Du har rätt att sätta gränser och förvänta dig att dessa ska bli accepterade. Ska jag vara ärlig så har jag också svårt med hela "vän med sitt ex" grejen. Det känns som att det antingen finns olösta känslor som man inte vill handskas med eller att man inte kan släppa det som varit. Cynikern i mig tror att det även handlar om att både ha kakan och äta den också. Exet finns där för känslomässig bekräftelse, och även som en go-to person när det skiter sig i andra sammanhang.
Jag tvivlar starkt på att samma människor som insisterar på att omringa sig med sin exa och ha *nära* relationer till dem skulle uppskatta att bli behandlade på detta sättet själva. Du är hennes pojkvän och hela poängen är att ni ska göra det som hon gör med sitt ex nu

Människor som henne verkar inte förstå att andra människor inte finns till endast för deras egna behov och bekräftelse. När man ger sig in i en ny relation så ska man kunna fokusera på att vara en bra partner åt människan man är tillsammans med, och inte tramsa runt med andra eller ex pojk/flickvänner. Detta är inte detsamma som att inte ha några vänner, men om man investerar mer tid i alla andra än sin kille/tjej så är det kanske dags att tänka om

, såvida man inte bryr sig om att såra , eller förlora dem tillslut.