Kön: Kvinna
Ålder: 25
Vikt: 70,6kg
Längd: 168cm
Målvikt: 60kg (möjligen under detta?)
Övriga mål: Göteborgsvarvet 2015 + gymma på samma sätt som jag löptränar, varje vecka.
Gymmet är en prioritering då jag nått 60kg och kan öka på mitt dagliga intag av kalorier.
Lägsta vikt:ca 50kg (väldigt tunn benstomme)
Min 14 dagars diet
idag startade jag med VLCD. Jag anser att 14 dagar i ett helvete är tillräckligt för att få en kick-start!
Jag kör naturdiet shakes, 180kcal/portion samt deras chokladbars.
I övrigt: buljong, lightläsk, tuggummi, vitamintabletter, ibland en proteinshake whey 80 blandat med vatten. Det är inte det nyttigaste men det hjälper mig att hålla dieten strikt.
Träning
*Jag jobbar på en restaurang (just nu), så mina arbetspass bränner ganska mycket.
Säkert runt 100kcal/h under lunch och -middagsruscher.
*Jag springer 20km/per vecka, - strikt. 10km åt gången gång. Håller ungefär 6min/km tempo
Uppföljning - förberedelser praktiskt
Nå, tanken är ju bara att starta hårt i 14 dagar, för att komma in i det och få snabba resultat för att bli motiverad. Jag har stått still länge på samma vikt (70kg) så någonstans är min hjärna inställd på att jag inte KAN gå ned i vikt. Det kan jag visst! faktum är att jag har ganska lätt att bli av med fett, när jag väl anstränger mig. Det är länge sedan jag körde en helhjärtad diet.
Frysen:kött, kyckling, grönsaker.
Kylen: kvarg, mjölk, frukt etc.
Torrskåpet: ris, potatis, pasta. Torkat kött finns också - (2 påsar är 56g protein)
Jag tycker om att vara exakt under dieter. Jag har en matvåg och ett block där jag kan föra dagbok på mina kalorier som jag äter och de jag förbränner när jag tränar.
1200kcal/dagen är mitt fortsatta mål. Om jag tränar och förbränner kalorier kommer jag äta så jag ligger på + - 0 och landar på 1200kcal/om dagen.
Metalt
jag är bestämd. Det kommer bli tungt men eftersom jag är medveten hur det fungerar kommer
jag bara bita ihop och räkna dagar. Jag kommer nog ha några duster i mitt inre innan jag hamnar i ketos. Det sköna är att jag har en uppföljande plan efter detta helvete.
DAG 1 - Torsdag 26 juni, 2014.
2 nutriellet bar = 440kcal
2 naturdiet shakes = 360kcal
3dl kycklingbuljong = 15kcal
5st Läkrerol: 25kcal
1 red bull sugar free = 10kcal
Löpning 9,8km = -696kcal
totalt: 850 - 696 = 154 kcal
metabolism: 70kg x 24 timmar = 1680kcal
jag rör ju på mig till vardags
så jag ligger nog ganska lågt. Shoppat på en out let idag i 2 timmar = belöning. Jag hoppas på att hamna i ketos fort och att hungern lägger sig.
PEPPA mig!
aye aye! Livet är en gåva!
Ålder: 25
Vikt: 70,6kg
Längd: 168cm
Målvikt: 60kg (möjligen under detta?)
Övriga mål: Göteborgsvarvet 2015 + gymma på samma sätt som jag löptränar, varje vecka.
Gymmet är en prioritering då jag nått 60kg och kan öka på mitt dagliga intag av kalorier.
Lägsta vikt:ca 50kg (väldigt tunn benstomme)
Min 14 dagars diet
idag startade jag med VLCD. Jag anser att 14 dagar i ett helvete är tillräckligt för att få en kick-start!
Jag kör naturdiet shakes, 180kcal/portion samt deras chokladbars.
I övrigt: buljong, lightläsk, tuggummi, vitamintabletter, ibland en proteinshake whey 80 blandat med vatten. Det är inte det nyttigaste men det hjälper mig att hålla dieten strikt.
Träning
*Jag jobbar på en restaurang (just nu), så mina arbetspass bränner ganska mycket.
Säkert runt 100kcal/h under lunch och -middagsruscher.
*Jag springer 20km/per vecka, - strikt. 10km åt gången gång. Håller ungefär 6min/km tempo
Uppföljning - förberedelser praktiskt
Nå, tanken är ju bara att starta hårt i 14 dagar, för att komma in i det och få snabba resultat för att bli motiverad. Jag har stått still länge på samma vikt (70kg) så någonstans är min hjärna inställd på att jag inte KAN gå ned i vikt. Det kan jag visst! faktum är att jag har ganska lätt att bli av med fett, när jag väl anstränger mig. Det är länge sedan jag körde en helhjärtad diet.
Frysen:kött, kyckling, grönsaker.
Kylen: kvarg, mjölk, frukt etc.
Torrskåpet: ris, potatis, pasta. Torkat kött finns också - (2 påsar är 56g protein)

Jag tycker om att vara exakt under dieter. Jag har en matvåg och ett block där jag kan föra dagbok på mina kalorier som jag äter och de jag förbränner när jag tränar.
1200kcal/dagen är mitt fortsatta mål. Om jag tränar och förbränner kalorier kommer jag äta så jag ligger på + - 0 och landar på 1200kcal/om dagen.
Metalt
jag är bestämd. Det kommer bli tungt men eftersom jag är medveten hur det fungerar kommer
jag bara bita ihop och räkna dagar. Jag kommer nog ha några duster i mitt inre innan jag hamnar i ketos. Det sköna är att jag har en uppföljande plan efter detta helvete.
DAG 1 - Torsdag 26 juni, 2014.
2 nutriellet bar = 440kcal
2 naturdiet shakes = 360kcal
3dl kycklingbuljong = 15kcal
5st Läkrerol: 25kcal
1 red bull sugar free = 10kcal
Löpning 9,8km = -696kcal
totalt: 850 - 696 = 154 kcal
metabolism: 70kg x 24 timmar = 1680kcal
jag rör ju på mig till vardags
så jag ligger nog ganska lågt. Shoppat på en out let idag i 2 timmar = belöning. Jag hoppas på att hamna i ketos fort och att hungern lägger sig. PEPPA mig!

aye aye! Livet är en gåva!
Senast redigerad av Charlyn 2014-06-27 kl. 02:54.
Senast redigerad av Charlyn 2014-06-27 kl. 02:54.