TS – ni har gjort slut ett flertal ggr på ditt initiativ, du känner att du ”inte orkar med honom”, han kan vara respektlös o bryr sig inte om vad du säger o ber dig ibland hålla tyst. Du känner dessutom att han ”ALDRIG KAN SÄGA O CH GÖRA RÄTT SAKER” o det enda du vill är att han ska hålla om dig, ge komplimanger o säga att allt ska bli bra.
På slutet av din trådstart skriver du att du
”Orkar inte slösa mer energi på honom och alla våra bråk som sker dagligen, men tror att jag inte vågar göra slut för jag är rädd att jag ska ångra mig” – du vill veta vad du ska göra.............
Mitt råd är att du flyttar ditt fokus från din pojkvän till dig själv i stället – du har rätt, din energi ska inte läggas på ert taskiga förhållande o era dagliga bråk o konflikter, du ska lägga energin på dig själv o se till att du kommer i fas i livet igen.
Du har bulimi – har du alla de klassiska symptomen, hetsätning följt av träning, bantning, kräkning, laxermedel, ångest, depression, självmordstankar?
Det är inte bra för dig att stanna i en sådan relation som du har med din pojkvän – du är rädd för att ångra dig om du gör slut. Min fråga till dig är om du är helt ärlig mot dig själv i nuläget – kan det vara så att du egentligen inte är kär i killen?, du behöver honom bara för att fylla tomrum o du är rädd för att ta tag i dig själv o din egen situation. Det verkar nästan så - du är rädd för se dig själv därför gömmer du dig bakom dina problem med ett uselt kärleksförhållande.
Var inte rädd TS – att våga ta klivet ut över kanten gör dig starkare. Var inte rädd - gör slut med din pojkvän o ta hand om dig själv i stället.

Ta dig själv o dina behov på allvar - du förtjänar ett bra liv med kärlek o respekt o allt börjar inifrån ditt eget innersta.