Fan är det för sätt..

Började mycket bra och kändes som att det verkligen skulle bli något. men visade sig att hon bara vill vara KK/ kompisar..

Jag undrade varför dom umgicks och hon svarade att hon tycker att han är jätterolig å trevlig. Aja tänkte jag och sket i det.

Killen hon umgås med har varit otrogen mot sina flickvänner han haft, och är det mot sin nuvarande också.. Och sådana killar umgås tjejer med .
Förmodligen ljuger han ihop någon fin ursäkt till att umgås med tjejen du vill ha.

Tjejen din är blåögd och tror att hon kan få tillbaks honom tillslut.. Testa förklara läget för henne och undra varför hon vill umgås med han, vad är det han har som inte du har ?
Citera
2014-06-29, 12:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Hon vill helt klart ha två kakor och äta dem båda två! Sugen på en poly-relation t o m kanske?
Citera
2014-06-29, 15:18
Medlem
Du har rätt att sätta gränser och förvänta dig att dessa ska bli accepterade. Ska jag vara ärlig så har jag också svårt med hela "vän med sitt ex" grejen. Det känns som att det antingen finns olösta känslor som man inte vill handskas med eller att man inte kan släppa det som varit. Cynikern i mig tror att det även handlar om att både ha kakan och äta den också. Exet finns där för känslomässig bekräftelse, och även som en go-to person när det skiter sig i andra sammanhang.

Jag tvivlar starkt på att samma människor som insisterar på att omringa sig med sin exa och ha *nära* relationer till dem skulle uppskatta att bli behandlade på detta sättet själva. Du är hennes pojkvän och hela poängen är att ni ska göra det som hon gör med sitt ex nu Människor som henne verkar inte förstå att andra människor inte finns till endast för deras egna behov och bekräftelse. När man ger sig in i en ny relation så ska man kunna fokusera på att vara en bra partner åt människan man är tillsammans med, och inte tramsa runt med andra eller ex pojk/flickvänner. Detta är inte detsamma som att inte ha några vänner, men om man investerar mer tid i alla andra än sin kille/tjej så är det kanske dags att tänka om , såvida man inte bryr sig om att såra , eller förlora dem tillslut.
Senast redigerad av Vivianle 2014-06-29 kl. 15:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in